-
21. Data: 2012-10-03 20:28:35
Temat: Re: Wartburg - hamowanie
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2012-10-03 06:53, scobowski pisze:
> W dniu 2012-10-02 19:12, Cezary Daniluk pisze:
>> W dniu 2012-10-02 17:46, MadMan pisze:
>>> Witam,
>>>
>>> powoli zastanawiam się nad wozem na Złombol przyszłoroczny, zatem takie
>>> pytanie - jak wygląda hamowanie Wartburgiem w porównaniu do innych
>>> samochodów? Wartburg jak wiadomo nie posiada wspomagania układu
>>> hamulcowego, zatem w praktyce jaka różnica jest?
>>>
>> Warczberg posiada za to 4 tłoczkowe zaciski z przodu ;)
>> Hamować hamuje, z perspektywy 12-14 lat wstecz trudno się wspomina i
>> porównuje hamowanie do współczesnych samochodów.
>> Na pewno nie jest niebezpieczny, jak pamięcią sięgam hamowało to dość
>> przyzwoicie :)
>>
>> Pozdro !
>>
>> PS:
>> ja mam na myśli 1,0 zweitakten, bo co za hamowniki miał 1,3 nie wiem :)
>
> 1.3 miał tarcze i serwo z polo.
Nie miał, ani tarcz, ani serwa z Polo. Tarcze miał takie jak 353W i
identyczną pompę hamulcową.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wartburg_(motoryzacja)
Pozdrawiam !
-
22. Data: 2012-10-03 21:22:51
Temat: Re: Wartburg - hamowanie
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-10-03 20:12, Cezary Daniluk pisze:
> W dniu 2012-10-02 20:33, Artur Maśląg pisze:
>
>>> Weź dowolne zdjęcie komory silnikowej Wartburga 1,3 i wskaż mi na niej
>>> serwo ;)
>>
>> Panie, zdjęcia komory silnikowej? Przecież serwo mogło być pod podłogą,
>> albo w bagażniku ;)
>>
> Tak - serwo pod podłogą a pompa w komorze silnikowej ?
Dlaczego nie? Na pms mamy specyficzną fizykę, chemię itd.
Da się zatrzymać na śniegu na 4 metrach bez ABS, a Ty chciałeś
serwo przy pompie, o którym pisze... ;)
> 353W dostał 4 tłoczkowe zaciski z przodu, ot co :)
Być może :)
-
23. Data: 2012-10-04 14:15:15
Temat: Re: Wartburg - hamowanie
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Wed, 3 Oct 2012 19:55:20 +0200, Maciek napisał(a):
>> powoli zastanawiam się nad wozem na Złombol przyszłoroczny
>
> Żuka bierz! :)
Sorry, ja nie popieram alkoholizowania się na aż taką skalę :P
A tak serio - za duża krowa, Vmax 70 km/h, więc tak sobie...
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
24. Data: 2012-10-04 15:53:23
Temat: Re: Wartburg - hamowanie
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
news:506c9090$0$26698$65785112@news.neostrada.pl...
> Dlaczego nie? Na pms mamy specyficzną fizykę, chemię itd.
> Da się zatrzymać na śniegu na 4 metrach bez ABS, a Ty chciałeś
> serwo przy pompie, o którym pisze... ;)
A nie da się zatrzymać auta bez ABS na śniegu na odcinku 4 metrów?
Twoje założenie działa niezależnie od prędkości?
--
Jasio
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
-
25. Data: 2012-10-04 17:17:15
Temat: Re: Wartburg - hamowanie
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-10-04 15:53, Jasio pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał:
>
>> Dlaczego nie? Na pms mamy specyficzną fizykę, chemię itd.
>> Da się zatrzymać na śniegu na 4 metrach bez ABS, a Ty chciałeś
>> serwo przy pompie, o którym pisze... ;)
>
> A nie da się zatrzymać auta bez ABS na śniegu na odcinku 4 metrów?
> Twoje założenie działa niezależnie od prędkości?
Moje założenie? LOL
Jak jesteś nowy na grupie to zerknij do archiwum - tam wszystko
znajdziesz :)
-
26. Data: 2012-10-04 20:35:24
Temat: Re: Wartburg - hamowanie
Od: "Freenew" <b...@o...pl>
Kolega nie wspomina o jakim Wartburgu mowa...
Mój ojciec miał taki samochód w wersji z 1965r (Nazywało się to Wartburg
1000)
Nie było wspomagania. Zawsze mi mówił, że hamowanie ze 100km/h zajmowało
około 100m drogi.
Prosto można sobie wyobrazić, że to ponad 2 razy więcej niż dzisiaj.
W Wartburgu 353W z 1975r na pewno nie było wspomagania, a wszystkie hamulce
były bębnowe.
Ponieważ waga była podobna, myślę że droga hamowania również.
Pozdrawiam
Andrzej
__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
7548 (20121004) __________
Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.
http://www.eset.pl lub http://www.eset.com
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
27. Data: 2012-10-05 00:45:14
Temat: Re: Wartburg - hamowanie
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 4 Oct 2012 14:15:15 +0200, MadMan napisał(a):
> Sorry, ja nie popieram alkoholizowania się na aż taką skalę :P
> A tak serio - za duża krowa, Vmax 70 km/h, więc tak sobie...
Krowa spora, to fakt, ale moj stary, wysluzony zuczek pociagnie spokojnie
90 km/h, a taki w dobrym stanie pojedzie i 110.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
28. Data: 2012-10-05 07:19:58
Temat: Re: Wartburg - hamowanie
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Fri, 5 Oct 2012 00:45:14 +0200, Maciek napisał(a):
>> Sorry, ja nie popieram alkoholizowania się na aż taką skalę :P
>> A tak serio - za duża krowa, Vmax 70 km/h, więc tak sobie...
>
> Krowa spora, to fakt, ale moj stary, wysluzony zuczek pociagnie spokojnie
> 90 km/h, a taki w dobrym stanie pojedzie i 110.
Złomolowe doświadczenia innych mówią, że jednak 70 to praktyczny Vmax
przy dłuższej jeździe. Powyżej bardzo łatwo o awarię mostu.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
29. Data: 2012-10-05 12:56:17
Temat: Re: Wartburg - hamowanie
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 5 Oct 2012 07:19:58 +0200, MadMan napisał(a):
> Złomolowe doświadczenia innych mówią, że jednak 70 to praktyczny Vmax
> przy dłuższej jeździe. Powyżej bardzo łatwo o awarię mostu.
W sumie troche racji w tym jest - w Zuku wyrozniamy trzy poziomy predkosci:
przelotowa, rezonansowa i maksymalna :)
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
30. Data: 2012-10-05 13:49:29
Temat: Re: Wartburg - hamowanie
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-10-05 12:56, Maciek pisze:
> Dnia Fri, 5 Oct 2012 07:19:58 +0200, MadMan napisał(a):
>
>> Złomolowe doświadczenia innych mówią, że jednak 70 to praktyczny Vmax
>> przy dłuższej jeździe. Powyżej bardzo łatwo o awarię mostu.
>
> W sumie troche racji w tym jest - w Zuku wyrozniamy trzy poziomy predkosci:
> przelotowa, rezonansowa i maksymalna :)
To w tych lepszych egzemplarzach, w gorszych dwie ostatnie pokrywają się
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.