-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <1...@g...com>
<5b8e9d71$0$599$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<1oxij8b1507ff.1o0k7weuers9v$.dlg@40tude.net>
<9...@g...com>
<1ljuht3s1h0tc$.1skbrwgbkpr11$.dlg@40tude.net>
<b...@g...com>
Date: Wed, 5 Sep 2018 00:41:02 +0200
Message-ID: <x4m45g3loudg.1sc391xjqvbby$.dlg@40tude.net>
Lines: 61
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.54.15
X-Trace: 1536100864 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 584 89.64.54.15:37877
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639210
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 4 Sep 2018 14:17:48 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
> W dniu wtorek, 4 września 2018 15:53:16 UTC-5 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
>> Dnia Tue, 4 Sep 2018 11:51:07 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
>>
>>> Kojarzysz czy jest jakis zaworek w przewodzie do tankowania w samochodach
"bezkorkowych"?
>>>
>>> Tak mi sie wydaje ze nawet jak tam jest to jakis prosty, bez sterowania.
>>
>> Sama klapka może być zaworem - wpuści powietrze jeśli różnica ciśnień
>> pokona napięcie sprężyny, a uszczelni się w sytuacji gdyby w zbiorniku
>> ciśnienie było wyższe niż na zewnątrz.
>>
>> Ten zawór (czy znajdzie się w klapce czy wkręcanym korku) nie jest
>> sterowany - to po prostu zawór jednostronny.
>>
>
> Klapka jest licha. I taka nieco niedopasowana. Mysle ze ona raczej estetyke czyni.
> Mysle ze jest jakies inne uszczelnienie w baku. Tyle ze to tylko przypuszczenie.
>
>>>>> Chcialem wiedziec po co to komu ale widze ze to nie trywialne.
>>>>>
>>>>> Jest nawet cala procedura testu szczelnosci tego ukladu. Jak sie nie uda to sie
wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.
>>>>
>>>> Niekoniecznie musi chodzić o nieszczelność - może to oznaczać niedrożny
>>>> przewód łączący kolektor dolotowy z pojemnikiem z węglem, lub zacięty zawór
>>>> EVAP.
>>>>
>>>> Sądzę że ten błąd oznacza że komputer wysyła sygnał otwierający zawór, a
>>>> czujnik ciśnienia w okolicach zbiornika z węglem nie pokazuje podciśnienia.
>>>
>>> Tak, ten blad pojawia sie podczas procedury testowej. ECU sprawdza czy sa male
lub duze przecieki podcisnienia w zbiorniku w obie strony, na zewnatrz i do wewnatrz.
>>>
>>> Jak mu sie cisnienia nie zgadzaja to wywala ten blad.
>>>
>>> I czytalem ze to zazwyczaj problem zaworka. Sam w sumie drogi nie jest w aucie
ktore doswiadcza tego problemu. W innych zaworek jestw komplecie z wezykami i robi
sie nieciekawie od strony kosztu i problematyki wymiany.
>>
>> To nie jest jakieś skomplikowane żeby sprawdzić.
>> sprężonym powietrzem można sprawdzić czy zaworek się zamyka jak ma być
>> zamknięty i czy się otwiera jak ma być otwarty.
>>
>> Do tego trzeba sprawdzić drożność przewodów w obie strony.
>
> Przewody raczej drozne, bo blad sie pojawia relatywnie rzadko.
> Czytalem o warunkach kiedy sie ten test uruchamia.
> Warunki musza zajsc jednoczesnie i wsrod nich jest czas po uruchomieniu silnika
(300-1800sekund), zawartosc baku miedzy 15 a 85% i pare innych dotyczacych parametrow
fizycznych w silniku, dolocie itp.
>
> Wiec sadze ze przewody maja sie dobrze bo samochod jedzie, torque pokazuje ze sie
cisnienie EVAP zmienia w dosyc szerokim zakresie wiec mysle ze rurki sa ok. Ale to
sie jeszcze wyjasni.
>
> Najpierw musze sie do tego zaworka dostac i go pomacac.
> Obaczymy co to za ustrojstwo...
Zawor EVAP (ten sterujący) najczęściej jest przy przepustnicy, albo gdzieś
na przewodzie wychodzącym z kolektora dolotowego do tyłu samochodu.
Zawór jednostronny (mechaniczny) jest gdzieś na wlewie paliwa.
Do tego czasami jest też jakiś zespół zaworów (możliwe że z czujnikiem
ciśnienia) między puszką filtra węglowego a zbiornikiem paliwa - np. w tej
amej obudowie co filtr węglowy. Poznasz że będą tam szły jakieś przewody i
pneumatyczne i elektryczne.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.09.18 14:57 Bok
- 05.09.18 16:59 Mateusz Viste
- 05.09.18 19:38 Bok
- 06.09.18 10:20 Queequeg
- 06.09.18 12:30 J.F.
- 06.09.18 14:58 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=