  • 31. Data: 2020-06-17 19:45:19
    Temat: Re: Wada ukryta?
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-06-17 10:33, glumek wrote:

    > Powiedział przez telefon ze owszem mówiłem, ale on myslał ze to cos innego.

    No to nie jest to wada ukryta.

  • 32. Data: 2020-06-18 13:01:42
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-06-17 o 10:59, K pisze:

    > Chyba jak go o tym nie poinformuje to takie nagranie nie ma zadnej
    > wartosci w sadzie.

    Ma. Swoje rozmowy z byle kim można nagrywać.
    T.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 33. Data: 2020-06-18 13:06:15
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-06-17 o 09:11, glumek pisze:
> [...]
    > uniknac trzeba mniej dynamicznie zmienic bieg i wtedy wejdzie gładko.
    > Przy jezdzie probnej słyszeli to, pozniej ja wsiadłem i tez czasem było
    > to słychać.
    > Wczoraj zadzwonił kupujacy i powiedział że chce oddac samochód bo gdzies
    > był na serwisie i powiedzieli ze synchronizator jest uszkodzony i ze
    > koszty naprawy to ok 1500 zl, bo powiedział ze zataiłem usterke.A nic
    > nie zatajałem bo powiedziałem jak jest.
    > Pozniej mowił zebym dał pieniadze na naprawe.
    > Samochód 10 letni, przebieg ponad 250 tys

    Według mnie to jest tak - nabywca jechał autem, czemu nie zaprzecza.
    Jeśli było słychać zgrzytanie (bez znaczenia skąd), to - jeśli nie był
    głuchy - musiał to słyszeć w czasie jazdy próbnej, więc nie była to
    żadna wada ukryta (skoro było słychać, to jak to ukryć? Jechał z korkami
    w uszach?).
    Jeśli tego nie słyszał, zatem wtedy jeszcze wady nie było - powstała
    wskutek jego użytkowania. I tyle.
    T.

  • 34. Data: 2020-06-18 13:07:57
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-06-17 o 13:11, K pisze:

    > Ale pozwany bedzie twierdzil, ze mowil. Czyli byl swiadomy tego, ze
    > sprzedaje auto z jakas tam wada.

    A czy nabywca jest głuchy? podobno posługuje się telefonem. Zatem musiał
    słyszeć zgrzytanie w czasie jazdy próbnej i się na to godził nabywając
    auto. Jeśli nie słyszał, zatem usterka powstała po sprzedaży. Jest
    jakieś inne wytłumaczenie tej sytuacji?
    T.

  • 35. Data: 2020-06-18 15:30:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-18 o 13:07, T. pisze:

> [...]
    > słyszeć zgrzytanie w czasie jazdy próbnej i się na to godził nabywając
    > auto. Jeśli nie słyszał, zatem usterka powstała po sprzedaży. Jest

    Teoretycznie mógł mieć tak czułą stopę, że zmieniał biegi synchronizując
    prędkościomierz z obrotomierzem.

    I tu powstaje pytane... auto ma obrotomierz? :-)

    Robert

  • 36. Data: 2020-06-18 17:40:56
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-06-17 09:11, glumek wrote:
> [...]
    > nie zatajałem bo powiedziałem jak jest.
    > Pozniej mowił zebym dał pieniadze na naprawe.
    > Samochód 10 letni, przebieg ponad 250 tys

    A swoja droga to jak daleko idzie ten absurd? Przeciez samochod 10+ lat
    zawsze ma rozne usterki i wady.

    Zatem co? Wlascicel przed sprzedaża co mialby zrobic, zeby bylo dobrze?

    Wydac 5x wartosc pojazdu, zeby go rozlozyc na czesci i stwierdzic co
    jest w jakim stanie? Przeciez to sie kupy nie trzyma. A nawet wtedy
    lista usterek nie bedzie kompletna.

    Zawsze bedzie tak, ze kupujacy wynajdzie cos czego nie ma na ewentualnym
    wykazie - kolejna rysa na lakierze, babel korozji, skrzypienie,
    dymienie/brak dymienia itd. - dowolna inna pierdola.

    I co sprzedajacy ma przyjac auto i oddac kase? Toz to jakas bzdura. Albo
    inaczej - skoro tak, to jak kupujacy ma udowodnic teraz, ze czegos nie
    zepsul czy nie katowal auta przez kilka dni?

    Zatem jak to powinno byc dobrze? Bo nie widze realnej mozliwosci.

    Jedynym sensownym podejsciem jest widzialy galy co braly i ewentualnie
    wizyta w jakims serwisie celem dokonania przegladu. No i to tyle.

    Polysly?

    --
    mk4

  • 37. Data: 2020-06-18 17:56:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/06/2020 16:40, mk4 wrote:

> [...]
    >
    > Jedynym sensownym podejsciem jest widzialy galy co braly i ewentualnie
    > wizyta w jakims serwisie celem dokonania przegladu. No i to tyle.

    Chlop, ktory kupowal mysial, ze wie lepiej i na pewno da sie to naprawic
    taniej niz kwota "upustu" i bedzie do przodu. Pozniej rzeczywistosc go
    zweryfikowala i teraz jak jego plan legl w gruzach probuje oddac auto.
    Poza tym z tego co widze to cena tego elementu w zaleznosci od biegu to
    koszt od 250 do 500PLN. Watpie aby robocizna kosztowala az 1000-1250PLN.
    5 lat temu za wymiane wszystkich lozysk w skrzyni M32 (Signum 2006r)
    wraz z olejem zaplacilem 1800PLN. Pozniej robiac tym autem 150tys km.
    Caly proces trwal ok. 3h, a auto jezdzi juz u innego wlasciciela do dzis
    bez zadnych problemow.

  • 38. Data: 2020-06-18 18:50:52
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-06-17 o 09:11, glumek pisze:

    > Co byscie zrobili na moim miejscu?

    Studium przypadku:
    https://bezprawnik.pl/wada-ukryta-samochodu/

  • 39. Data: 2020-06-18 18:54:20
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-06-18 o 18:50, t-1 pisze:

    > Studium przypadku:
    > https://bezprawnik.pl/wada-ukryta-samochodu/

    Więc to raczej nie była wada ukryta, tylko niepełnowartościowy samochód
    sprzedany/kupiony za tańszą cenę.

  • 40. Data: 2020-06-18 22:04:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Studium przypadku:
    > https://bezprawnik.pl/wada-ukryta-samochodu/

    Ale jaka ukryta, jeśli było słychać złą pracę skrzyni? Nabywca wiedział,
    co bierze, bo słyszał.
    T.