eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUklad odpowietrzania zbiornika paliwa.Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1...@g...com>
    <5b8e9d71$0$599$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <1oxij8b1507ff.1o0k7weuers9v$.dlg@40tude.net>
    <9...@g...com>
    <1ljuht3s1h0tc$.1skbrwgbkpr11$.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    Date: Wed, 5 Sep 2018 00:41:02 +0200
    Message-ID: <x4m45g3loudg.1sc391xjqvbby$.dlg@40tude.net>
    Lines: 61
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.54.15
    X-Trace: 1536100864 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 584 89.64.54.15:37877
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639210
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 4 Sep 2018 14:17:48 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > W dniu wtorek, 4 września 2018 15:53:16 UTC-5 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    >> Dnia Tue, 4 Sep 2018 11:51:07 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
    >>
    >>> Kojarzysz czy jest jakis zaworek w przewodzie do tankowania w samochodach
    "bezkorkowych"?
    >>>
    >>> Tak mi sie wydaje ze nawet jak tam jest to jakis prosty, bez sterowania.
    >>
    >> Sama klapka może być zaworem - wpuści powietrze jeśli różnica ciśnień
    >> pokona napięcie sprężyny, a uszczelni się w sytuacji gdyby w zbiorniku
    >> ciśnienie było wyższe niż na zewnątrz.
    >>
    >> Ten zawór (czy znajdzie się w klapce czy wkręcanym korku) nie jest
    >> sterowany - to po prostu zawór jednostronny.
    >>
    >
    > Klapka jest licha. I taka nieco niedopasowana. Mysle ze ona raczej estetyke czyni.
    > Mysle ze jest jakies inne uszczelnienie w baku. Tyle ze to tylko przypuszczenie.
    >
    >>>>> Chcialem wiedziec po co to komu ale widze ze to nie trywialne.
    >>>>>
    >>>>> Jest nawet cala procedura testu szczelnosci tego ukladu. Jak sie nie uda to sie
    wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.
    >>>>
    >>>> Niekoniecznie musi chodzić o nieszczelność - może to oznaczać niedrożny
    >>>> przewód łączący kolektor dolotowy z pojemnikiem z węglem, lub zacięty zawór
    >>>> EVAP.
    >>>>
    >>>> Sądzę że ten błąd oznacza że komputer wysyła sygnał otwierający zawór, a
    >>>> czujnik ciśnienia w okolicach zbiornika z węglem nie pokazuje podciśnienia.
    >>>
    >>> Tak, ten blad pojawia sie podczas procedury testowej. ECU sprawdza czy sa male
    lub duze przecieki podcisnienia w zbiorniku w obie strony, na zewnatrz i do wewnatrz.
    >>>
    >>> Jak mu sie cisnienia nie zgadzaja to wywala ten blad.
    >>>
    >>> I czytalem ze to zazwyczaj problem zaworka. Sam w sumie drogi nie jest w aucie
    ktore doswiadcza tego problemu. W innych zaworek jestw komplecie z wezykami i robi
    sie nieciekawie od strony kosztu i problematyki wymiany.
    >>
    >> To nie jest jakieś skomplikowane żeby sprawdzić.
    >> sprężonym powietrzem można sprawdzić czy zaworek się zamyka jak ma być
    >> zamknięty i czy się otwiera jak ma być otwarty.
    >>
    >> Do tego trzeba sprawdzić drożność przewodów w obie strony.
    >
    > Przewody raczej drozne, bo blad sie pojawia relatywnie rzadko.
    > Czytalem o warunkach kiedy sie ten test uruchamia.
    > Warunki musza zajsc jednoczesnie i wsrod nich jest czas po uruchomieniu silnika
    (300-1800sekund), zawartosc baku miedzy 15 a 85% i pare innych dotyczacych parametrow
    fizycznych w silniku, dolocie itp.
    >
    > Wiec sadze ze przewody maja sie dobrze bo samochod jedzie, torque pokazuje ze sie
    cisnienie EVAP zmienia w dosyc szerokim zakresie wiec mysle ze rurki sa ok. Ale to
    sie jeszcze wyjasni.
    >
    > Najpierw musze sie do tego zaworka dostac i go pomacac.
    > Obaczymy co to za ustrojstwo...

    Zawor EVAP (ten sterujący) najczęściej jest przy przepustnicy, albo gdzieś
    na przewodzie wychodzącym z kolektora dolotowego do tyłu samochodu.

    Zawór jednostronny (mechaniczny) jest gdzieś na wlewie paliwa.

    Do tego czasami jest też jakiś zespół zaworów (możliwe że z czujnikiem
    ciśnienia) między puszką filtra węglowego a zbiornikiem paliwa - np. w tej
    amej obudowie co filtr węglowy. Poznasz że będą tam szły jakieś przewody i
    pneumatyczne i elektryczne.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: