  • 11. Data: 2017-01-06 12:12:49
    Temat: Re: Vortex86-DX
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 5 stycznia 2017 18:40:17 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:

    > Tam jest 128MB pamięci FLASH (w postaci specjalnego modułu, podpiętego
    > do magistrali IDE. RAM-u jest nieco więcej - 256MB albo 512MB (w tej
    > chwili nie pamiętam, którą wersję posiadam).
    > Te 128MB wystarczą na podstawową instalację Debiana bez GUI? Właściwie
    > wszystko na czym mi zależy, to konsola, sshd i jakieś podstawowe
    > narzędzia (cron, python, gcc).

    Ah rzeczywiście cienko z "dyskiem".
    I pewnie USB nie ma więc sie za bardzo nie na rzeźbi?

    Tutaj ktos wspomina że minimalna instalacja to 900MB:
    https://fixmynix.com/step-by-step-debian-minimal-ins
    tall-guide/

    Ja bym to przyciął mocno ale nie sądzę aby po wyrzuceniu manuali, ikonek, tłumaczeń
    dało się _standardowy_ system zmieścić w 200MB.

    Pewnie jakby postawić naprawde ograniczony system to by sie dało.

    Spróbuj uruchomic instalatora DSL-a:
    http://damnsmalllinux.org/

    Lista pakietów szeroka nie jest ale jak juz postawisz dsl-a to potem mozna
    doinstalowywać i przycinać kolejne pakiety:
    http://damnsmalllinux.org/packages.html

    Jak korzystalem z zaurusa to tam było właśnie coś koło 128MB flasha.
    I zeby system byl jako taki calosc byla na kompresowanym filesystemie cramfs czy
    jakos tak.

    > Gdyby jednak miało się okazać, że 128MB to za mało na Debiana, to co
    > powinienem postawić? Ewentualnie zawsze mógłbym tam podłączyć jakąś
    > kartę CF, ale to wymagałoby już skombinowania jakiejś przejściówki
    > (złącza na tej płytce mają mniejszy raster, niż w przypadku
    > standardowych płyt głównych).

    Spróbuj z tym DSL-em. To debian tylko maksymalnie poprzycinany.

  • 12. Data: 2017-01-06 12:16:05
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 stycznia 2017 00:32:43 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > No to pojdzie. Jornada ma 32 MB i to jest bol, ale tez starcza. Tylko
    > instalacja czegokolwiek zajmuje z godzine (tyle trwa "Building dependency
    > tree"), bo swapuje na karcie CF, wiec po prostu sciagam pakiety razem z
    > ich zaleznosciami i recznie instaluje (dpkg -i) - szybciej. Ale Jornada to
    > sprzetowo / wydajnosciowo ze dwie klasy nizej niz ten Vortex.

    Tylko mam wrażenie że Atlantis nie pyta czy pójdzie w sensie czy na tym linux
    zadziała tylko raczej pyta czy bedzie działać bez grzebania.
    Bo ta joranda to pewnie miała mniej lub bardziej dedykowany installer czy zestaw
    inicjalny pakietów albo od biedy jakis walkthrough jak zainstalowac bootloader,
    filesystem, zestaw podstawowych pakietów itp...

    Bo w sumie mozna miec "linuxa" w postaci kernela i busyboxa. Ale fun z tego raczej
    mały :)