  • 21. Data: 2011-05-03 14:39:16
    Temat: Re: Uszkodzony rozrząd [OT]
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 02-05-2011 22:00, Paweł Olaszek pisze:
    > Witam,
    >
    > w silniku 2,0 FSI (grudzień 2007, rejestracja 2008, przebieg 100tys)
    > pękł pasek rozrządu. Auto od początku serwisowane w ASO, wg instrukcji
    > wymiana po 180tys km. (o wymianie ze starości uwag brak).

    To jest nowa polityka producentów. Silnik ma być za przeproszeniem do
    wy***a po okresie gwarancji. Podobnie miałem w Mercedesie. Pytałem
    kilkakrotnie kiedy wymienić olej. Za każdym razem dostawałem odpowiedz -
    wg. wskazań komputera. Miałem gdzieś komputer i wymieniałem co ok. 15k
    km. Pierwsze wskazanie komputera które sugerowało wymianę oleju
    nastąpiło po prawie 3 latach i przebiegu 60000km. Coś tu chyba nie halo...

  • 22. Data: 2011-05-03 14:53:24
    Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Tak jak policzyłem - naprawa około 2000zł.
    > I jest silnik z wiadomą historią i przebiegiem.

    2000zł to koszt czego?
    Całkowitej naprawy silnika po urwanym pasku i zaworach, które spotkały sie z
    tłokami?

    hmm... w jakim samochodzie?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 23. Data: 2011-05-03 14:58:49
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Olaszek" <o...@g...com> napisał

> [...]
    > Producent pewnie będzie chciał się wymiksować od odpowiedzialności za
    > szkody, ale może znacie jakiś podobny przypadek, gdy mu się to nie udało?

    Jeśli samochód był bez żadnych opóźnień serwisowany w ASO (najlepiej jednym)
    to jest szansa na przynajmniej częściowy udział dystrybutora w naprawie. Ze
    swojej strony zainteresowałbym się czy w planie serwisowym nie ma pozycji
    typu "kontrola stanu napędu rozrządu", bo wtedy szanse mocno wzrastają.
    W którymś z pism motoryzacyjnych (AŚ czy Motor) jest taki kącik interwencji
    i tam ludzie stosunkowo często opisują kłopoty z nagłym uszkodzeniem
    silnika, np. przez uszkodzony napęd rozrządu. Co prawda chyba najczęstszym
    bohaterem tego typu historii są samochody Renault (przepraszam miłośników),
    ale często dystrybutor robi łaskę i partycypuje w kosztach. Zdarzają się
    także przypadki spuszczenia klienta na drzewo, bo np. spóźnił się z
    przeglądem o 1 500 km lub sam zamontował sobie radio i stracił gwarancję.

    ZK

  • 24. Data: 2011-05-03 15:04:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Samochód został w całości wyprodukowany przez firmę VW, a sprzedany
    > przez lokalnego dealera, który odpowiada za sprzedany towar.

    ...ale nie w nieskończoność tylko wg. prawda bodaj przez dwa lata,
    pozostaje jeszcze kwestia gwarancji, która też się skończyła.

  • 25. Data: 2011-05-03 15:37:09
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > To od razu zapytam wrednie - a gwarancja producenta paska mówi o jakim
    > przebiegu?

    A masz na fakturze z salonu wyszczególnioną taką pozycję, gdy kupujesz
    samochód? Możesz też zapytać wrednie o gwarancji producenta śrub
    mocujących elementy o znaczeniu kluczowym dla bezpieczeństwa, gdy pękną,
    producenta materiału wybuchowego do airbagu, gdy wystrzeli w
    nieodpowiednim momencie lub producenta kwasu do akumulatora, jeśli
    wypali oko przy dolewaniu płynu do spryskiwacza. Tu przy 100kkm strzelił
    pasek, który miał wytrzymać 180 tysięcy.

  • 26. Data: 2011-05-03 16:11:58
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 03/05/2011 13:58, Hektor wrote:
> [...]
    > partycypuje w kosztach. Zdarzają się także przypadki spuszczenia klienta
    > na drzewo, bo np. spóźnił się z przeglądem o 1 500 km lub sam zamontował

    Montaż radia ma do gwarancji rozrządu tyle samo, co pokrowce na fotele z
    dziurą w oponie.

    Kamil

  • 27. Data: 2011-05-03 16:20:53
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Montaż radia ma do gwarancji rozrządu tyle samo, co pokrowce na fotele z
    > dziurą w oponie.

    nie takie opowieści już słyszałem.
    Jedna z nich opowiadana przez TVN Turbo w programie Turbo Kamera, gdzie ktoś
    kupił dostawczaka w wersji DO ZABUDOWY, czyli z założenia auto przeznaczone,
    zeby samemu zrobić na nim własną zabudowe.
    W okresie gwarancji padł silnik (nie pamiętam co tam sie stało, czy to byly
    panewki, czy pompa .. ale mniejsza z tym).
    Odmówiono naprawy gwarancyjnej, ze względu na to, ze zabudowy nie dokonało
    ASO.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 28. Data: 2011-05-03 17:07:02
    Od: Viking <j...@p...nospam.onet.pl>

    Paweł Olaszek wrote:

> [...]
    > Producent pewnie będzie chciał się wymiksować od odpowiedzialności za
    > szkody, ale może znacie jakiś podobny przypadek, gdy mu się to nie udało?

    tak to jest jak sie czyta ksiazki zamiast polegac na doswiadczeniu
    innych...
    pasek zmieniam co 60-70 tys niezaleznie co na nim pisze, lepiej co 3
    lata dac 500zl niz co 5lat 5tys... a nie powiem w peugeocie 406 mialem
    wymiane paska wpisana po 120tys MIL... musialbym byc mega idiota zeby
    tak dlugo czekac...

  • 29. Data: 2011-05-03 17:08:03
    Od: Viking <j...@p...nospam.onet.pl>

    Viking wrote:

> [...]
    > lata dac 500zl niz co 5lat 5tys... a nie powiem w peugeocie 406 mialem
    > wymiane paska wpisana po 120tys MIL... musialbym byc mega idiota zeby

    aa i zapomnialem meritum... auto po gwarancji, caly koszta spada na
    Ciebie, kazdy upust ze strony aso lub producenta traktuj jak prezent pod
    choinke

  • 30. Data: 2011-05-03 17:47:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Tak jak policzyłem - naprawa około 2000zł.

    Chyba jak to sam zrobisz. Za 2000 zł to zrobisz rozrząd, planowanie
    głowicy, kupisz uszczelki i to wszystko zamontujesz/zdemontujesz. I to
    raczej na pewno nie w ASO. ;)

    > I jest silnik z wiadomą
    > historią i przebiegiem.

    Pytanie czy wiadoma historia pękniętego paska rozrządu to jakiś atut...

    > A kupno używanego silnika to też zawsze loteria, bo nikt nie zgadnie ile
    > to już ma przelatane, skąd pochodzi i z czego jest poskładany.

    Używane silniki bierze się z pewnego źródła, sprawdza przed demontażem z
    "dawcy" no i dostaje się na nie z miesiąc gwarancji...

    > Już nie mówiąc, że kupowanie całego zapewne nie jest potrzebne. Na 99%
    > uszkodzeniu uległy tylko elementy głowicy, co ma tą dodatkową zaletę że
    > do naprawy nie trzeba nawet wyciągać silnika z samochodu.

    Może tak, może nie. Ile kosztuje przestój auta, wyjmowanie głowicy, ocena
    stanu silnika, debatowanie nad tym, planowanie nowej głowicy, nowe
    uszczelki itp.? Tak kupujesz kompletny silnik, wyjmujesz stary, wkładasz
    nowy i tyle. Da się to porządnie zrobić w 1-2 dni.

    > I raczej nad takim wariantem bym się zastanowił - bo można kupić pewnie
    > całą używaną głowicę za 1000-1500zł, co będzie ceną porównywalną z
    > remontem starej.

    Remont głowicy za 1000 zł? ;)