eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUklad odpowietrzania zbiornika paliwa.Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1...@g...com>
    <5b8e9d71$0$599$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <1oxij8b1507ff.1o0k7weuers9v$.dlg@40tude.net>
    <9...@g...com>
    Date: Tue, 4 Sep 2018 22:53:11 +0200
    Message-ID: <1ljuht3s1h0tc$.1skbrwgbkpr11$.dlg@40tude.net>
    Lines: 74
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.54.15
    X-Trace: 1536094394 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 605 89.64.54.15:37864
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4325
    X-Received-Body-CRC: 2959779199
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639206
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 4 Sep 2018 11:51:07 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Kojarzysz czy jest jakis zaworek w przewodzie do tankowania w samochodach
    "bezkorkowych"?
    >
    > Tak mi sie wydaje ze nawet jak tam jest to jakis prosty, bez sterowania.

    Sama klapka może być zaworem - wpuści powietrze jeśli różnica ciśnień
    pokona napięcie sprężyny, a uszczelni się w sytuacji gdyby w zbiorniku
    ciśnienie było wyższe niż na zewnątrz.

    Ten zawór (czy znajdzie się w klapce czy wkręcanym korku) nie jest
    sterowany - to po prostu zawór jednostronny.





    >
    >>> W tym benzyniaku co teraz mam jest wogole ciekawie bo i jakies zaworki i jakis
    zbiornik z weglem i jakies odpowietrzanie do kanalu dolotowego. I jakies czujniki
    cisnienia do obslugi tego...
    >>
    >> No tak to już wyglądają samochody z drugiej połowy lat 90-tych ;)
    >>
    >
    > A mozliwe :)
    >
    >> Zbiornik z węglem aktywowanym który potrafi pochłaniać opary paliwa,
    >> zaworek który łączy go z kolektorem dolotowym podczas stabilnej pracy w
    >> pętli zamkniętej (w celu usunięcia paliwa z węgla za pomocą podciśnienia,
    >> oraz utrzymania podciśnienia w zbiorniku).
    >>
    >
    > Hmmm, albo to jest bardzo niezawodne albo jednak malo popularne rozwiazanie, w
    sumie pierwszy raz sie z tym stykam. Dlatego troche sie dziwie.

    Nie spotkałem samochodu benzynowego z XXI wieku który nie miałby tak
    rozwiązanego układu zbiornika.
    Ze starszych Wydaje mi się że Mondeo i Corolla 98 też miały to tak
    rozwiązane.

    Ogólnie kiedyś tam władcy doszli do wniosku że nie wolno wypuszczać par
    paliwa w atmosferę i wszystkie muszą chodzić w obiegu zamkniętym.

    Samochody mają taki układ jak analizujesz - spalają te opary paliwa w
    silniku.
    A jak tankujesz benzynę, to dystrybutor odciąga opary paliwa ze zbiornika i
    przepompowje je do swojego zbiornika na paliwo.
    Cysterna która napełnia zbiornik na stacji, zabiera z niego opary paliwa.

    Duże rozlewnie które mają zbiorniki z pływającą pokrywą zbiornika (i nie
    mają gdzie trzymać oparów), mają z kolei instalacje skraplania (ewentualnie
    spalania) par paliwa i zakańczają ten łańcuszek z drugiej strony.


    >>> Chcialem wiedziec po co to komu ale widze ze to nie trywialne.
    >>>
    >>> Jest nawet cala procedura testu szczelnosci tego ukladu. Jak sie nie uda to sie
    wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.
    >>
    >> Niekoniecznie musi chodzić o nieszczelność - może to oznaczać niedrożny
    >> przewód łączący kolektor dolotowy z pojemnikiem z węglem, lub zacięty zawór
    >> EVAP.
    >>
    >> Sądzę że ten błąd oznacza że komputer wysyła sygnał otwierający zawór, a
    >> czujnik ciśnienia w okolicach zbiornika z węglem nie pokazuje podciśnienia.
    >
    > Tak, ten blad pojawia sie podczas procedury testowej. ECU sprawdza czy sa male lub
    duze przecieki podcisnienia w zbiorniku w obie strony, na zewnatrz i do wewnatrz.
    >
    > Jak mu sie cisnienia nie zgadzaja to wywala ten blad.
    >
    > I czytalem ze to zazwyczaj problem zaworka. Sam w sumie drogi nie jest w aucie
    ktore doswiadcza tego problemu. W innych zaworek jestw komplecie z wezykami i robi
    sie nieciekawie od strony kosztu i problematyki wymiany.

    To nie jest jakieś skomplikowane żeby sprawdzić.
    sprężonym powietrzem można sprawdzić czy zaworek się zamyka jak ma być
    zamknięty i czy się otwiera jak ma być otwarty.

    Do tego trzeba sprawdzić drożność przewodów w obie strony.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: