  • 11. Data: 2009-05-24 20:11:11
    Temat: Re: W jakim programie obrabiać pliki NRW ?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Valwit wrote:
    > nikon view nx. otworz poprzestawiac i zapisz jako tiff. tiffa mozesz
    > potem obrabiac czymkolwiek.

    I na pewno z takiego tiffa wyciagnie tyle, co z RAW-a. :) W takim wypadku
    chyba lepiej byloby od razu robic zdjecia w JPEG.

    k,

  • 12. Data: 2009-05-28 00:07:40
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Paweł W. wrote:

    > Czy Nikon jest jedyną firmą nie dającą wołarki rawów do własnych
    > aparatów w cenie aparatu, czy jeszcze ktoś to praktykuje? Do Pentaksa
    > jest, do Canona też jest dołączona płyta z oprogramowaniem. :/

    do nikona tez jest. plytka z softem, downlaod na stronie.

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 13. Data: 2009-05-28 00:08:21
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > Jakże wygodne rozwiązanie ;-)

    robi de facto to samo co ACR czy UFRaw, tyle ze mozliwosci wiecej.

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 14. Data: 2009-05-28 13:19:18
    Od: "kajot04" <k...@g...pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > Upsss... Nie doczytalem slowa-klucza. ;)
    --------------
    tak samo jak plugin do Photoshopa :) Wiadomo ze 90% ludzi w tym kraju ma
    pirackie oprogramowanie i nie "rozumieją" problemu, ze ktoś kombinuje
    zamiast pio prostu Camera Raw+PS. Nikon daje darmowy soft do RAWa tak jak
    kazda inna firma - Nikon View zrobi wszystko co musi zrobić amator na tym
    etapie i za darmo. Nic tam nie brakuje, a jak ktoś chce zaawansowanych
    sztuszek, u-piontów i innych bajerów - no to znaczy ze jest już ponad
    darmowe oprogramowanie i go stać na drobiazg jak NX za 600 zł. Elements tez
    chodzi z Camera Raw i tez za niewiele daje sporo. A do wszelkich prostrzych
    zastosowani NView wystarczy - do pobrania z działu wsparcia technicznego na
    nikon.pl. Tam tez i wspomniany NX jako trial na 60 dni. kj

  • 15. Data: 2009-05-28 13:30:14
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    kajot04 napisał(a):

> [...]
    > do wszelkich prostrzych zastosowani NView wystarczy - do pobrania z
    > działu wsparcia technicznego na nikon.pl. Tam tez i wspomniany NX jako

    Jest też ufraw pod Linuksa.

    wer

  • 16. Data: 2009-05-29 18:18:07
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Valwit wrote:

    > robi de facto to samo co ACR czy UFRaw, tyle ze mozliwosci wiecej.

    O taaaaa. Tak superancki "workflow" ze przy 10-tym rawie ma sie ochote
    zamordowac kogos ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 17. Data: 2009-05-29 18:23:11
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    kajot04 wrote:

    > tak samo jak plugin do Photoshopa :) Wiadomo ze 90% ludzi w tym
    > kraju ma pirackie oprogramowanie i nie "rozumieją" problemu, ze ktoś

    Upsss, wspolczuje znajomych. Ja mam programy w wersjach legalnych, jesli
    mnie nie stac na coś to uzywam darmowych odpowiedników.

    > kombinuje zamiast pio prostu Camera Raw+PS. Nikon daje darmowy soft
    > do RAWa tak jak kazda inna firma - Nikon View zrobi wszystko co musi
    > zrobić amator na tym etapie i za darmo. Nic tam nie brakuje, a jak

    No ja jestem amatorem, ale za takie "za darmo" to dziekuje. To jest soft do
    obrobki pliku od "wielkiego dzwonu". Przy parunastu plikach mozna sie
    wsciec.

    > ktoś chce zaawansowanych sztuszek, u-piontów i innych bajerów - no to
    > znaczy ze jest już ponad darmowe oprogramowanie i go stać na drobiazg
    > jak NX za 600 zł. Elements tez chodzi z Camera Raw i tez za niewiele

    No taaa na lustrzanke >2000zł to się ma, na obiektyw >1000zł też się
    znajdzie ale na program za 600zł to juz masakra i biadolenie...

    > daje sporo. A do wszelkich prostrzych zastosowani NView wystarczy -
    > do pobrania z działu wsparcia technicznego na nikon.pl. Tam tez i
    > wspomniany NX jako trial na 60 dni. kj

    To woalbym uzywac darmowego RT, UFrawa czy cos innego.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 18. Data: 2009-06-01 01:01:13
    Od: Valwit <l...@v...net>

    b...@n...pl wrote:

    > Jest też ufraw pod Linuksa.

    nie tylko. pod winda tez smiga

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 19. Data: 2009-06-01 01:02:08
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > O taaaaa. Tak superancki "workflow" ze przy 10-tym rawie ma sie ochote
    > zamordowac kogos ;-)

    zawsze mozesz kupic sobie CNX2 albo uzyc czegos innego

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 20. Data: 2009-06-01 21:09:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kajot04" gvm31c$rh7$...@i...gazeta.pl

    > tak samo jak plugin do Photoshopa :) Wiadomo ze 90% ludzi w tym kraju ma pirackie
    oprogramowanie

    Ja mam pecha... Gdy proszę kogoś o kluczyk do PS, spotykam akurat
    taką osobę, która kupiła... ;)

> [...]
    Nikon daje darmowy soft do RAWa tak jak kazda inna
    > firma - Nikon View zrobi wszystko co musi zrobić amator na tym etapie i za darmo.

    Są warstwy? :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'