-
21. Data: 2011-01-01 19:20:37
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>
Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
> Mozesz mi jeszcze podrzucic wymiary "odwloka" (dlugosc i szerokosc tylnej
> karoserii) oraz całego "ukladu napedowego" (dlugosc od swiecy do osi
> kola)?
Ok, ale dopiero po poniedzialku.
Mam Ose jest z pierwszej serii (M50) wiec ma troche inne wymiary odwloka,
ale jak zmierze to wysle.
erg
-
22. Data: 2011-01-02 23:35:30
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Od: "Jackare" <j...@i...pl>
Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa i
>> zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
>
> "Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem odbudowy
> zabytkow, niz przerabiania ich
>
Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
Osa jest fajnista ale z racji m.in. specyficznego silnika różnie bywa z jej
użytecznością...
IMHO lepiej czasem zabytek przerobić i mieć frajdę z użytkowania go niż
pracować na stanem "lpeszy niz z fabryki" co w mojej ocenie jest
fałszowaniem historii pojazdu. Wolę zabytki z "bagażem hostorii" niż
nienaturalnie piękne świecidełka
--
Jackare
m.in. trzy osy....
-
23. Data: 2011-01-03 17:23:08
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Od: Glub <g...@g...com>
"magnes" <m...@p...onet.pl> wrote:
> Witam.
>
> Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od osy, nie ma kto
> gdzies w garazu/piwnicy rozkreconej Osy co by mi zwymiarowac? Tak zgrubsza.
> Googiel ma co prawda ladne rysunki techniczne tejze, ale niestety bez
> wymiarow (a przynajmniej mnie sie nie udalo poszukac). Jak by ktos, cos to
> bede zobowiazany :-)
Marcvs ma Osę. Poda ci wymiary.
--
Glub
-
24. Data: 2011-01-03 21:11:02
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
> Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
>>
>> Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
>>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa
>>> i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
>>
>> "Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
>> odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich
>>
>
> Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
> zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
> śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
> jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
ramie w takiej pozycji:
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
50-09.jpg
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
50-05.jpg
Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
czterosow z oczywistych wzgledow.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
25. Data: 2011-01-03 21:43:28
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
wystukał:
> W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
>> Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
>>>
>>> Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
>>>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa
>>>> i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
>>>
>>> "Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
>>> odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich
>>>
>>>
>> Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
>> zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
>> śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
>> jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
>
> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
> ramie w takiej pozycji:
>
> http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
50-09.jpg
>
> http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
50-05.jpg
>
> Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
> dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
> czterosow z oczywistych wzgledow.
a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją?
bo IMHO nie ma żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
26. Data: 2011-01-03 21:51:58
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-01-03 22:43, masti pisze:
> Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
> wystukał:
>
>> W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
>>> Użytkownik "magnes"<m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
>>>>
>>>> Użytkownik "magnes"<m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
>>>>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa
>>>>> i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
>>>>
>>>> "Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
>>>> odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich
>>>>
>>>>
>>> Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
>>> zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
>>> śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
>>> jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
>>
>> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
>> ramie w takiej pozycji:
>>
>> http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
50-09.jpg
>>
>> http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
50-05.jpg
>>
>> Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
>> dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
>> czterosow z oczywistych wzgledow.
>
> a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją?
> bo IMHO nie ma żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest.
Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla
normalnych silnikow :) We wspolczesnym dwusuwie wywali olej ze skrzyni
biegow, w czterosuwie doprowadzi do jego zatarcia, co nastapi zanim
padna niesmarowane lozyska skrzyni biegow.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
27. Data: 2011-01-03 22:08:51
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-01-03 23:02, J_K_K pisze:
> Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
> news:ifte2l$s8m$1@news.onet.pl...
>> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik
>> w ramie w takiej pozycji:
>>
> Chęć uzyskania w miarę niskiego "przekroku", a brak silnika z poziomym
> cylindrem ?
Powiem Ci w tajemnicy ze to bylo pytanie retoryczne :)
> Vide silnik Jawy 50, który oryginalnie był projektowany do skutera
> (poziomy cylinder),
> a dopiero później trafił do Mustanga i Ogara 200.
Wiem bo Mustangiem, ponad 20 lat temu, krecilem swoje pierwsze kilometry.
>
> W skuterze CZ-ty silnika nie obracali, to i niskości nie uzyskali :-)
Gupie Czechoslowaki...
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
28. Data: 2011-01-03 22:53:39
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:51:58 +0100 osobnik zwany Kuczu
wystukał:
> W dniu 2011-01-03 22:43, masti pisze:
>> Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
>> wystukał:
>>
>>> W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
>>>> Użytkownik "magnes"<m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
>>>>>
>>>>> Użytkownik "magnes"<m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
>>>>>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl
>>>>>> Osa i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
>>>>>
>>>>> "Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
>>>>> odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich
>>>>>
>>>>>
>>>> Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
>>>> zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
>>>> śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się
>>>> skonczyć jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
>>>
>>> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik
>>> w ramie w takiej pozycji:
>>>
>>> http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
50-09.jpg
>>>
>>> http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
50-05.jpg
>>>
>>> Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
>>> dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
>>> czterosow z oczywistych wzgledow.
>>
>> a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją? bo IMHO nie ma
>> żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest.
>
> Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla
> normalnych silnikow :) We wspolczesnym dwusuwie wywali olej ze skrzyni
> biegow, w czterosuwie doprowadzi do jego zatarcia, co nastapi zanim
> padna niesmarowane lozyska skrzyni biegow.
skoro normalny, to czemu ma w obecnych normalnych coś wywalić?
czym się ten silnik różni od współczesnych mu poza mocowaniem?
Bo IMHO niczym. I czemu wtedy nie wywalało a teraz ma? a moze tote obecne
są do dupy?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
29. Data: 2011-01-04 12:59:43
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>
Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
news:ifte2l$s8m$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
>> Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
>>>
>
> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
> ramie w takiej pozycji:
nic, tylko komuna-kasa, komuna-kasa, itd... Takie byly realia.
Mieli taki silnik, nie mieli kasy na nowy, a KC zgodzilo sie na produkcje
nowego skutera. Robili z tego co mieli.
Takie ulozenie wymagalo tego finezyjnego rozwiazania przeniesienia momentu
lancuchem z dzwigni rozrusznika (btw dlatego wlasnie pierwsze prototypy nie
mialy rozrusznika noznego tylko dluga dzwignie uruchamiana reka) na walek. Z
reszta to spotykane tez w innych skuterach - peugeot 157B. Ten silnik ktory
pokazujesz na fot to pierwsza wersja - 150cm3. To dosc krotka seria ktora ze
wzgledu na to miala problemy z chlodzeniem (a czesc produkcji PRL
eksportowal nawet do Indii), dlatego pozniejsze 175 wyposazyli w wymuszony
obieg chlodzenia i wentylator.
>
> http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
50-09.jpg
>
> http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m
50-05.jpg
>
> Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak
> dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
> czterosow z oczywistych wzgledow.
zgadza sie. Dlatego wlasnie jedna ze zmian w silniku w Osie wzgl WFM to
lancuch sprzeglowy ktory dodatkowo mial zadanie rozprowadzania oleju po
calej skrzyni
erg
-
30. Data: 2011-01-04 20:04:15
Temat: Re: WFM Osa - wymiary.
Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości:
> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
> ramie w takiej pozycji:
Jakkolwiek pozycja jest dziwna to i tak lapsza niz w Vespie, przynajmniej
jest w osi pojazdu ;-)
--
Pozdr.
magnes
600 & ?...