  • 51. Data: 2009-05-05 10:36:55
    Temat: Re: Uprzejmie oswiadczam..
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Lama pisze:

    > Właśnie o tym piszę - wyprzedzać nie zawsze można (np. często przed
    > skrzyżowaniem jest ciągła linia, przejście dla pieszych itp),

    ciągła linia nie jest zakazem wyprzedzania. można wyprzedzać przy
    ciągłej linii. na przejciu dla pieszych też (poczytaj o wyjątkach) i na
    skrzyżowaniu też (poczytaj o wyjątkach).

    --
    gildor
    9'99

  • 52. Data: 2009-05-05 10:57:59
    Od: Lama <l...@l...cc>

    gildor pisze:

    > ciągła linia nie jest zakazem wyprzedzania. można wyprzedzać przy
    > ciągłej linii. na przejciu dla pieszych też (poczytaj o wyjątkach) i na
    > skrzyżowaniu też (poczytaj o wyjątkach).

    Tak, wiem, że można wyprzedzać na skrzyżowaniach i przejściach o ruchu
    kierowanym :). A na linii ciągłej nie można tylko jeżeli rozdziela pasy.
    I wcale nie piszę, że ciągła linia oznacza zakaz wyprzedzania, po prostu
    pisząc stosuję pewne uproszczenia, żeby posty nie wyglądały jakby wyszły
    z kancelarii prawnej.

    Podsumowując: w stojącym korku można sie przebijać zawsze ( mowa o
    omijaniu z uwzględnieniem wyjątków określonych w Art.23 pkt 2, Art.26
    pkt 3 i Art.28 pkt 3 PORD ), a w jadącym korku - tylko jeśli nie ma
    akurat zakazu wyprzedzania (niezależnie od przyczyny)

    Arghhhh...! :/ teraz się zgodzimy ?

    --
    Lama
    Puzzle poskładane !

  • 53. Data: 2009-05-05 11:05:14
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Lama pisze:

    > Tak, wiem, że można wyprzedzać na skrzyżowaniach i przejściach o ruchu
    > kierowanym :). A na linii ciągłej nie można tylko jeżeli rozdziela pasy.

    na dole się zgodzimy, a tu? hehe nie można najeżdżać na ciągłą, ale nie
    ma zakazu wyprzedzania przy niej. motocykl mieści się na jednym pasie z
    autem zwykle. czasami nawet 2 auta mieszczą się na jednym pasie bez
    problemu (np na Obozowej we Warszawie, albo na Wóycickiego (cm. Pólnocny)

    :)

    --
    gildor
    9'99

  • 54. Data: 2009-05-05 14:14:03
    Od: "Tadek / Motostore" <t...@N...pl>

    Piotrek Roczniak wrote:

    > Yerba Mate

    [OT] Fuj! To cos o zapachu i smaku zlezalego siana? To prawda ze dziala, moj
    kolega rzucil szlugi, pija regularnie to "cos" i straszny nerwus sie z niego
    zrobil. Zeby juz nie bylo OT - to sie zrobil nerwowy jak wiekszosc
    niedouczonych z PORD samochodziarzy.

    --
    Pzdr,
    Tadek / Motostore.

  • 55. Data: 2009-05-05 17:14:50
    Temat: Samokrytyka - ale nie moja
    Od: "news" <m...@g...pl>

    Panowie, jezeli uwazacie, ze jadac po kresce jak to nazywacie, nie lamiecie
    przepisow to szacun.

    Niemniej za rada kilku grupowiczow, udalem sie na kurs zo zrodlowego tekstu
    ustawy i polecam skorzystac, z lektury dziurawego ale prawa.

    Na poczatek kilka definicji:

    pas ruchu - kazdy z podluznych pasów jezdni wystarczajacy do ruchu jednego
    rzedu pojazdów wielosladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi;

    szczególna ostroznosc - ostroznosc polegajaca na zwiekszeniu uwagi i
    dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu do warunków i sytuacji
    zmieniajacych sie na drodze, w stopniu umozliwiajacym odpowiednio szybkie
    reagowanie;

    a.. wymijanie - przejezdzanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
    ruchu poruszajacego sie w przeciwnym kierunku;

    a.. omijanie - przejezdzanie (przechodzenie) obok nieporuszajacego sie
    pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody;

    a.. wyprzedzanie - przejezdzanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
    ruchu poruszajacego sie w tym samym kierunku;

    Art 24
    2. Kierujacy pojazdem jest obowiazany przy wyprzedzaniu zachowac szczególna
    ostroznosc, a zwlaszcza bezpieczny odstep od wyprzedzanego pojazdu lub
    uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania pojazdu jednosladowego lub kolumny
    pieszych odstep ten nie moze byc mniejszy niz 1 m.

    Art 24
    3. Kierujacy pojazdem jest obowiazany przy wyprzedzaniu przejezdzac z lewej
    strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzezeniem ust. 4, 5 i 10.

    Art 24
    3. Kierujacemu pojazdem zabrania sie:

    1.. wyprzedzania pojazdu na przejsciu dla pieszych i bezposrednio przed
    nim, z wyjatkiem przejscia, na którym ruch jest kierowany;

    2.. omijania pojazdu, który jechal w tym samym kierunku, lecz zatrzymal
    sie w celu ustapienia pierwszenstwa pieszemu;

    Dla moich ulubionych skuterzystow:
    Art 33
    3. Kierujacemu rowerem lub motorowerem zabrania sie:

    1.. jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu;

    Art 16
    4. Kierujacy pojazdem jest obowiazany jechac mozliwie blisko prawej krawedzi
    jezdni. Jezeli pasy ruchu na jezdni sa wyznaczone, nie moze zajmowac wiecej
    niz jednego pasa.

    Art 22
    4. Kierujacy pojazdem, zmieniajac zajmowany pas ruchu, jest obowiazany
    ustapic pierwszenstwa pojazdowi jadacemu po pasie ruchu, na który zamierza
    wjechac, oraz pojazdowi wjezdzajacemu na ten pas z prawej strony.

    5. Kierujacy pojazdem jest obowiazany zawczasu i wyraznie sygnalizowac
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestac sygnalizowania
    niezwlocznie po wykonaniu manewru.

    Art 23
    Art. 23. 1. Kierujacy pojazdem jest obowiazany:

    1.. przy wymijaniu zachowac bezpieczny odstep od wymijanego pojazdu lub
    uczestnika ruchu, a w razie potrzeby zjechac na prawo i zmniejszyc predkosc
    lub zatrzymac sie;
    2.. przy omijaniu zachowac bezpieczny odstep od omijanego pojazdu,
    uczestnika ruchu lub przeszkody, a w razie potrzeby zmniejszyc predkosc;
    omijanie pojazdu sygnalizujacego zamiar skrecenia w lewo moze odbywac sie
    tylko z jego prawej strony;
    Art. 24. 1. Kierujacy pojazdem jest obowiazany przed wyprzedzaniem upewnic
    sie w szczególnosci, czy:

    1.. ma odpowiednia widocznosc i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;
[...]

    10. Dopuszcza sie wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
    wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków okreslonych w ust. 1 i
    7:

    1 na jezdni jednokierunkowej;
    2 na jezdni dwukierunkowej, jezeli co najmniej dwa pasy ruchu na
    obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym
    przeznaczone sa do jazdy w tym samym kierunku.

    Oraz elementarne:

    Rozdz 4 § 86
    3. Znak P-2 "linia pojedyncza ciagla" oddziela pasy ruchu o tym samym
    kierunku i oznacza ponadto zakaz przejezdzania przez te linie i najezdzania
    na nia.

    Z innej beczki
    Art. 51.

    1. Kierujacy pojazdem jest obowiazany uzywac swiatel mijania podczas jazdy w
    warunkach normalnej przejrzystosci powietrza.

    3. W czasie od zmierzchu do switu, na nieoswietlonych drogach, zamiast
    swiatel mijania lub lacznie z nimi, kierujacy pojazdem moze uzywac swiatel
    drogowych, o ile nie oslepi innych kierujacych albo pieszych poruszajacych
    sie w kolumnie. Kierujacy pojazdem, uzywajac swiatel drogowych, jest
    obowiazany przelaczyc je na swiatla mijania w razie zblizania sie:

    1.. pojazdu nadjezdzajacego z przeciwka, przy czym jezeli jeden z
    kierujacych wylaczyl swiatla drogowe - drugi jest obowiazany uczynic to
    samo;

    I niech mi ktos powie, ze jadac w ramach swojego pasa ruchu musze zachowac
    szczegolna ostroznosc podczas omijania papierka lub dziury w jezdni w ramach
    swojego pasa ruchu i patrzec w lusterka, sprawdzac dwa razy...

    Znalazlem tez ciekawy zestaw dokumentow

    http://www.krbrd.gov.pl/prawo/prawo.htm

  • 56. Data: 2009-05-05 17:17:34
    Temat: Re: Samokrytyka - ale nie moja
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "news" wrote...
> [...]
    >
    > Niemniej za rada kilku grupowiczow, udalem sie na kurs zo zrodlowego
    > tekstu ustawy i polecam skorzystac, z lektury dziurawego ale prawa.

    OK, no i gdzie tutaj jest napisane, ze nie mozna, jak to okresliles, jechac
    po kresce? Ja nie widze.

    --
    James

  • 57. Data: 2009-05-05 17:25:23
    Od: "news" <m...@g...pl>

    > OK, no i gdzie tutaj jest napisane, ze nie mozna, jak to okresliles,
    > jechac
    > po kresce? Ja nie widze.

    1. masz sygnalizowac manewr
    2. masz sie upewnic ze masz na niego miejsce - a nie masz jak auta stoja w
    korku bo nie masz sie gdzie zatrzymac
    3. nie wolno ci najezdzac na ciagla linie przed skrzuzowaniem

    a zreszta czytaj ze zrozumieniem
    nie sadze zebys byl az tak dobry zeby w 3 minuty to przestudiowac i
    zastanowic sie.

  • 58. Data: 2009-05-05 17:30:02
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "news" wrote...

> [...]
    >

    > a zreszta czytaj ze zrozumieniem
    > nie sadze zebys byl az tak dobry zeby w 3 minuty to przestudiowac i
    Nie bede sie wdawal w dyskusje z Toba. Znam te przepisy dobrze i powiem
    krotko, nie masz racji. Jazda pomiedzy jest zgodna z przepisami i nawet
    policja swego czasu apelowala, zeby przepuszczac motocykle i ulatwiac im
    przejazd.
    1. Sygnalizujesz wjazd miedzy pojazdy, dalej jedziesz
    2. Jak nie mam miejsca, to nie jade. Jak jade, to znaczy, ze miejsce jest.
    Logiczne
    3. Mozna przejechac nie wjezdzajac na ta linie.

    --
    James

  • 59. Data: 2009-05-05 17:32:16
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "James" <n...@d...for.spam> wrote:

    >OK, no i gdzie tutaj jest napisane, ze nie mozna, jak to okresliles, jechac
    >po kresce? Ja nie widze.

    Daj spokoj, na to trzeba wiecej czasu a moze nawet zbyt wiele.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 60. Data: 2009-05-05 17:42:13
    Od: "news" <m...@g...pl>

    > 1. Sygnalizujesz wjazd miedzy pojazdy,

    To ciekawe, jak???

    > 2. Jak nie mam miejsca, to nie jade. Jak jade, to znaczy, ze miejsce jest.

    Ale czy to jest bezpieczna odleglosc?
    Idac tym tropem, moge powiedziec ze jak ci wyjade na czolowe i ty mi
    ustapisz to znaczy ze moge jechac - bzdura!
    I czy masz gdzie zakonczyc manewr? czyli na swoim pasie ruchu najbardziej z
    prawej strony jak to mozliwe?

    > 3. Mozna przejechac nie wjezdzajac na ta linie.
    Owszem jezli masz zachowana bezpieczna odleglosc, nie przeszkadzasz innym
    uczstnikom ruchu, upewniles sie ze masz miejsce na wykonanie maewru (czyli
    rowniez na zakonczenie go!)