  • 61. Data: 2009-05-05 17:51:02
    Temat: Re: Samokrytyka - ale nie moja
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    news pisze:

    > 1. masz sygnalizowac manewr

    manewr? ja pierdziele. możesz mi to podkreślić? ZAMIAR, człowieku!
    zamiar się sygnalizuje, a nie manewr. po chuj mi Twoja sygnalizacja jak
    już wykonujesz manewr?

    > 2. masz sie upewnic ze masz na niego miejsce - a nie masz jak auta stoja w
    > korku bo nie masz sie gdzie zatrzymac

    jak to nie ma sie gdzie zatrzymac? jak wjechałem miedzy auta i nie
    urwałem im lusterek, to zachowałem bezpieczną odległość i zatrzymałem
    się zgodnie z przepisami. jak jest za wąsko to nie wjade. tego nie
    rozumiesz? nie wsadze motocykla w przestrzen, gdzie auta stykaja sie
    lustrami. to ta fizyka, wiesz? a jak wykonasz ruch i mnie tracisz, to
    popelniles wykroczenie. to Ty autem masz zachować 1m ode mnie.
    zapamietaj to dobrze, bo ja nie mam ograniczenia bezpiecznej odległosci
    od Ciebie.

    > 3. nie wolno ci najezdzac na ciagla linie przed skrzuzowaniem

    o, i masz. a nie przed skrzyżowaniem można? a kto mowi o najeżdżaniu
    ciagłej?

    > a zreszta czytaj ze zrozumieniem

    hipokryta. pokazujesz przepisy, których nie rozumiesz, lub nie
    przeczytałeś. skończ pierdolić, tylko poczytaj sam co wkleiłeś.

    > nie sadze zebys byl az tak dobry zeby w 3 minuty to przestudiowac i
    > zastanowic sie.

    ja pierdole. oddaj PJ, proszę Cie. nie dość, że nie znasz przepisów, to
    jeszcze interpretacje tego co myślisz, że wiesz, robisz w powyżej 3 min.
    jesteś niebezpieczny. trzeba Cie zgłosić do Darka Mroza, niech zrobi
    polowanie. stwarzasz zagrożenie dla innych uczestników ruchu.

    --
    - gildor
    9'99

  • 62. Data: 2009-05-05 18:07:14
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    news pisze:

    > To ciekawe, jak???

    ja mam kierunki, a Ty? rowerzysta ręką, a jak Ty myślisz?

    > Ale czy to jest bezpieczna odleglosc?

    bezpieczna dla nas jest, która nie doprowadzi do kolizji. z mojej winy.

    > Idac tym tropem, moge powiedziec ze jak ci wyjade na czolowe i ty mi
    > ustapisz to znaczy ze moge jechac - bzdura!

    bosz...

    > I czy masz gdzie zakonczyc manewr? czyli na swoim pasie ruchu najbardziej z
    > prawej strony jak to mozliwe?

    a powiedz mi, drogi chłopcze, ile aut naraz moge wyprzedzać zgodnie z
    PoRD? omijać? czy mogą na skrzyżowaniu stanąć obok siebie dwa auta w
    jednym kierunku jadące jeśli nie sa wyznaczone oddzielne pasy ruchu dla
    danego kierunku i (podpowiedź) dlaczego mogą?

    litości

    --
    - gildor
    9'99

  • 63. Data: 2009-05-05 18:28:54
    Od: "Henio" <a...@k...com>

    Użytkownik "news" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Panowie, jezeli uwazacie, ze jadac po kresce jak to nazywacie, nie
    lamiecie
    > przepisow to szacun.
    >
    > Niemniej za rada kilku grupowiczow, udalem sie na kurs zo zrodlowego
    tekstu
    > ustawy i polecam skorzystac, z lektury dziurawego ale prawa.

    ciach...

    tu sobie poczytaj, jak należy interpretować przepisy które przytoczyłeś:
    http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,59445,5614551,W
    SZYSCY_SIE_ZMIESCIMY.htm
    l, bo sam masz z tym problem

  • 64. Data: 2009-05-05 18:30:11
    Od: "Henio" <a...@k...com>

    prawidłowy link

  • 65. Data: 2009-05-05 18:42:19
    Od: "news" <m...@g...pl>

    > ja mam kierunki, a Ty? rowerzysta ręką, a jak Ty myślisz?

    Wiesz zdawalo mi się, że mozna sygnalizować wylacznie zamiar (tak masz
    racje - zamiar) wykonania manewru czyli wymijania, omijania, wyprzedzania
    itp a nie wjazdu miedzy pojazdy.

    > bezpieczna dla nas jest, która nie doprowadzi do kolizji. z mojej winy.

    Ciekawa teza, a czym podparta?

> [...]
    > jednym kierunku jadące jeśli nie sa wyznaczone oddzielne pasy ruchu dla
    > danego kierunku i (podpowiedź) dlaczego mogą?

    Nie jest powiedziane ile mozesz wyprzedzac, jest natomiast powiedzianie, ze
    musisz miec gdzie zakonczyc manewr - podpowiem, ze nie moze to byc
    przejscie, dla pieszych anie linia ciagla przes skrzyzowaniem

    Ale ilość pojazdow jednoczesnie na wyznaczonych pasach ruchu jest sprawa
    dyskusyjna, chbya ze znasz jeszcze jakies inne rozporzadzenie, ktorego nie
    widzialem.

    PS teksty w stylu: "drogi chlopcze" odloz, bo widac, ze koncza ci sie
    argumenty.

    > litości

    Art 24
    2. Kierujacy pojazdem jest obowiazany przy wyprzedzaniu zachowac szczególna
    ostroznosc, a zwlaszcza bezpieczny odstep od wyprzedzanego pojazdu lub
    uczestnika ruchu. ...

    Art. 24. 1. Kierujacy pojazdem jest obowiazany przed wyprzedzaniem upewnic
    sie w szczególnosci, czy:
    1. ma odpowiednia widocznosc i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;

    Wlasnie litosci....

    mowie o takiej sytuacji:
    czerwone swiatlo, motocykl dojezdzajacy miedzy autami do skrzyrzowania,
    zatrzymuje sie na pasach lub na ciaglej lini emiedzy autami.

    > a jak wykonasz ruch i mnie tracisz, to popelniles wykroczenie. to Ty autem
    > masz zachować 1m ode mnie. zapamietaj to dobrze,

    Jezeli ty stoisz a ja jade - owszem, ale jezeli ja jade a ty sie wciskasz,
    to twoj problem jezeli we mnie uderzysz, podczas gdy ja bede omijal dziure w
    jezdni.

    ponownie:
    Art. 24. 1. Kierujacy pojazdem jest obowiazany przed wyprzedzaniem upewnic
    sie w szczególnosci, czy:
    1. ma odpowiednia widocznosc i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;

    Tu jest napisane ze ty masz uwazac jak mnie wyprzedzasz, poki ja nie
    wykonuje zadnego manewru nie musze zachowywac szczegolnej ostroznosci.
    Po raz kolejny powiem, jak auta stoja, to ok jedz - nie ma tematu, ale jak
    ja jade 30 a ty wymijasz mnie po kresce przy 50 uwazaj!
    Pierwsze nie dotyczy skuterzystow, bo one maja czarno na bialym:

    Art 33
    3. Kierujacemu rowerem lub motorowerem zabrania sie:

    1.. jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu;

    Poza tym im tez nie wolno zostawac na pasach ani linii ciaglej.

    I po wykonaniu takiego manewru, zmuszaja mnie do kolejnego mianowicie
    wyprzedzenia jego 200 m dalej a przy nastepnych swiatlach sytuacja sie
    powtarza.....

  • 66. Data: 2009-05-05 18:47:43
    Od: "news" <m...@g...pl>

    > http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,59445,5614551,W
    SZYSCY_SIE_ZMIESCIMY.html

    Na szczescie, jakis (z calym szacunkiem) podkomisarz nie jest w tym kraju
    wiazaca wykladnia prawa, swoja droga staram sie wyjasnic te wypowiedz.

    Gdzie sie zatrzymujesz jak jest czerwonie i wyminiesz juz wszystkie stojace
    na tym czerwonym auta?

  • 67. Data: 2009-05-05 18:56:13
    Od: "Henio" <a...@k...com>

> [...]
    > wiazaca wykladnia prawa, swoja droga staram sie wyjasnic te wypowiedz.

    > Gdzie sie zatrzymujesz jak jest czerwonie i wyminiesz juz wszystkie

    obok samochodu na jednym z pasów ruchu, jakiś przepis tego zabrania?

  • 68. Data: 2009-05-05 19:09:09
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    news pisze:

    > Wiesz zdawalo mi się, że mozna sygnalizować wylacznie zamiar (tak masz
    > racje - zamiar) wykonania manewru czyli wymijania, omijania, wyprzedzania
    > itp a nie wjazdu miedzy pojazdy.

    wjazd miedzy pojazdy w korku, to manewr omijania, człowieku

    > Ciekawa teza, a czym podparta?

    na braku zapisu jej w PoRD.

    > Nie jest powiedziane ile mozesz wyprzedzac, jest natomiast powiedzianie, ze
    > musisz miec gdzie zakonczyc manewr - podpowiem, ze nie moze to byc
    > przejscie, dla pieszych anie linia ciagla przes skrzyzowaniem

    moze, o ile skrzyzowanie jest kierowane. w korku sie omija, nie wyprzedza.

    > Ale ilość pojazdow jednoczesnie na wyznaczonych pasach ruchu jest sprawa
    > dyskusyjna, chbya ze znasz jeszcze jakies inne rozporzadzenie, ktorego nie
    > widzialem.

    jak coś nie jest zabronione, jest dozwolone. przeczytaj definicję pasa
    ruchu, którą podałeś. podpowiem ponownie: dwa rzedy pojazdów
    _wielośladowych_ na jednym pasie ruchu, to dwa nieoznaczone pasy ruchu.
    żaden przepis NIE ZABRANIA stania wielu pojazdów na jednym pasie ruchu.
    zabrania zaś stania jednego pojazdu na dwóch pasach ruchu. tu nie ma
    żadnej dyskusyjności. to JEST jasne jak słońce.

    > PS teksty w stylu: "drogi chlopcze" odloz, bo widac, ze koncza ci sie
    > argumenty.

    ROTFL. a Ty jakie masz? na razie brak rozeznania w PoRD prezentujesz.
    nie znasz go, drogi chłopcze

> [...]
    > ostroznosc, a zwlaszcza bezpieczny odstep od wyprzedzanego pojazdu lub

    w korku się omija!

> [...]
    > sie w szczególnosci, czy:
    > 1. ma odpowiednia widocznosc i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez

    właśnie. rozpoznaj najpierw prawidłowy manewr.

    > mowie o takiej sytuacji:
    > czerwone swiatlo, motocykl dojezdzajacy miedzy autami do skrzyrzowania,
    > zatrzymuje sie na pasach lub na ciaglej lini emiedzy autami.

    no i? na ciągłej się nie stoi. motocykl jest waski, stoi miedzy ciagla a
    autem. jak stoi na ciaglej - łamie przepis

    > Jezeli ty stoisz a ja jade - owszem, ale jezeli ja jade a ty sie wciskasz,
    > to twoj problem jezeli we mnie uderzysz, podczas gdy ja bede omijal dziure w
    > jezdni.

    nie. nie bede Ci tłumaczył. omijasz dziurę, poczytaj o manewrze omijania.

> [...]
    > sie w szczególnosci, czy:
    > 1. ma odpowiednia widocznosc i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez

    nie doprowadziłem JA do kolizji, zachowałem bezpieczna odległość. end of
    story. ominąłeś dziure i we mnie wjechałeś - doprowadziłeś do
    kolizji/wypadku

    > Tu jest napisane ze ty masz uwazac jak mnie wyprzedzasz, poki ja nie
    > wykonuje zadnego manewru nie musze zachowywac szczegolnej ostroznosci.

    oczywiscie, ze ja. a co ja napisałem wczesniej? jak ja doprowadze do
    kolizji, to nie zachowalem bezpieczeństwa.

    > Po raz kolejny powiem, jak auta stoja, to ok jedz - nie ma tematu, ale jak
    > ja jade 30 a ty wymijasz mnie po kresce przy 50 uwazaj!

    uważam. od wielu lat.

> [...]
    >
    > I po wykonaniu takiego manewru, zmuszaja mnie do kolejnego mianowicie
    > wyprzedzenia jego 200 m dalej a przy nastepnych swiatlach sytuacja sie

    nie rozmawiamy o skuterach.

    --
    - gildor
    9'99

  • 69. Data: 2009-05-05 19:11:07
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    news pisze:
    SZYSCY_SIE_ZMIESCIMY.html

    > Na szczescie, jakis (z calym szacunkiem) podkomisarz nie jest w tym kraju
    > wiazaca wykladnia prawa, swoja droga staram sie wyjasnic te wypowiedz.

    na szczecie, jakiś anonimowy news, który jest kompletnym ignorantem w
    sprawuie PoRD, też nie jest. ciesze sie, ze poczytales przy tej okazji i
    czegos sie nauczyles

    > Gdzie sie zatrzymujesz jak jest czerwonie i wyminiesz juz wszystkie stojace
    > na tym czerwonym auta?

    wyminiesz? ominiesz. obok Ciebie. jak jest miejsce. jak nie ma to nie
    stane. latać nie umiem.

    --
    - gildor
    9'99

  • 70. Data: 2009-05-05 19:55:43
    Od: "news" <m...@g...pl>

    > wjazd miedzy pojazdy w korku, to manewr omijania, człowieku

    A czy ja to kwaestionuje? Ja tylko mowie ze korek caly czas nie stoi.

    > na braku zapisu jej w PoRD.

    To jeszcze ciekawsze.

    > moze, o ile skrzyzowanie jest kierowane. w korku sie omija, nie wyprzedza.

    Owszem ale dalej musisz to sygnalizowac oraz nie wolno ci przekraczac linii
    ciaglej.

> [...]
    > zabrania zaś stania jednego pojazdu na dwóch pasach ruchu. tu nie ma
    > żadnej dyskusyjności. to JEST jasne jak słońce.

    "pas ruchu - kazdy z podluznych pasów jezdni wystarczajacy do ruchu jednego
    rzedu pojazdów wielosladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
    drogowymi;"

    Jezeli uwazasz ze to jest jasne i bez syskusyjne, gratuluje.
    Bo ja nie widze, zeby tu bylo: pojazd dwusladowy i pojazd jednosladowy to
    dwa nieoznaczone pasy ruchu.

    Swoja droga ciekawe, jak sie wlaczasz do ruchu z podporzadkowanej to tez
    uweazasz, ze jest dla ciebie miejsce na pasie obok jadacych pojazdow i ze z
    nimi nie kolidujesz - tak jak to ma miejsce przy prawym wolnym pasie?

    > ROTFL. a Ty jakie masz? na razie brak rozeznania w PoRD prezentujesz. nie
    > znasz go, drogi chłopcze

    Otworz szafe i mow do rzeczy.

    > w korku się omija!

    Pod warunkiem, ze wszyscy stoja, co jest trudne do udowodnienia w przypadku
    pojazdow w ruchu.

    > w korku się omija!

    Mowimy tem o przypadku, kiedy korek sie toczy. Wtedy tez sie omija?

    > no i? na ciągłej się nie stoi. motocykl jest waski, stoi miedzy ciagla a
    > autem. jak stoi na ciaglej - łamie przepis

    > nie. nie bede Ci tłumaczył. omijasz dziurę, poczytaj o manewrze omijania.

    W ramach swojego pasa? Wolne zarty!

    > nie doprowadziłem JA do kolizji, zachowałem bezpieczna odległość. end of
    > story. ominąłeś dziure i we mnie wjechałeś - doprowadziłeś do
    > kolizji/wypadku

    A jak udowodnisz te teze? Skoro obaj jechalismy? A ty dodatkowo
    wygenerowales dwa pasy ruchu w miejscu gdzie nie zmieszcza sie dwa pojazdy
    dwusladowe?