-
11. Data: 2011-05-03 11:59:02
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: to <t...@a...xyz>
begin glang
> nie będzie za free ale znam przypadki 50 % rabatu pzdr
Tyle, że używany silnik (bo zapewne ten uległ uszkodzeniu) można kupić za
jakiś 3-4 tys., do tego wymiana 1-2 tys. Ciekawe ile to będzie 50% w
VW. ;)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
12. Data: 2011-05-03 13:13:50
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-05-03 11:28, glang pisze:
>> w silniku 2,0 FSI (grudzień 2007, rejestracja 2008, przebieg 100tys)
>> pękł pasek rozrządu. Auto od początku serwisowane w ASO, wg instrukcji
>> wymiana po 180tys km. (o wymianie ze starości uwag brak).
>> Producent pewnie będzie chciał się wymiksować od odpowiedzialności za
>> szkody, ale może znacie jakiś podobny przypadek, gdy mu się to nie udało?
>
> patrząc na inne odpowiedzi napiszę tylko że jak dobrze to rozegrasz to
> może uda się w ramach "dobrej woli VW"?
> nie będzie za free ale znam przypadki 50 % rabatu
Jak ASO daje na coś 50% zniżki, to jeszcze niekoniecznie jest to
atrakcyjna cena. Zwłaszcza jeżeli chodzi o obsługę inną niż typowe
wymiany eksploatacyjne.
Trzeba się zorientować co się stało w silniku, bo zerwanie paska
rozrządu zazwyczaj wymaga tylko wymiany zaworów z prowadnicami.
Dalsze uszkodzenia (popychacze, wałki, głowica, tłoki, cylindry) to już
byłyby duży pech.
A komplet 16 zaworów z prowadnicami powinien kosztować około 800zł.
Wymiana tych zaworów z planowaniem i sprawdzeniem głowicy 100-200zł.
Do tego dojdzie uszczelka pod głowicą, wymiana samego paska, rozebranie
i złożenie wszystkiego.
W każdym razie cena 2000zł za całość naprawy to nie będzie nawet
specjalna atrakcja.
A jak mu w ASO rzucą cenę pięciocyfrową, to nawet 50% niewiele pomoże.
-
13. Data: 2011-05-03 13:15:03
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-05-03 11:59, to pisze:
> begin glang
>
>> nie będzie za free ale znam przypadki 50 % rabatu pzdr
>
> Tyle, że używany silnik (bo zapewne ten uległ uszkodzeniu)
Z całą pewnością, to właśnie silnik uległ uszkodzeniu :) Bo raczej nie
zawieszenie ;)
Tyle że ten silnik też się składa z różnych części i zapewne nie
wszystkie uległy uszkodzeniu.
Kupowanie całego silnika pewnie nie ma sensu.
-
14. Data: 2011-05-03 13:37:08
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2011-05-03 09:10:54 +0200, Paweł Olaszek <o...@g...com> said:
> W dniu 2011-05-03 01:16, Bydlę pisze:
>> To od razu zapytam wrednie - a gwarancja producenta paska mówi o jakim
>> przebiegu?
>
> Rozumiem że kupując nowe auto zawsze pytasz dealera o producenta i nr
> katalogowy paska?
Żle rozumiesz - zadałem konkretne pytanie:
"a gwarancja producenta paska mówi o jakim przebiegu?".
;>
--
Bydlę
-
15. Data: 2011-05-03 13:40:11
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2011-05-03 09:43:13 +0200, Paweł Olaszek <o...@g...com> said:
> Dla tego szukam osób, które miały podobny problem i chciałbym
> dowiedzieć się, jak go rozwiązały.
Będziesz znowu zdumiony, ale wszystko zależy od przyczyny awarii.
Czyli wracamy do sprawdzenia gwarancji producenta paska.
Potem do ekspertyzy...
(możesz od ekspertyzy zacząć - bo nikt normalny nie będzie finansował
naprawy, jeśli nie jest jej winien)
--
Bydlę
-
16. Data: 2011-05-03 13:50:42
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: to <t...@a...xyz>
begin Tomasz Pyra
> Tyle że ten silnik też się składa z różnych części i zapewne nie
> wszystkie uległy uszkodzeniu.
> Kupowanie całego silnika pewnie nie ma sensu.
Obawiam się, że sumarycznie kupno sprawnego-używanego i sprzedaż
pozostałości wyjdzie korzystniej niż rozbieranie starego i jakieś remonty.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
17. Data: 2011-05-03 13:58:34
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-05-03 13:40, Bydlę pisze:
> On 2011-05-03 09:43:13 +0200, Paweł Olaszek <o...@g...com> said:
>
>> Dla tego szukam osób, które miały podobny problem i chciałbym
>> dowiedzieć się, jak go rozwiązały.
>
> Będziesz znowu zdumiony, ale wszystko zależy od przyczyny awarii.
> Czyli wracamy do sprawdzenia gwarancji producenta paska.
Producent paska jest nieistotny - nie jest stroną w sprawie, a to kto
jest producentem paska jest wewnętrzną sprawą VW i pewnie VW nawet tą
wiedzą nie podzieli.
Samochód został w całości wyprodukowany przez firmę VW, a sprzedany
przez lokalnego dealera, który odpowiada za sprzedany towar. Gwarancji
udziela gwarant wymieniony w karcie gwarancyjnej.
I to są wszystkie strony sprawy.
-
18. Data: 2011-05-03 14:00:44
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: "cbnet" <c...@n...pl>
W tamtym roku wymieniałem cały silnik po awarii rozrządu.
Wyszło w sumie taniej niż wymiana 16 zaworów.
Zadecydował koszt robicizny.
Tylko u mnie silnik miał spory przebieg i nie był w zbyt znakomitej
kondycji więc tak w ogóle myślałem o jego ew. wymianie.
Co ciekawe: warsztat nie podjął się kupna używanego silnika
ze względu na zbyt wielkie ryzyko. Woleli (-by) wymieniać zawory.
Dlatego sam musiałem go zakupić.
Ten który wybrałem został oceniony bardzo dobrze.
Czyli reasumując: udało się. ;)
Tyle że łączny koszt takiej wymiany i tak jest ~zabójczy.
--
CB
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4dbfe3b5$0$2440$65785112@news.neostrada.pl...
> Z całą pewnością, to właśnie silnik uległ uszkodzeniu :) Bo raczej nie
> zawieszenie ;)
>
> Tyle że ten silnik też się składa z różnych części i zapewne nie wszystkie
> uległy uszkodzeniu.
> Kupowanie całego silnika pewnie nie ma sensu.
-
19. Data: 2011-05-03 14:07:32
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-05-03 13:50, to pisze:
> begin Tomasz Pyra
>
>> Tyle że ten silnik też się składa z różnych części i zapewne nie
>> wszystkie uległy uszkodzeniu.
>> Kupowanie całego silnika pewnie nie ma sensu.
>
> Obawiam się, że sumarycznie kupno sprawnego-używanego i sprzedaż
> pozostałości wyjdzie korzystniej niż rozbieranie starego i jakieś remonty.
>
Tak jak policzyłem - naprawa około 2000zł.
I jest silnik z wiadomą historią i przebiegiem.
A kupno używanego silnika to też zawsze loteria, bo nikt nie zgadnie ile
to już ma przelatane, skąd pochodzi i z czego jest poskładany.
Już nie mówiąc, że kupowanie całego zapewne nie jest potrzebne. Na 99%
uszkodzeniu uległy tylko elementy głowicy, co ma tą dodatkową zaletę że
do naprawy nie trzeba nawet wyciągać silnika z samochodu.
I raczej nad takim wariantem bym się zastanowił - bo można kupić pewnie
całą używaną głowicę za 1000-1500zł, co będzie ceną porównywalną z
remontem starej.
Ja co prawda wolałbym wyremontowaną starą, niż używaną, ale rozumiem że
wielu ludzi ma niezdrowy wstręt do słowa "remont" :)
-
20. Data: 2011-05-03 14:08:49
Temat: Re: Uszkodzony rozrząd
Od: "pm" <x...@w...pl>
?> Żle rozumiesz - zadałem konkretne pytanie:
> "a gwarancja producenta paska mówi o jakim przebiegu?".
> ;>
nie mówi bo jej nie ma (przynajmniej ja nigdy czegoś takiego nie widziałem)
ale skoro pasek był oryginalny (1 montaż, lub wymieniony na przeglądzie
wyjęty z pudełka z logiem producenta samochodu)
to powinien za jego odpowiadać producent samochodu
w ten sam sposób jak np. za radio (choć ono na 100% jest innego producenta)
dodatkowo
jeżeli samochód był serwisowany, to znaczy że newralgiczne podzespoły
powinny być weryfikowane
a skoro tak, to pęknięty pasek podchodzi pod wadę ukrytą.