  • 1. Data: 2009-05-23 10:33:49
    Temat: aparat cyfrowy do 600zł
    Od: MJ <g...@g...com>

    Witam.
    Od razu zaznaczam, że na fotografii się nie znam, zarówno na tym jak
    robić zdjęcia jak i czym robić zdjęcia.
    Chciałbym kupić aparat do około 600zł, potrzebuje go na wakacje do
    robienia zdjęć krajobrazu, zabytków itp. Znalazłem wstępnie dwa, które
    zbierają dobre opinie na forach itp. Są to Canony: A590IS i S3IS. Canona
    A590 mogę kupić nowego z akcesoriami za ok. 550zł, natomiast znalazłem
    też S3 za ok 600zł używanego także z akcesoriami. Który wybrać? Czy
    aparaty się psują w trakcie użytkowania? Może wypowie się ktoś kto ma
    doświadczenia jakieś z tymi modelami?

  • 2. Data: 2009-05-23 11:30:03
    Temat: Re: aparat cyfrowy do 600zł
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A590 IS do architektur? Będzie ciężko. Minimalna ogniskowa to ekwiwalent
    35mm w małym obrazku, a w mieście ciężko jest się cofnąć (nie ma
    miejsca), żeby objąć cały budynek, albo jak jest miejsce, to okazuje
    się, że jakieś druty wchodzą w kadr. Trzeba wtedy bawić się w panoramy
    pionowe z bliska, ale jak mówiłeś nie znasz się za bardzo na robieniu
    zdjęć, to może na początek odpuść sobie. S3 IS z tego powodu też średnio
    się nadaje. Chyba, że naprawdę zamierzasz robić panoramy, co kompaktem z
    ręki nie jest jakąś szczególną trudnością, a oryginalne oprogramowanie
    Canona zawiera program do składania panoram, który jest prosty w
    obsłudze i całkiem dobrze sobie radzi. No i dzięki składaniu panoram
    możesz uzyskać rozdzielczości, których matryce tych rozmiarów jeszcze
    długo, a może i nigdy nie uzyskają (ograniczeniem jest twoja wytrwałość
    i moc obliczeniowa komputera, mi starcza cierpliwości na panoramy do 60
    megapikseli, przy większych komputer pracuje tak długo, że traktuję to
    jako zawieszenie się systemu).

    Szukaj aparatów, które mają ekwiwalent ogniskowej 28mm lub mniejszy.
    Niestety, te co znam, to są tak ok. 2 razy droższe. :/

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-05-23 11:49:50
    Od: MJ <g...@g...com>

    Dnia Sat, 23 May 2009 12:30:03 +0100, Paweł W. napisał(a):

> [...]
    >
    > Szukaj aparatów, które mają ekwiwalent ogniskowej 28mm lub mniejszy.
    > Niestety, te co znam, to są tak ok. 2 razy droższe. :/

    Są droższe rzeczywiście.

    Ogólnie bardziej chodzi mi o to czy warto kupić S3 IS, który jest chyba
    sporo lepszy jednak od A590 za podobną cenę, ale będzie to aparat używany
    z wszystkimi za i przeciw. Z tego co zdążyłem się zorientować po forach
    internetowych (bo przecież w sklepach już ich sobie nie pooglądam, A590
    trudno znaleźć, a S3 się nie kupi) to oba aparaty mają całkiem dobre
    recenzje. To co podoba mi się bardzo w S3 to zoom optyczny 12x do
    fotografowania np ptaków z daleka. Ale z drugiej strony S3 ma 6mpix a
    a590 8 mpix ale to chyba nie jest jakaś straszna jego wada. Po prostu nie
    wiem czy warto kupować aparat używany i czy s3 jest naprawdę dużo lepszy
    od A590.

  • 4. Data: 2009-05-23 12:09:40
    Od: "M_X" <r...@p...onet.lp>

    Polecam test kilku modeli w klasie budżetowej, może to ci chociaż trochę
    pomoże:
    http://www.dpreview.com/reviews/Q408budgetgroup/

    POZDRAV
    M_X

  • 5. Data: 2009-05-23 12:24:28
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    MJ pisze:
> [...]
    > wiem czy warto kupować aparat używany i czy s3 jest naprawdę dużo lepszy

    A tymi megapikselami to się w ogóle nie przejmuj bo to jest raptem
    kilkadziesiąt pikseli w pionie i kilkadziesiąt w poziomie więcej, a
    rzeczywista rozdzielczość zależy od obiektywu i tak na prawdę to mało
    jest chyba (o ile w ogóle) kompaktów, które rzeczywiście przenoszą te
    12, czy 14mpx (te najnowsze mają tak gęste matryce).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-05-23 13:31:48
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Canon A590is bardzo fajny aparacik, w tej cenie nie kupisz nic nowego
    lepszego od canona. :-)
    Ja mam poprzednika A510 i używam go 4 lata, w tym czasie zrobił ok. 10 tyś.
    zdjęć i nigdy mnie nie zawiódł. Jest mały, fajny, zgrabny. A590 ma nowszy
    procek DIGIC III i można wgrać soft CHDK i poeksperymentować.

  • 7. Data: 2009-05-23 14:32:08
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...onet.pl>

    Użytkownik "MJ" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Chciałbym kupić aparat do około 600zł, potrzebuje go na wakacje do
    > robienia zdjęć krajobrazu, zabytków itp.

    Ja bym wybral A590, glownie ze wzgledu na wymiary. Mozna go swobodnie wlozyc
    do troche obszerniejszej kieszeni, nie trzeba taszczyc ze soba dodatkowego
    futeralu. Na wakacjach to czesto duzy plus :)

    Qkam

  • 8. Data: 2009-05-24 22:40:34
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > zbierają dobre opinie na forach itp. Są to Canony: A590IS i S3IS. Canona
    > A590 mogę kupić nowego z akcesoriami za ok. 550zł, natomiast znalazłem
    > też S3 za ok 600zł używanego także z akcesoriami. Który wybrać?

    Bierz S3IS. Będziesz zachwycony (oczywiście pamiętają co jego
    ograniczeniach). Ja mam S2IS - jest boski ! :-)

    EMPI
    http://www.empi.atr.pl

  • 9. Data: 2009-05-25 11:35:05
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Paweł W. pisze:

    > Szukaj aparatów, które mają ekwiwalent ogniskowej 28mm lub mniejszy.
    > Niestety, te co znam, to są tak ok. 2 razy droższe. :/

    Panas LZ8, LZ10 mają stosunkowo krótkie (32,30mm). Mimo że to nie 28,
    to jednak zdecydowanie lepiej niż przeciętne 25-36mm. I to się czuje.

    BTW jestem miło zaskoczony działaniem LZ8. Mimo że to taka tanizna,
    to różnych ficzerów, ustawień i opcji ma toto od groma, jakoś zdjęć jest
    jak dla mnie zupełnie ok. Jak na razie, a mam go jakieś 2 tygodnie, żadnej
    ewidentnej wady nie stwierdziłem, co jest ewenementem.

  • 10. Data: 2009-05-25 12:03:05
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Witkowski pisze:
    > Panas LZ8, LZ10 mają stosunkowo krótkie (32,30mm). Mimo że to nie 28,
    > to jednak zdecydowanie lepiej niż przeciętne 25-36mm. I to się czuje.
    ^^^
    Pewnie chodziło ci o przeciętne 35-36mm? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.