eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleWFM Osa - wymiary.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 21. Data: 2011-01-01 19:20:37
    Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>


    Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...

    > Mozesz mi jeszcze podrzucic wymiary "odwloka" (dlugosc i szerokosc tylnej
    > karoserii) oraz całego "ukladu napedowego" (dlugosc od swiecy do osi
    > kola)?

    Ok, ale dopiero po poniedzialku.
    Mam Ose jest z pierwszej serii (M50) wiec ma troche inne wymiary odwloka,
    ale jak zmierze to wysle.

    erg



  • 22. Data: 2011-01-02 23:35:30
    Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
    >
    > Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
    >> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa i
    >> zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
    >
    > "Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem odbudowy
    > zabytkow, niz przerabiania ich
    >

    Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
    zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
    śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
    jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
    Osa jest fajnista ale z racji m.in. specyficznego silnika różnie bywa z jej
    użytecznością...
    IMHO lepiej czasem zabytek przerobić i mieć frajdę z użytkowania go niż
    pracować na stanem "lpeszy niz z fabryki" co w mojej ocenie jest
    fałszowaniem historii pojazdu. Wolę zabytki z "bagażem hostorii" niż
    nienaturalnie piękne świecidełka
    --
    Jackare
    m.in. trzy osy....


  • 23. Data: 2011-01-03 17:23:08
    Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
    Od: Glub <g...@g...com>

    "magnes" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od osy, nie ma kto
    > gdzies w garazu/piwnicy rozkreconej Osy co by mi zwymiarowac? Tak zgrubsza.
    > Googiel ma co prawda ladne rysunki techniczne tejze, ale niestety bez
    > wymiarow (a przynajmniej mnie sie nie udalo poszukac). Jak by ktos, cos to
    > bede zobowiazany :-)

    Marcvs ma Osę. Poda ci wymiary.

    --
    Glub


  • 24. Data: 2011-01-03 21:11:02
    Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
    > Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
    >>
    >> Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
    >>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa
    >>> i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
    >>
    >> "Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
    >> odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich
    >>
    >
    > Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
    > zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
    > śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
    > jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.

    Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
    ramie w takiej pozycji:

    http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
    50-09.jpg

    http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
    50-05.jpg

    Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
    dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
    czterosow z oczywistych wzgledow.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 25. Data: 2011-01-03 21:43:28
    Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
    wystukał:

    > W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
    >> Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
    >>>
    >>> Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
    >>>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa
    >>>> i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
    >>>
    >>> "Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
    >>> odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich
    >>>
    >>>
    >> Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
    >> zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
    >> śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
    >> jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
    >
    > Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
    > ramie w takiej pozycji:
    >
    > http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
    50-09.jpg
    >
    > http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
    50-05.jpg
    >
    > Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
    > dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
    > czterosow z oczywistych wzgledow.

    a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją?
    bo IMHO nie ma żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest.



    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 26. Data: 2011-01-03 21:51:58
    Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-01-03 22:43, masti pisze:
    > Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
    > wystukał:
    >
    >> W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
    >>> Użytkownik "magnes"<m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
    >>>>
    >>>> Użytkownik "magnes"<m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
    >>>>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa
    >>>>> i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
    >>>>
    >>>> "Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
    >>>> odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich
    >>>>
    >>>>
    >>> Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
    >>> zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
    >>> śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
    >>> jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
    >>
    >> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
    >> ramie w takiej pozycji:
    >>
    >> http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
    50-09.jpg
    >>
    >> http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
    50-05.jpg
    >>
    >> Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
    >> dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
    >> czterosow z oczywistych wzgledow.
    >
    > a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją?
    > bo IMHO nie ma żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest.

    Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla
    normalnych silnikow :) We wspolczesnym dwusuwie wywali olej ze skrzyni
    biegow, w czterosuwie doprowadzi do jego zatarcia, co nastapi zanim
    padna niesmarowane lozyska skrzyni biegow.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 27. Data: 2011-01-03 22:08:51
    Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-01-03 23:02, J_K_K pisze:
    > Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:ifte2l$s8m$1@news.onet.pl...
    >> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik
    >> w ramie w takiej pozycji:
    >>
    > Chęć uzyskania w miarę niskiego "przekroku", a brak silnika z poziomym
    > cylindrem ?

    Powiem Ci w tajemnicy ze to bylo pytanie retoryczne :)

    > Vide silnik Jawy 50, który oryginalnie był projektowany do skutera
    > (poziomy cylinder),
    > a dopiero później trafił do Mustanga i Ogara 200.

    Wiem bo Mustangiem, ponad 20 lat temu, krecilem swoje pierwsze kilometry.
    >
    > W skuterze CZ-ty silnika nie obracali, to i niskości nie uzyskali :-)

    Gupie Czechoslowaki...

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 28. Data: 2011-01-03 22:53:39
    Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:51:58 +0100 osobnik zwany Kuczu
    wystukał:

    > W dniu 2011-01-03 22:43, masti pisze:
    >> Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
    >> wystukał:
    >>
    >>> W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
    >>>> Użytkownik "magnes"<m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>>> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
    >>>>>
    >>>>> Użytkownik "magnes"<m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
    >>>>>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl
    >>>>>> Osa i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
    >>>>>
    >>>>> "Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
    >>>>> odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich
    >>>>>
    >>>>>
    >>>> Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
    >>>> zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
    >>>> śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się
    >>>> skonczyć jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
    >>>
    >>> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik
    >>> w ramie w takiej pozycji:
    >>>
    >>> http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
    50-09.jpg
    >>>
    >>> http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
    50-05.jpg
    >>>
    >>> Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
    >>> dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
    >>> czterosow z oczywistych wzgledow.
    >>
    >> a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją? bo IMHO nie ma
    >> żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest.
    >
    > Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla
    > normalnych silnikow :) We wspolczesnym dwusuwie wywali olej ze skrzyni
    > biegow, w czterosuwie doprowadzi do jego zatarcia, co nastapi zanim
    > padna niesmarowane lozyska skrzyni biegow.

    skoro normalny, to czemu ma w obecnych normalnych coś wywalić?
    czym się ten silnik różni od współczesnych mu poza mocowaniem?
    Bo IMHO niczym. I czemu wtedy nie wywalało a teraz ma? a moze tote obecne
    są do dupy?


    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 29. Data: 2011-01-04 12:59:43
    Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>


    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ifte2l$s8m$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
    >> Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
    >>>
    >
    > Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
    > ramie w takiej pozycji:

    nic, tylko komuna-kasa, komuna-kasa, itd... Takie byly realia.

    Mieli taki silnik, nie mieli kasy na nowy, a KC zgodzilo sie na produkcje
    nowego skutera. Robili z tego co mieli.
    Takie ulozenie wymagalo tego finezyjnego rozwiazania przeniesienia momentu
    lancuchem z dzwigni rozrusznika (btw dlatego wlasnie pierwsze prototypy nie
    mialy rozrusznika noznego tylko dluga dzwignie uruchamiana reka) na walek. Z
    reszta to spotykane tez w innych skuterach - peugeot 157B. Ten silnik ktory
    pokazujesz na fot to pierwsza wersja - 150cm3. To dosc krotka seria ktora ze
    wzgledu na to miala problemy z chlodzeniem (a czesc produkcji PRL
    eksportowal nawet do Indii), dlatego pozniejsze 175 wyposazyli w wymuszony
    obieg chlodzenia i wentylator.
    >
    > http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
    50-09.jpg
    >
    > http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
    50-05.jpg
    >
    > Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
    > dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
    > czterosow z oczywistych wzgledow.

    zgadza sie. Dlatego wlasnie jedna ze zmian w silniku w Osie wzgl WFM to
    lancuch sprzeglowy ktory dodatkowo mial zadanie rozprowadzania oleju po
    calej skrzyni

    erg



  • 30. Data: 2011-01-04 20:04:15
    Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości:
    > Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
    > ramie w takiej pozycji:

    Jakkolwiek pozycja jest dziwna to i tak lapsza niz w Vespie, przynajmniej
    jest w osi pojazdu ;-)

    --
    Pozdr.
    magnes
    600 & ?...


strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: