  • 11. Data: 2011-05-03 11:59:02
    Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin glang

    > nie będzie za free ale znam przypadki 50 % rabatu pzdr

    Tyle, że używany silnik (bo zapewne ten uległ uszkodzeniu) można kupić za
    jakiś 3-4 tys., do tego wymiana 1-2 tys. Ciekawe ile to będzie 50% w
    VW. ;)

  • 12. Data: 2011-05-03 13:13:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-03 11:28, glang pisze:

    > patrząc na inne odpowiedzi napiszę tylko że jak dobrze to rozegrasz to
    > może uda się w ramach "dobrej woli VW"?
    > nie będzie za free ale znam przypadki 50 % rabatu

    Jak ASO daje na coś 50% zniżki, to jeszcze niekoniecznie jest to
    atrakcyjna cena. Zwłaszcza jeżeli chodzi o obsługę inną niż typowe
    wymiany eksploatacyjne.

    Trzeba się zorientować co się stało w silniku, bo zerwanie paska
    rozrządu zazwyczaj wymaga tylko wymiany zaworów z prowadnicami.
    Dalsze uszkodzenia (popychacze, wałki, głowica, tłoki, cylindry) to już
    byłyby duży pech.

    A komplet 16 zaworów z prowadnicami powinien kosztować około 800zł.
    Wymiana tych zaworów z planowaniem i sprawdzeniem głowicy 100-200zł.

    Do tego dojdzie uszczelka pod głowicą, wymiana samego paska, rozebranie
    i złożenie wszystkiego.
    W każdym razie cena 2000zł za całość naprawy to nie będzie nawet
    specjalna atrakcja.

    A jak mu w ASO rzucą cenę pięciocyfrową, to nawet 50% niewiele pomoże.

  • 13. Data: 2011-05-03 13:15:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-03 11:59, to pisze:
    > begin glang

    > Tyle, że używany silnik (bo zapewne ten uległ uszkodzeniu)

    Z całą pewnością, to właśnie silnik uległ uszkodzeniu :) Bo raczej nie
    zawieszenie ;)

    Tyle że ten silnik też się składa z różnych części i zapewne nie
    wszystkie uległy uszkodzeniu.
    Kupowanie całego silnika pewnie nie ma sensu.

  • 14. Data: 2011-05-03 13:37:08
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-03 09:10:54 +0200, Paweł Olaszek <o...@g...com> said:

    > Rozumiem że kupując nowe auto zawsze pytasz dealera o producenta i nr
    > katalogowy paska?

    Żle rozumiesz - zadałem konkretne pytanie:
    "a gwarancja producenta paska mówi o jakim przebiegu?".
    ;>

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2011-05-03 13:40:11
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-03 09:43:13 +0200, Paweł Olaszek <o...@g...com> said:

    > Dla tego szukam osób, które miały podobny problem i chciałbym
    > dowiedzieć się, jak go rozwiązały.

    Będziesz znowu zdumiony, ale wszystko zależy od przyczyny awarii.
    Czyli wracamy do sprawdzenia gwarancji producenta paska.
    Potem do ekspertyzy...

    (możesz od ekspertyzy zacząć - bo nikt normalny nie będzie finansował
    naprawy, jeśli nie jest jej winien)

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2011-05-03 13:50:42
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Tyle że ten silnik też się składa z różnych części i zapewne nie
    > wszystkie uległy uszkodzeniu.
    > Kupowanie całego silnika pewnie nie ma sensu.

    Obawiam się, że sumarycznie kupno sprawnego-używanego i sprzedaż
    pozostałości wyjdzie korzystniej niż rozbieranie starego i jakieś remonty.

  • 17. Data: 2011-05-03 13:58:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-03 13:40, Bydlę pisze:

    > Będziesz znowu zdumiony, ale wszystko zależy od przyczyny awarii.
    > Czyli wracamy do sprawdzenia gwarancji producenta paska.

    Producent paska jest nieistotny - nie jest stroną w sprawie, a to kto
    jest producentem paska jest wewnętrzną sprawą VW i pewnie VW nawet tą
    wiedzą nie podzieli.

    Samochód został w całości wyprodukowany przez firmę VW, a sprzedany
    przez lokalnego dealera, który odpowiada za sprzedany towar. Gwarancji
    udziela gwarant wymieniony w karcie gwarancyjnej.

    I to są wszystkie strony sprawy.

  • 18. Data: 2011-05-03 14:00:44
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    W tamtym roku wymieniałem cały silnik po awarii rozrządu.
    Wyszło w sumie taniej niż wymiana 16 zaworów.
    Zadecydował koszt robicizny.

    Tylko u mnie silnik miał spory przebieg i nie był w zbyt znakomitej
    kondycji więc tak w ogóle myślałem o jego ew. wymianie.

    Co ciekawe: warsztat nie podjął się kupna używanego silnika
    ze względu na zbyt wielkie ryzyko. Woleli (-by) wymieniać zawory.

    Dlatego sam musiałem go zakupić.
    Ten który wybrałem został oceniony bardzo dobrze.
    Czyli reasumując: udało się. ;)

    Tyle że łączny koszt takiej wymiany i tak jest ~zabójczy.

    --
    CB

  • 19. Data: 2011-05-03 14:07:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-03 13:50, to pisze:
    > begin Tomasz Pyra

    > Obawiam się, że sumarycznie kupno sprawnego-używanego i sprzedaż
    > pozostałości wyjdzie korzystniej niż rozbieranie starego i jakieś remonty.

    Tak jak policzyłem - naprawa około 2000zł.
    I jest silnik z wiadomą historią i przebiegiem.

    A kupno używanego silnika to też zawsze loteria, bo nikt nie zgadnie ile
    to już ma przelatane, skąd pochodzi i z czego jest poskładany.

    Już nie mówiąc, że kupowanie całego zapewne nie jest potrzebne. Na 99%
    uszkodzeniu uległy tylko elementy głowicy, co ma tą dodatkową zaletę że
    do naprawy nie trzeba nawet wyciągać silnika z samochodu.

    I raczej nad takim wariantem bym się zastanowił - bo można kupić pewnie
    całą używaną głowicę za 1000-1500zł, co będzie ceną porównywalną z
    remontem starej.

    Ja co prawda wolałbym wyremontowaną starą, niż używaną, ale rozumiem że
    wielu ludzi ma niezdrowy wstręt do słowa "remont" :)

  • 20. Data: 2011-05-03 14:08:49
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> Żle rozumiesz - zadałem konkretne pytanie:
    > "a gwarancja producenta paska mówi o jakim przebiegu?".
    > ;>

    nie mówi bo jej nie ma (przynajmniej ja nigdy czegoś takiego nie widziałem)

    ale skoro pasek był oryginalny (1 montaż, lub wymieniony na przeglądzie
    wyjęty z pudełka z logiem producenta samochodu)
    to powinien za jego odpowiadać producent samochodu
    w ten sam sposób jak np. za radio (choć ono na 100% jest innego producenta)
    dodatkowo
    jeżeli samochód był serwisowany, to znaczy że newralgiczne podzespoły
    powinny być weryfikowane
    a skoro tak, to pęknięty pasek podchodzi pod wadę ukrytą.