  • 11. Data: 2010-07-08 15:50:38
    Temat: Re: VAIO P - czy warto kupić?
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 8 Jul 2010 13:14:47 +0200,
    Kez <n...@m...pl> screamed:

    > Oczywiście, że nie zależy _tylko_ od komputera. Ale zależy
    > _między innymi_ od komputera i chodzi mi o to, żeby komputer
    > nie pogarszał możliwości wynikających z innych czynników.

    W zasadzie nie zależy w ogóle od komputera.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 17:50:03 user up 12492 days, 5:45, 1 user, load average: 0.86, 0.89, 0.35 ]

    If I held you any closer I would be on he other side of you. -- Groucho Marx

  • 12. Data: 2010-07-08 16:24:30
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2010-07-08 14:46, ApanasBudriszko pisze:

    > w jakiż to sposób zależy od komputera ?

    No np. komputer mógłby w momencie wykrycia niezabezpieczonej
    sieci WiFi podłączać się do niej automatycznie i jednocześnie
    wyłączać automatycznie dostęp 3g/Edge w celu zaoszczędzenia
    kasy. Tak to działa u mnie w komórce i jest b.wygodne. Można
    też wpisać hasło do sieci WiFi dom/praca i komórka też wtedy
    się podłącza z automatu i odłącza 3g/edge. Ciekaw jestem czy
    komputerki przenośne są równie sprytne?

  • 13. Data: 2010-07-08 16:31:18
    Od: "Kez" <n...@m...pl>

> [...]
    > wpisać hasło do sieci WiFi dom/praca i komórka też wtedy się podłącza z automatu i
    odłącza 3g/edge. Ciekaw jestem czy komputerki

    Napisz proszę jaką masz komórkę (firma, model) i jak to ustawiasz
    by sama przełączała się na WiFi gdy jest w zasięgu.

    Pozdrawiam
    Kez

  • 14. Data: 2010-07-08 16:39:44
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.07.2010 13:14, Kez pisze:
    > Oczywiście, że nie zależy _tylko_ od komputera. Ale zależy
    > _między innymi_ od komputera i chodzi mi o to, żeby komputer
    > nie pogarszał możliwości wynikających z innych czynników.

    Nie "między innymi". Owszem, marnej jakości karta WiFi czy
    terminal GPRS/EDGE mogą faktycznie negatywnie wpłynąć na
    działanie połączenia sieciowego. Ale obecnie praktycznie
    wszyscy producenci stosują takie same scalaki, więc różnic
    tu raczej nie ma.

    Obstawiam, że większe szanse schrzanienia czegoś ma sprzęt
    sieciowy (zawieszające się AP WiFi) i operatorzy (vide ostat-
    nie narzekania w CHIPie na zawieszające się transfery w Play).

    > Zatem proszę o konstruktywną odpowiedź - co kupić głównie
    > do Internetu z optymalnymi parametrami, o które mi chodzi.

    A jakie masz *wymagania* wobec takiego komputera?

    Bo do wygodnego korzystania z Internetu przydałby się ra-
    czej większy ekran przede wszystkim, a to się kłóci z ideą
    Sony Vaio P. Chyba, że dostęp do Internetu ma być tylko
    awaryjno/okazjonalny.

    > Jednak ludzie coś kupują, noszą, używają. Co warto kupić?

    Większość niestety kupuje właśnie netbooki 10"/12" (które się
    całkiem nieźle nadają do przeglądania WWW i obsługi poczty),
    przez co mniejsze komputery są rzadkością lub są bardzo drogie...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 15. Data: 2010-07-08 16:40:59
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2010-07-08 18:31, Kez pisze:

    > Napisz proszę jaką masz komórkę (firma, model) i jak to ustawiasz
    > by sama przełączała się na WiFi gdy jest w zasięgu.

    HTC HD2

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2010-07-08 17:05:18
    Od: Netx <n...@g...pl>

    > Napisz proszę jaką masz komórkę (firma, model) i jak to ustawiasz
    > by sama przełączała się na WiFi gdy jest w zasięgu.

    HTC HD2. Dodam jeszcze że działa to tak że jak przez
    kilkadziesiąt sekunbd nic się nie robi to urządzenie wchodzi
    w stan uśpienia i odłącza WiFi i gasi ekran - jak sądzę w
    celu oszczędzania energii. W momencie jak się komórkę
    "wybudzi" to od razu zaczyna szukać WiFi. Można to wyłączyć
    jak się nie chce WiFi. Wielkość ekranu jest jednak w/g mnie
    wystarczająca *tylko* żeby sobie coś przez chwilę dla
    rozrywki poczytać (mimo nieźle działającej funkcji
    powiększania i chyba przelewania tekstu stron www - w
    wbudowanej przeglądarce "Opera").

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2010-07-08 17:41:11
    Od: "Kez" <n...@m...pl>

> [...]
    w/g mnie wystarczająca *tylko* żeby sobie coś
    > przez chwilę dla rozrywki poczytać (mimo nieźle działającej funkcji powiększania i

    Bardzo dziękuję i pozdrawiam
    Kez

  • 18. Data: 2010-07-09 07:08:37
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-07-08 18:24, Netx pisze:
    > No np. komputer mógłby w momencie wykrycia niezabezpieczonej sieci WiFi
    > podłączać się do niej automatycznie i jednocześnie wyłączać
    > automatycznie dostęp 3g/Edge w celu zaoszczędzenia kasy.
    To zależy tylko od oprogramowania, takie firmowe (dodawane gratis do
    systemu z laptopem) kombajny "do wszelkich połączeń i ich zarządzania"
    widziałem w HP ale to skutecznie zamulało system nawet na wydajnym
    notebooku (a nie netbooku) więc zostało wyrzucone.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 19. Data: 2010-07-10 03:40:49
    Od: "Kez" <n...@m...pl>

    > W zasadzie nie zależy w ogóle od komputera.

    Panie Arturze i inni, bardzo dowcipni.
    Z waszych odpowiedzi wynika, że to jaki modem
    wbudowany jest w dany notebook nie ma wpływu
    na jakość połączenia internetowego.
    Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale Wy
    też nie.

    Panie Radosławie, oznaczenie "VAIO P" było
    w artykule we Wprost, który mnie zainteresował.
    Nie podano tam oznaczenia modelu. Nie ma go
    również na stronie Sony.

    Pozdrawiam
    Kez

  • 20. Data: 2010-07-11 11:59:00
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Kez" <n...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > - szybki i stabilny Internet w dowolnym miejscu i czasie
    > Czy pod względem wymienionych przeze mnie cech

    pod wzgledem wagi pewnie tak, ale jezeli zamierzasz tego faktycznie
    uzywac do korzystania z internetu to wiekszy ekran bylby znacznie lepszy
    biorac pod uwage jego cene (min. ~2600) i mozliwosci (na poziomie
    dowolnego netbooka) jedyna jego zaleta jest maly rozmiar, co z kolei
    skresla go jako (glowny) sprzet codziennego uzytku, bedzie to poprostu
    niewygodne - jest za maly, ma stosunkowo duza rozdzielczosc i trzeba
    bedzie go miec zaraz przed oczami, co na dluzsza mete bedzie meczace

    to fajna zabawka na 15 minut, ale po godzinie bedziesz mial dosyc

    w tej cenie jest juz spory wybor sprzetu, wiec polecam wybrac sie
    gdzies i potestowac - dla doroslego faceta roznica wagi miedzy
    tym 700 gramowym sony a wazacym srednio 1200 gram notebookiem
    chyba nie bedzie zbyt istotna, w koncu to rowne pol litra ;)

    w kazdym razie polecam najpierw obmacac, i to dluzej niz 5 minut
    a i przyjrzec sie konkurencji - np nokia booklet - nie zaszkodzi