  • 1. Data: 2011-05-02 13:59:54
    Temat: zabytkowa rejestracja
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam,

    Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób takie coś:

    http://img96.imageshack.us/i/20110502468.jpg/
    http://img852.imageshack.us/i/20110502469.jpg/

    jest zarejestrowane, jako zabytek?

    Ja rozumiem, że może i jest tam kilka części z Forda Model T, ale nawet
    podwozie jest zupełnie inne, nie mówiąc o całej skundlonej reszcie.

    Każdy ma swój gust i pewnie się to właścicielowi podoba (no,
    oryginalności mu odmówić nie można, powiedzmy), ale w jaki sposób można
    było nadać temu status pojazdu zabytkowego? To można tak sobie wziąć -
    powiedzmy - dach i część słupków z Syreny 102, resztę blach
    poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika siodłowego i
    zarejestrować na żółte blachy?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2011-05-02 15:22:23
    Temat: Re: zabytkowa rejestracja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ja rozumiem, że może i jest tam kilka części z Forda Model T, ale
    > nawet podwozie jest zupełnie inne, nie mówiąc o całej skundlonej

    Jak rama jest od forda T, to caly samochod jest Ford T :-)

> [...]
    > resztę blach poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika
    > siodłowego i zarejestrować na żółte blachy?

    Gdyby nie te chromy ... bierzesz pan Artyste, artysta sklada i
    powstaje Dzielo.
    A po 25 latach Dzielo automatycznie zamienia sie w Zabytek.
    I niech jakis urzednik sprobuje odmowic statusu Dziela, to go Autor
    pozwie o znieslawienie :-)

    Ale te kola nie maja 25 lat, choc w zasadzie, taki drobny element
    nie moze wplywac na Dzielo jako calosc :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-05-02 15:46:18
    Od: bbk <b...@g...pl>

    On 2011-05-02 15:22, J.F. wrote:
> [...]
    > pozwie o znieslawienie :-)
    >
    > Ale te kola nie maja 25 lat, choc w zasadzie, taki drobny element nie

    A nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny?

  • 4. Data: 2011-05-02 15:58:19
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > jest zarejestrowane, jako zabytek?

    No niestety:

    Pojazd zabytkowy powinien:

    * mieć co najmniej 25 lat,
    * być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
    * posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym
    główne podzespoły).

    Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli
    jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej
    wymienionych cech:

    * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
    * dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
    * był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
    * był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
    * ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
    * posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
    * został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego
    produkcji.

    Myślę, że można to podciągnąć pod:
    * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne

    Idąc tym tokiem, każde auto agresywnie i unikalnie stuningowane w przedziwny
    sposób możnaby zarejestrować jako zabytek...

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 5. Data: 2011-05-02 16:02:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bbk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > A nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny?

    w zeszłym roku, z tego co się doczytałem takie auto musiało mieć minimum 75%
    oryginalnych części, minimum 25 lat i od minimum 15 lat nieprodukowane, do
    tego wszelkie modyfikacje za zgodą konserwatora zabytków

    to coś ze zdjęć, nijak nie spełnia tych wymogów, ale też doczytałem się, że
    te wymogi niekoniecznie muszą być sztywne, więc może tak jakieś kruczki
    zastosowali i stąd żółte blachy

  • 6. Data: 2011-05-02 16:19:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny?

    Jaki, k*, oryginalny ? To jest Dzielo przez duze D, tu wszystko
    jest oryginalne !
    Chocby, a w zasadzie szczegolnie, elementy, które Autor
    wlasnorecznie mlotkiem na kowadle klepal :-)

    Tylko oczywiscie musi uplynac 25lat od klepania, bo inaczej jest to
    sztuka wspolczesna :-)

    J.

  • 7. Data: 2011-05-06 22:39:03
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-05-02 15:58, =Marcos= pisze:

> [...]
    >
    > Idąc tym tokiem, każde auto agresywnie i unikalnie stuningowane w
    > przedziwny sposób możnaby zarejestrować jako zabytek...

    No właśnie czy rozwiązania konstrukcyjnie w XM (np. diravi) mogą się
    łapać pod "* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne" ?
    Bo jak się domyślam chodzi o rozwiązania konstrukcyjne stosowane
    fabrycznie których są rzadko stosowane w innych pojazdach.
    Pozdrawiam
    Marcin Jan

  • 8. Data: 2011-05-06 23:17:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:

> [...]
    > * posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
    > * został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego

    Hmmm, rozumiem że łączniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB?
    A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o związku z ważnymi osiągnięciami
    sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?

    I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem
    zabytkowym?
    Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?

  • 9. Data: 2011-05-07 06:31:24
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On May 6, 11:17 pm, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

> [...]
    > zabytkowym?
    > Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?

    Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za
    2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie. Przeglądy
    przechodzi. Żółte tablice to same kłopoty i ograniczenia.

  • 10. Data: 2011-05-07 08:08:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 May 2011 23:17:48 +0200, Cavallino wrote:

    >Hmmm, rozumiem że łączniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB?

    skoro "przynajmniej jedną " ..

    >A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o związku z ważnymi osiągnięciami
    >sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?

    i "egzemplarzem unikalnym" :-)

    >I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem
    >zabytkowym?

    A polski czy zagraniczny ? Oswiadczenie dwoch swiadkow ze z tego
    egzemplarza rozdawali ulotki Solidarnosci :-)

    Choc mozna by probowac ze to ostatni polski samochod - tzn model, nie
    ostatnia sztuka poloneza z tasmy (czy malucha ?)

    >Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?

    Jak to bylo mowione - a po co ? Zeby postawic w garazu i nie placic
    OC, czy zeby nie moc oddac na zlom ?

    J.