  • 1. Data: 2011-05-05 10:57:26
    Temat: Uderzenie podczas hamowania.
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    Pojedyncze walnięcie, uderzenie... Nie wiem jak to lepiej nazwać. W
    każdym razie jest dość mocne. Występuje przy bardzo mocnym hamowaniu.
    Wiadomo, że z przodu samochodu. Jest to _w_czasie_hamowania_. Nie z
    początku lub gdy się już zatrzyma. Wydaje się czuć to na karoserii.
    Uderzenie w sanki silnika ?
    Chyba wszystko przeglądnąłem i nic nie wskazuje co może być
    niedokręcone, urwane, zużyte. W żaden sposób nie mogę tego zdiagnozować
    na postoju.
    Samochód Alfa 147 JTD.

  • 2. Data: 2011-05-05 11:08:36
    Temat: Re: Uderzenie podczas hamowania.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MMS" <nntp11@SPAM_interia.fm> napisał w
> [...]
    > Chyba wszystko przeglądnąłem i nic nie wskazuje co może być
    > niedokręcone, urwane, zużyte. W żaden sposób nie mogę tego

    Na luzie tez ?
    A potem bym sprobowal dociazyc przod - tylko jak - paru ciezkich
    kolegow na masce posadzic, czy na kanale linka za rame ciagnac ?

    J.

  • 3. Data: 2011-05-05 11:10:24
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "MMS" <nntp11@SPAM_interia.fm> napisał w wiadomości
    > Chyba wszystko przeglądnąłem i nic nie wskazuje co może być
    > niedokręcone, urwane, zużyte. W żaden sposób nie mogę tego zdiagnozować
    > na postoju.

    Dla własnego i innych bezpieczeństwa podjedź czym prędzej
    na diagnostykę / szarpaki.

    Zawieszenie / stabilizator / mocowanie silnika ...

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2011-05-05 11:27:34
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    W dniu 05.05.2011 11:10, J_K_K pisze:

    > Dla własnego i innych bezpieczeństwa podjedź czym prędzej
    > na diagnostykę / szarpaki.

    Szarpaki jak zwykle wykażą NIC.
    Diagnosta jak zwykle wykaże wymianę wszystkiego co mu do głowy przyjdzie.
    Jedno i drugie ze względu na doświadczenie ma u mnie wielkiego "-", więc
    już ubieram sandały i wybiegam z domu ;)

    > Zawieszenie / stabilizator / mocowanie silnika ...
    Nowe. Dwa tygodnie ma zawiecha. Poduchy od nowości te same ale nie
    wygląda aby dogorywały.

  • 5. Data: 2011-05-05 11:30:45
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    W dniu 05.05.2011 11:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "MMS" <nntp11@SPAM_interia.fm> napisał w
    >
    > Na luzie tez ?

    Słuszna uwaga !
    Nie zwracałem uwagi na to, nasłuchując efektów dźwiękowych ;) Muszę to
    sprawdzić...

  • 6. Data: 2011-05-05 11:36:55
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Nowe. Dwa tygodnie ma zawiecha.

    Być może istnieje związek, jesli na starym nie było objawu.
    Ew. inne rzeczy ruszane przy tej okazji.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2011-05-05 11:39:57
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-05 10:57, MMS pisze:
> [...]
    > Chyba wszystko przeglądnąłem i nic nie wskazuje co może być
    > niedokręcone, urwane, zużyte. W żaden sposób nie mogę tego zdiagnozować

    U mnie takie objawy wykazywała wytłuczona gumotuleja wahacza banana w
    sankach, saab 9-3. W gumowej masie była tulejka metalowa, która
    skorodowała tworząc luz między śrubą a ścianą tulei. Przy mocnym
    przyspieszeniu strzelała przesuwając się razem z wahaczem do przodu a
    przy hamowaniu strzelała cofając się, włożyłem poliuretan i spokój.
    Sprawdź czy na pewno masz dobrze dokręcone wszystkie śruby zawieszenia

    Ewentualnie sprawdź jeszcze górne mocowania amortyzatorów i jeżeli jest
    to mcperson to mocowanie dołu amortyzatora w kolumnie mcpresona

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 8. Data: 2011-05-05 11:51:27
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "MMS" <nntp11@SPAM_interia.fm> napisał w wiadomości
    >
    > Być może istnieje związek, jesli na starym nie było objawu.
    > Ew. inne rzeczy ruszane przy tej okazji.

    Jeszcze z autopsji - "stukanie" przy przejeżdżaniu
    przez progi zwalniające.
    Winne okazało się łożysko amortyzatora.

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2011-05-05 11:54:31
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-05 11:27, MMS pisze:

    > Szarpaki jak zwykle wykażą NIC.
    > Diagnosta jak zwykle wykaże wymianę wszystkiego co mu do głowy przyjdzie.

    Powyższe stoi w jawnej sprzeczności z kilkoma moimi doświadczeniami, gdy
    diagnosta na szarpakach wykrywał i wskazywał dokładnie - i wyłącznie
    - to co należy wymienić. Może kwestia diagnosty :)

  • 10. Data: 2011-05-05 11:57:18
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    W dniu 05.05.2011 11:51, J_K_K pisze:

> [...]
    Właśnie nie do końca wiem kiedy to się zaczęło. Na starej zawiasce nie
    pamiętam takiego efektu, a zauważyłem go dopiero teraz.
    Więc nie wiem też czy był od początku po wymianie.

    > Jeszcze z autopsji - "stukanie" przy przejeżdżaniu
    > przez progi zwalniające.
    > Winne okazało się łożysko amortyzatora.

    Nie ma takiego w tym zawieszeniu.