-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <1...@g...com>
<5b8e9d71$0$599$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<1oxij8b1507ff.1o0k7weuers9v$.dlg@40tude.net>
<9...@g...com>
Date: Tue, 4 Sep 2018 22:53:11 +0200
Message-ID: <1ljuht3s1h0tc$.1skbrwgbkpr11$.dlg@40tude.net>
Lines: 74
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.54.15
X-Trace: 1536094394 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 605 89.64.54.15:37864
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4325
X-Received-Body-CRC: 2959779199
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639206
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 4 Sep 2018 11:51:07 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
> Kojarzysz czy jest jakis zaworek w przewodzie do tankowania w samochodach
"bezkorkowych"?
>
> Tak mi sie wydaje ze nawet jak tam jest to jakis prosty, bez sterowania.
Sama klapka może być zaworem - wpuści powietrze jeśli różnica ciśnień
pokona napięcie sprężyny, a uszczelni się w sytuacji gdyby w zbiorniku
ciśnienie było wyższe niż na zewnątrz.
Ten zawór (czy znajdzie się w klapce czy wkręcanym korku) nie jest
sterowany - to po prostu zawór jednostronny.
>
>>> W tym benzyniaku co teraz mam jest wogole ciekawie bo i jakies zaworki i jakis
zbiornik z weglem i jakies odpowietrzanie do kanalu dolotowego. I jakies czujniki
cisnienia do obslugi tego...
>>
>> No tak to już wyglądają samochody z drugiej połowy lat 90-tych ;)
>>
>
> A mozliwe :)
>
>> Zbiornik z węglem aktywowanym który potrafi pochłaniać opary paliwa,
>> zaworek który łączy go z kolektorem dolotowym podczas stabilnej pracy w
>> pętli zamkniętej (w celu usunięcia paliwa z węgla za pomocą podciśnienia,
>> oraz utrzymania podciśnienia w zbiorniku).
>>
>
> Hmmm, albo to jest bardzo niezawodne albo jednak malo popularne rozwiazanie, w
sumie pierwszy raz sie z tym stykam. Dlatego troche sie dziwie.
Nie spotkałem samochodu benzynowego z XXI wieku który nie miałby tak
rozwiązanego układu zbiornika.
Ze starszych Wydaje mi się że Mondeo i Corolla 98 też miały to tak
rozwiązane.
Ogólnie kiedyś tam władcy doszli do wniosku że nie wolno wypuszczać par
paliwa w atmosferę i wszystkie muszą chodzić w obiegu zamkniętym.
Samochody mają taki układ jak analizujesz - spalają te opary paliwa w
silniku.
A jak tankujesz benzynę, to dystrybutor odciąga opary paliwa ze zbiornika i
przepompowje je do swojego zbiornika na paliwo.
Cysterna która napełnia zbiornik na stacji, zabiera z niego opary paliwa.
Duże rozlewnie które mają zbiorniki z pływającą pokrywą zbiornika (i nie
mają gdzie trzymać oparów), mają z kolei instalacje skraplania (ewentualnie
spalania) par paliwa i zakańczają ten łańcuszek z drugiej strony.
>>> Chcialem wiedziec po co to komu ale widze ze to nie trywialne.
>>>
>>> Jest nawet cala procedura testu szczelnosci tego ukladu. Jak sie nie uda to sie
wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.
>>
>> Niekoniecznie musi chodzić o nieszczelność - może to oznaczać niedrożny
>> przewód łączący kolektor dolotowy z pojemnikiem z węglem, lub zacięty zawór
>> EVAP.
>>
>> Sądzę że ten błąd oznacza że komputer wysyła sygnał otwierający zawór, a
>> czujnik ciśnienia w okolicach zbiornika z węglem nie pokazuje podciśnienia.
>
> Tak, ten blad pojawia sie podczas procedury testowej. ECU sprawdza czy sa male lub
duze przecieki podcisnienia w zbiorniku w obie strony, na zewnatrz i do wewnatrz.
>
> Jak mu sie cisnienia nie zgadzaja to wywala ten blad.
>
> I czytalem ze to zazwyczaj problem zaworka. Sam w sumie drogi nie jest w aucie
ktore doswiadcza tego problemu. W innych zaworek jestw komplecie z wezykami i robi
sie nieciekawie od strony kosztu i problematyki wymiany.
To nie jest jakieś skomplikowane żeby sprawdzić.
sprężonym powietrzem można sprawdzić czy zaworek się zamyka jak ma być
zamknięty i czy się otwiera jak ma być otwarty.
Do tego trzeba sprawdzić drożność przewodów w obie strony.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.09.18 23:17 s...@g...com
- 06.09.18 00:25 LordBluzg(R)
- 05.09.18 00:41 Tomasz Pyra
- 05.09.18 14:57 Bok
- 05.09.18 16:59 Mateusz Viste
- 05.09.18 19:38 Bok
- 06.09.18 10:20 Queequeg
- 06.09.18 12:30 J.F.
- 06.09.18 14:58 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=