  • 11. Data: 2011-07-01 15:50:48
    Temat: Re: ViaToll
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-01 14:16:33 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > A ktore to?

    A wpisz w gógle "Prywatne autostrady" i walnij w RETURN czy ENTER...

    Pierwszy znaleziony wynik już ci da odpwiedź...

    --
    Bydlę

  • 12. Data: 2011-07-01 17:01:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał
    Hello J.F !:
    > autostrad ? Czy teraz "tiry rozjada nam wioski" ?

    >A to się okaże. Jeżeli opłaty za prywatne autostrady będą w
    >rozsądnych granicach, to pewnie nie. Ale to PL ...

    Cennik jest ustalony od lat
    http://www.autostrada-a2.pl/pl/oplaty.html

    Za duzego tira to chyba wychodzi ponad 1zl/km.
    Do tej pory problemu nie bylo .. bo nie placili :-)

    No coz, byc moze trzeba sie skupic na "przed udzieleniem rabatu", i
    byc moze bedziemy swiadkami wolnej konkurencji w oplatach drogowych
    :-)

    J.

  • 13. Data: 2011-07-01 17:11:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości

    >No wlasnie patrzac na mape odcinkow objetych ViaToll zastanawia mnie,
    >czy czasami komus bardzo nie zalezalo na takim ich postawieniu. Zeby
    >niejako zmusic do korzystania z platnych autostrad

    To jak najbardziej byl jeden z celow, drugi - uwolnienie panstwa od
    placenia za te 2.5 prywatne autostrady, trzeci - wiazacy sie zreszta z
    drugim - rozliczanie tez za inne drogi, no i zapewne poczatkowe
    ograniczenie kosztow - dlatego chwilowo tylko kilka drog krajowych, a
    w przyszlosci wszystkie :-)

    >(bo jaki sens objechac platna autostrade jakas DK, skoro i tak trzeba
    >bedzie zaplacic, co doliczajac nadwyzkowe kilometry i stracony czas
    >da stawke podobna co za autostrade)

    Na razie stawki sa dosc istotnie rozne, a nadwyzka moze byc w druga
    strone - to wlasnie autostradami moze byc "dalej ale szybciej".

    >IMHO ta sprawa wyglada bardzo ciekawie, bo "niechcacy" napycha sie
    >kieszenie prywatnym autostradom...

    No, akurat tu to raczej nastapi uwolnienie, bo to co sie do tej pory
    dzialo, to z wolnym rynkiem nie mialo nic wspolnego.

    J.

  • 14. Data: 2011-07-01 17:28:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <b...@b...com> napisał w wiadomości news:

    > Ostatnio byłem w pn Hiszpanii - i za autostrady zapłaciłem ok. 140 Euro -
    > tak i z powrotem. Niemało, ale za to komfort jazdy poza Lyonem niezły.
    > Wydaje mi się, że niższe stawki w PL byłyby dużą zachętą do korzystania z
    > autostrad a tak są zachętą do omijania, jeżeli nie wrzucisz tego w koszta
    > firmy.

    Jak wrzucisz to też.
    Za przejazd kilkuset km po Węgrzech zapłacisz dwadzieścia parę złotych, w
    Austrii, Czechach czy Słowacji trochę więcej, ale też podobnie.
    I to są stawki które mają sens.
    Z tych polskich raczej mało kto będzie korzystał.

  • 15. Data: 2011-07-01 21:40:46
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011 14:05:02 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A propos - te bramki viatoll objely drogi rownolegle do "prywatnych
    >autostrad ?

    Jeszcze nie wszystkie.

    >Czy teraz "tiry rozjada nam wioski" ?

    Chyba tak. Dzisiaj na A1 w Nowych Marzach nie było pewnie wiele
    ciężarówek. Na CB słyszałem że wszystko jedzie starą jedynką, która
    jeszcze jest za free.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 16. Data: 2011-07-02 10:56:46
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > A wpisz w gógle "Prywatne autostrady" i walnij w RETURN czy ENTER...

    Sam sie walnij ;)

    Pytam ktore to "drogi rownolegle do "prywatnych autostrad".
    Mozesz podac przyklad jednej takiej drogi?

  • 17. Data: 2011-07-02 11:05:55
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-01 17:11, J.F pisze:

> [...]
    > drugim - rozliczanie tez za inne drogi, no i zapewne poczatkowe
    > ograniczenie kosztow - dlatego chwilowo tylko kilka drog krajowych, a w

    Czyli nic tylko sprzedac ciezarowke i kupic na jej miejsce 20 busow do
    3,5t i jezdzimy dalej nie placac ;) Tylko, kurka, pensja dla 19
    kierowcow chyba zniwelowalaby zysk na bramkach :P

    > Na razie stawki sa dosc istotnie rozne, a nadwyzka moze byc w druga
    > strone - to wlasnie autostradami moze byc "dalej ale szybciej".

    Bo to poczatek i nie wiadomo realnie jakie beda wplywy/koszty. Mysle, ze
    w bardzo krotkim czasie (np. od przyszlego roku) stawki sie prawie zrownaja.

    > No, akurat tu to raczej nastapi uwolnienie, bo to co sie do tej pory
    > dzialo, to z wolnym rynkiem nie mialo nic wspolnego.

    Znajac polskie realia, to to uwolnienie bedzie polegalo na regularnych
    podwyzkach u jednych i drugich.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 18. Data: 2011-07-02 12:47:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Jul 2011 11:05:55 +0200, venioo wrote:

    >Czyli nic tylko sprzedac ciezarowke i kupic na jej miejsce 20 busow do
    >3,5t i jezdzimy dalej nie placac ;) Tylko, kurka, pensja dla 19
    >kierowcow chyba zniwelowalaby zysk na bramkach :P

    Mniej wiecej o to chodzi - skoro tiry jezdza to widac sie oplacaja,
    a skoro koszt kilometra w osobowce jest ~83 gr, to w takim tirze
    bedzie sporo wiecej .. i dodatkowe 25gr nie jest az tak wielkim
    obciazeniem.

    Ale czy w planach nie ma szybkiego wprowadzenia oplat dla pojazdow
    <3.5 ? :-)

    >Bo to poczatek i nie wiadomo realnie jakie beda wplywy/koszty. Mysle, ze
    >w bardzo krotkim czasie (np. od przyszlego roku) stawki sie prawie zrownaja.

    niewykluczone ze to tez jakas forma nacisku ze strony rzadu na tych
    "prywaciarzy" - wolna konkurencja.

    Moze jeszcze trzeba by warunki koncesji przeczytac - mieli
    zagwarantowane niepodnoszenie standardu drog rownoleglych .. ale moze
    tylko bezplatnych :-)

    >Znajac polskie realia, to to uwolnienie bedzie polegalo na regularnych
    >podwyzkach u jednych i drugich.

    poczekamy zobaczymy. Na drugich nie mozemy wylacznie narzekac, mozemy
    ich tez skreslic :-)

    J.

  • 19. Data: 2011-07-02 12:55:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Jul 2011 10:56:46 +0200, Jakub Jewuła wrote:

    >Pytam ktore to "drogi rownolegle do "prywatnych autostrad".
    >Mozesz podac przyklad jednej takiej drogi?

    Zanim te autostrady powstaly, to przeciez ludzie jakos jezdzili w tym
    kierunku.

    Patrzac na mape: 92, 308, 32, 307, 431, 11, 15, 432.
    No i 91, ale tu nie znam statusu autostrady.

    J.

  • 20. Data: 2011-07-02 15:56:12
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-02 10:56:46 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Sam sie walnij ;)

    Nie się, a "se".
    "Se" walnąłem i dostałem cieakwy pierwszy wynik.
    :-)

    > Pytam ktore to "drogi rownolegle do "prywatnych autostrad".

    Te, które idą z grubsza w tym samym kierunku i są obok.

    > Mozesz podac przyklad jednej takiej drogi?

    Pewnie tak.
    Musiałbym odpalić mapę, zrobić zoom i popatrzeć.
    Ale nie chce mi się, bo mam w nawigacji guzik: Omijaj Płatne Odcinki Dróg.
    :-)

    --
    Bydlę