  • 1. Data: 2010-11-24 19:41:22
    Temat: Małe, miejskie (z cyklu co kupić?)
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    Powoli rozglądamy się za miejskim wozidłem dla żony (poprzednik już
    sprzedany). Generalnie wybór w tej klasie jest ogromny więc trudny.
    Założenia: małe, oszczędne, rocznik ok 2004, kosztujące kilkanaście kkzł,
    diesel lub mała benzyna + lpg.

    W tym momencie nie mam jeszcze zdania bo dopiero zaczynamy przymiarki i
    pewnie z czasem trochę się wyjaśni ale na tą chwilę patrzymy na: Nissan
    Micra (najbardziej się podoba), Citroen C3/C2 , Ford Fiesta, ewentualnie
    Fiat Grande Punto, Suzuki Swift ale są ciut niwsze i droższe.

    Które warto brać pod uwagę (typowe bolączki lub coś co je przekreśla), które
    silniki najmniej problemowe (czy małe TDCI, HDI i dCi mają generatory
    problemu typu koło dwumasowe itd.), która benzyna wybitnie nie nadaje się do
    gazu?

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 2. Data: 2010-11-24 23:36:09
    Temat: Re: Małe, miejskie (z cyklu co kupić?)
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    a o yarisie nie pomyślałeś ? ja bym sugerował jakiś rocznik 2001-02.
    Bardzo oszczędne i wygodne autko - silnik 1000. Nie wiem jak z gazem,
    może ktoś inny się wypowie.

  • 3. Data: 2010-11-25 08:22:27
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2010-11-24 19:41, Scyzoryk pisze:
> [...]
    > sprzedany). Generalnie wybór w tej klasie jest ogromny więc trudny.
    > Założenia: małe, oszczędne, rocznik ok 2004, kosztujące kilkanaście kkzł,

    Przy takich założeniach zamiast Grande Punto pomyśl nad Punto II FL. Za
    10-15kzł kupisz spokojnie rocznik 2004, z usuniętymi bolączkami wieku
    dziecięcego. Do miasta wystarczy podstawowe 1.2 8V- proste jak drut,
    dość dynamiczne (jak na 60KM) i pali mało, tak że nie trzeba o gazie
    myśleć- a jeśli jednak- bardzo dobrze się gazuje. Opcja rzadsza a
    również polecana- 1.2 16V- pali niewiele więcej jedzie chętniej, albo
    1.3 Multijet...
    Zaleta- łatwo znaleźć krajowy zadbany egzemplarz (ale niestety zwykle
    golas), każdy mechanior sobie poradzi a i samemu można sporo zrobić.
    Wada- twarde plastiki w środku (jak to w tej klasie...) i ogólnie
    kiepskie materiały.

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 4. Data: 2010-11-25 10:50:54
    Od: omega_fan <o...@n...org>

> [...]
    > dziecięcego. Do miasta wystarczy podstawowe 1.2 8V- proste jak drut,
    > dość dynamiczne (jak na 60KM) i pali mało, tak że nie trzeba o gazie

    1.2 8V na miescie wcale tak malo nie pali.
    Jezdzone tylko na krotkich, miejskich trasach potrafi wciagnac 9-10 na
    setke, szczegolnie zima.

    Na trasie za to w 6 sie miesci bez wiekszych problemow.

  • 5. Data: 2010-11-25 11:06:13
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2010-11-25 10:50, omega_fan pisze:
    > 1.2 8V na miescie wcale tak malo nie pali.
    > Jezdzone tylko na krotkich, miejskich trasach potrafi wciagnac 9-10 na
    > setke, szczegolnie zima.
    >
    > Na trasie za to w 6 sie miesci bez wiekszych problemow.

    Masz racje, tyle że w takich warunkach wszystko będzie palić sporo,
    nawet mały ekonomiczny diesel...

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 6. Data: 2010-11-25 18:10:48
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Masz racje, tyle że w takich warunkach wszystko będzie palić sporo,
    > nawet mały ekonomiczny diesel...

    bo ja wiem. 1,3MJ Linea, 1,5dCi Clio nie udało mi się spalić więcej niż 6L.
    Jazda po Klielcach i po Warszawie w warunkach miejskich (codzienne dojazdy
    do pracy)

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 7. Data: 2010-11-25 18:13:23
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > golas), każdy mechanior sobie poradzi a i samemu można sporo zrobić.
    > Wada- twarde plastiki w środku (jak to w tej klasie...) i ogólnie kiepskie

    generalnie OK ale teraz zmieniany jest z Palio II. Autko generalnie w
    porządku, nie psuło się ale jakość materiałów tragiczna. Jeżeli po FL nie
    zmienili nic w stosunku do Punto II to również bez rewelacji. Wezmę pod
    uwagę bo w sumie nawet 2005r można wyrwać z 1,3MJ za pieniądze w okolicy
    13kzł.

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 8. Data: 2010-11-25 18:21:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Scyzoryk" <g...@i...pl> wrote in message

    > bo ja wiem. 1,3MJ Linea, 1,5dCi Clio nie udało mi się spalić więcej niż
    > 6L. Jazda po Klielcach i po Warszawie w warunkach miejskich (codzienne
    > dojazdy do pracy)

    O wlasnie, kobieta chce czegos do toczenia sie po miescie i wlasnie Clio
    1.5dCi z 2004r wpadl nam w oko, jakies szczegolne miejsca, na ktore trzeba
    zwrocic uwage?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2010-11-26 08:58:00
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2010-11-25 18:13, Scyzoryk pisze:
> [...]
    > zmienili nic w stosunku do Punto II to również bez rewelacji. Wezmę pod
    > uwagę bo w sumie nawet 2005r można wyrwać z 1,3MJ za pieniądze w okolicy

    Mam w rodzinie obydwa- Punto II 1.2 8v (2001) oraz Clio 1.5 dCi (2005).
    Ogólnie fakt- Clio pali śmieszne ilości paliwa a jeździ całkiem ok, ale
    na wiosnę regeneracja wtryskiwaczy chyba wyszła grubo ponad 2tys zł...
    Co do jakości wykonania- imo podobnie- ot taki miejski niski standard.
    Co do jakości materiałów w środku- lepsze w Clio (miększe plastiki).

    --
    Pozdrawiam:
    juhass