  • 1. Data: 2010-07-06 11:33:55
    Temat: jaka pamięć i dysk do T61?
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    witam.
    wczoraj dostalem lekko uzywanego lapka T61- chcialbym go jednak lekko
    ulepszyc, tj. dodac pamiec (teraz ma 2x1 533 /czy jakos tak/ mhz) oraz
    wymienic dysk (teraz jest 5400rpm 160gb sata)- jakiego producenta (i
    jakie modele) pamieci byscie polecili (2x2gb, 800mhz)- na co zwrocic
    uwage przy ich zakupie; jaki dysk 2.5 cala byscie polecili? czy dyski
    w standardzie SATA (nie SATA-II badz SATA 3GB /??/) obsluguja NCQ?
    czy, poza zwiekszeniem pojemnosci (planuje przejsc na dysk min 320gb),
    odczuje jakas roznice miedzy dyskiem 5400rpm a 7200?
    pozdrawiam
    szymon

  • 2. Data: 2010-07-06 12:01:21
    Temat: Re: jaka pamięć i dysk do T61?
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-07-06 13:33, Szymon von Ulezalka pisze:
> [...]
    > wymienic dysk (teraz jest 5400rpm 160gb sata)- jakiego producenta (i
    > jakie modele) pamieci byscie polecili (2x2gb, 800mhz)- na co zwrocic

    ja bym na twoim miejscu zwrócił uwage na to jakie pamięci mają tam być,
    bpo dowolności to tu raczej nie masz. Pamięci nie tyle do symbolu lapka
    co raczej do platformy jaka w nim jest dobierasz, skoro masz tam pamięci
    533 to raczej wyżej nie podskoczysz - oczywiście możesz próbować ale ...

    zacząłbym od tabeli kompatybilności bo jeśli masz tam zintegrowaną
    grafike to może się okazać że tylko częśc modułów będzie prawidłowo
    współpracowała

    >jaki dysk 2.5 cala byscie polecili? czy dyski
    > w standardzie SATA (nie SATA-II badz SATA 3GB /??/) obsluguja NCQ?

    sprawdź specyfikację danego dysku

    > czy, poza zwiekszeniem pojemnosci (planuje przejsc na dysk min 320gb),
    > odczuje jakas roznice miedzy dyskiem 5400rpm a 7200?

    tak, zwiekszy się zuzycie prądu czyli zkróci czas pracy na bateriach
    (dotyczy także zwiekszania pamięci)

  • 3. Data: 2010-07-06 15:01:01
    Temat: Re: jaka pamiec i dysk do T61?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > czy, poza zwiekszeniem pojemnosci (planuje przejsc na dysk min 320gb),
    > odczuje jakas roznice miedzy dyskiem 5400rpm a 7200?

    Nie wiem jak T61 ale T43 mi daje do wiadomosci po kazdym wlaczeniu ze mam
    nieoryginalny dysk (czyli nie przyklaskany przez IBM i z racji tego nie
    sprzedany 5-cio krotnie drozej). Na szczescie po chwili (lub po klepnieciu
    klawisza, mozna to zmienic w BIOS) idzie dalej. Dysk Samsung 160GB PATA,
    slicznie zapinkala.
    A pamieci jakies 1,5GB jest i ma sie dobrze.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2010-07-06 20:31:56
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 06 Jul 2010 14:01:21 +0200, ApanasBudriszko napisał(a):

    > W dniu 2010-07-06 13:33, Szymon von Ulezalka pisze:
    [...]
    > tak, zwiekszy się zuzycie prądu czyli zkróci czas pracy na bateriach
    > (dotyczy także zwiekszania pamięci)

    Niekoniecznie, przejście ze starego napędu 5400 na nowy 7200 może raczej
    zmniejszyć zużycie energii.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2010-07-08 07:29:11
    Od: eth_0 <m...@e...pl>

    On Tue, 6 Jul 2010 04:33:55 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka
    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    >ulepszyc, tj. dodac pamiec (teraz ma 2x1 533 /czy jakos tak/ mhz) oraz
    >wymienic dysk (teraz jest 5400rpm 160gb sata)- jakiego producenta (i

    Pomyśl nad SSD (o ile Cie cena nie przeraża) ale rozwiązanie warte
    swojej ceny.
    --
    eth_0 | GG:4500044
    http://www.kieleckie.org - Ogłoszenia Kielce

  • 6. Data: 2010-07-11 15:37:34
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Pomyśl nad SSD (o ile Cie cena nie przeraża) ale rozwiązanie warte
    > swojej ceny.

    dzieki, ale SSD odpada- wlasnie ze wzgledu na swoja cene :/
    znalazlem swietne oceny dysku WD http://www.tomshardware.com/reviews/scorpio-notebook
    -hdd,2109-2.html
    oraz http://pclab.pl/art35444-17.html (z tym ze dysk to bedzie 500gb,
    tanio w miare w sklepie znalazlem) - czy zna ktos moze lepszy dysk od
    owych wspomnianych (dysk twardy, nie ssd)
    co do pamieci - czy ow lapek uzywa 200, 204 czy 184 pinowych ukladow
    sodimm? oraz inne pytanie: zgodnie z tym manualem
    http://download.lenovo.com/ibmdl/pub/pc/pccbbs/mobil
    es_pdf/42x3547_04.pdf
    maksymalna predkosc fsb wynosi 667mhz; jednakze, posiadany przezen
    procek t7500 posiada fsb 800mhz- czy jest jakowys sens uzycia szybszej
    pamieci (tj. 800 zamiast 667)? dodam, ze bios jest zaktualizowany do
    najnowszego (z kwietnia br zdaje sie).

    pozdrawiam
    szymon