  • 1. Data: 2012-10-02 17:46:35
    Temat: Wartburg - hamowanie
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Witam,

    powoli zastanawiam się nad wozem na Złombol przyszłoroczny, zatem takie
    pytanie - jak wygląda hamowanie Wartburgiem w porównaniu do innych
    samochodów? Wartburg jak wiadomo nie posiada wspomagania układu
    hamulcowego, zatem w praktyce jaka różnica jest?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 2. Data: 2012-10-02 19:12:41
    Temat: Re: Wartburg - hamowanie
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-10-02 17:46, MadMan pisze:
> [...]
    > samochodów? Wartburg jak wiadomo nie posiada wspomagania układu
    > hamulcowego, zatem w praktyce jaka różnica jest?

    Warczberg posiada za to 4 tłoczkowe zaciski z przodu ;)
    Hamować hamuje, z perspektywy 12-14 lat wstecz trudno się wspomina i
    porównuje hamowanie do współczesnych samochodów.
    Na pewno nie jest niebezpieczny, jak pamięcią sięgam hamowało to dość
    przyzwoicie :)

    Pozdro !

    PS:
    ja mam na myśli 1,0 zweitakten, bo co za hamowniki miał 1,3 nie wiem :)

  • 3. Data: 2012-10-02 19:13:31
    Od: tÎż

    MadMan wrote:

> [...]
    > samochodów? Wartburg jak wiadomo nie posiada wspomagania układu
    > hamulcowego, zatem w praktyce jaka różnica jest?

    Z rowerka do złomu -- jest progres!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 4. Data: 2012-10-02 19:38:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 2 Oct 2012 17:46:35 +0200, MadMan napisał(a):

> [...]
    > samochodów? Wartburg jak wiadomo nie posiada wspomagania układu
    > hamulcowego, zatem w praktyce jaka różnica jest?

    Ciekawie prawisz, bo według mnie posiada.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2012-10-02 20:00:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > samochodów? Wartburg jak wiadomo nie posiada wspomagania układu
    > hamulcowego, zatem w praktyce jaka różnica jest?

    Wartburga nie znam, ale brak wspomagania w lekkim aucie dla zdrowego chlopa
    to nie jest przeszkoda.

    Tylko czy on ma hamulce tarczowe ? Aczkolwiek syrena jezdzilem i sie nie
    zabilem..

    J.

  • 6. Data: 2012-10-02 20:07:30
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    > Ciekawie prawisz, bo według mnie posiada.

    Który według Ciebie posiada ?
    Bo w.g. mnie ani 1,3 ani dwusuw nie miały wspomagania - czytaj serwa
    podciśnieniowego wspomagającego pompę hamulcową.

    Weź dowolne zdjęcie komory silnikowej Wartburga 1,3 i wskaż mi na niej
    serwo ;)

    Pozdrawiam !

  • 7. Data: 2012-10-02 20:33:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-02 20:07, Cezary Daniluk pisze:

    > Który według Ciebie posiada ?
    > Bo w.g. mnie ani 1,3 ani dwusuw nie miały wspomagania - czytaj serwa
    > podciśnieniowego wspomagającego pompę hamulcową.

    Ja jakoś też sobie nie przypominam - Wartburg, Trabant, Syrena,
    Warszawa, 126p itd. Z tego co mi się wydaje, to 353*W* dostał
    nowy układ hamulcowy z tarczami z przodu, ale wspomagania to zdaje
    się nigdy nie doczekał.
    Zastawy miały wspomaganie, od któregoś momentu Skody 105 zaczęły
    je posiadać.

    > Weź dowolne zdjęcie komory silnikowej Wartburga 1,3 i wskaż mi na niej
    > serwo ;)

    Panie, zdjęcia komory silnikowej? Przecież serwo mogło być pod podłogą,
    albo w bagażniku ;)

  • 8. Data: 2012-10-02 21:17:54
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochodów? Wartburg jak wiadomo nie posiada wspomagania układu
    > hamulcowego, zatem w praktyce jaka różnica jest?

    Jeździłem kiedyś "samochodem" bez wspomagania i dało sie zatrzymać, ale
    przesiadka do współczesnego samochodu i powrót do parcha był szokiem bo
    odczucie było takie, że samochód w ogóle nie zwalnia :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 9. Data: 2012-10-02 22:01:15
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

> [...]
    > samochodów? Wartburg jak wiadomo nie posiada wspomagania układu
    > hamulcowego, zatem w praktyce jaka różnica jest?

    353 mial z przodu tarcze, z tylu bebny. bez wspomagania.
    Skutecznie hamowac sie dalo bez problemu.
    Powiedzialby nawet, ze hample byly znakomite, pmietam to z autopsji.

    Na marginesie: wspomaganie nie ma zadnego zwiazku ze skutecznoscia
    hamulcow. Jedynie zmniejsza sile przylozona na pedale potrzebna do
    hamowania.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 10. Data: 2012-10-02 22:15:02
    Od: tÎż

    MarcinJM wrote:

    > 353 mial z przodu tarcze, z tylu bebny. bez wspomagania. Skutecznie
    > hamowac sie dalo bez problemu. Powiedzialby nawet, ze hample byly
    > znakomite, pmietam to z autopsji.

    Z tego co znalazłem, to miał lite tarcze 238 mm z przodu. Rzeczywiście
    rewelacja.

    --
    ss??q s? ??u??ou??