  • 1. Data: 2011-05-05 08:42:24
    Temat: Bezustanne zjadanie pasków klinowych
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Dzisiaj pękł mi czwarty raz pasek akcesoriów (wieloklin) w przeciągu 4
    lat i 30tys. Na szczęcie tym razem tylko się zrobiły frędzle przez co
    miałem szansę na reakcje.

    O ile dzisiaj byłoby to usprawiedliwione (delikatnie coś świerszczylo od
    2 tyg, pewno jakis napinacz) to i tak chyba troche za często.

    Mechnicy oglądają, zakładają nowy i stwierdzają że wszystko ok.

    Pomijając teorie spiskowe typu rozpylanie przez ruskich helu pod
    silnikiem...

    Czy toś ma pomysł (nawet nietypowy) jaki mogę podsunąc mechanikowi do
    sprawdzenia czemu zjada mi paski?

    Teorie które się *nie* sprawdziły:

    a) zatarty alternator (a gdzie tam, działa ok, sprawdzony 2 razy)

    b) zatarty napinacz (dopiero przy 4 raze coś świerszczyło cichuteńko)

    c) kapiący na pasek płyn wspomagania (faktycznie raz padła pompa ale to
    nie tlumaczy 3 innych pęknięć)

    d) popsuta klima (ale przeciez pieknie chłodzi i nic nie słychać po
    włączeniu)

    e) krzywe koła pasowe (ale podczas pracy nie widać żadnych drgań żadnego
    koła)

    f) marne jakościowo paski (a gdzie tam, wsadzane oryginały z aso)

    g) gówniany silnik (ale innym nie pękają w tym modelu)

    h) wyszczerbione koło (nie, wszystkie sprawdzone)

    Silnik to 2.2dci. To co jeszcze może być?

  • 2. Data: 2011-05-05 08:45:21
    Temat: Re: Bezustanne zjadanie pasków klinowych
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    A wszystkie koła są w jednej osi?

  • 3. Data: 2011-05-05 08:54:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-05 08:45, Nex@pl wrote:
    > A wszystkie koła są w jednej osi?

    Nie, w dwóch, to standardowy samochód a nie monocykl. Nawet mial okazję
    w tym czasie 2x mieć ustawianą zbierzność.

    A co to ma do rzeczy z ciekawości?

  • 4. Data: 2011-05-05 08:56:09
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 05 May 2011 08:42:24 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Czy toś ma pomysł (nawet nietypowy) jaki mogę podsunąc mechanikowi do
    >sprawdzenia czemu zjada mi paski?

    koła nie są w linii (pasek jest przekoszony).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2011-05-05 09:05:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Nie, w dwóch, to standardowy samochód a nie monocykl. Nawet mial okazję w
    > tym czasie 2x mieć ustawianą zbierzność.
    >
    > A co to ma do rzeczy z ciekawości?

    O mama :D

    Pytanie brzmiało - czy wszystkie koła pasowa paska wielorowkowego leżą w
    jednej płaszczyźnie.

    ps. ode mnie - to, ze czasem nie widać wibracji nie znaczy, ze ich nie ma.
    To, ze klima chłodzi, nie znaczy, ze ma sprawne sprzęgło, to, ze dopiero
    teraz coś swiergoliło nie znaczy, ze wczesniej nie bylo utajonych objawów
    zużycia. Skoro poszedł Ci już 4ty pasek to moze jednak warto byloby wymienić
    napinacze, rolki i sprawdzić dokładnie koła - wymontowując je i sprawdzając.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2011-05-05 09:08:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-05 09:05, Kuba (aka cita) wrote:
    > O mama :D

    Nie mogłem się powstrzymać :)

    > Pytanie brzmiało - czy wszystkie koła pasowa paska wielorowkowego leżą w
    > jednej płaszczyźnie.

    No więc zapomniałem napisać. Po drugim razie *wszystkie* koła zostały
    zdemontowane, obejrzane i zamontowane ponownie. Zjadalo dalej z taką
    samą czestotliwością. Nie mogę wykluczyć że zamnotoano jes znowu źle,
    ale to kwestia chyba niewielkiego prawdopodobieństwa.

  • 7. Data: 2011-05-05 09:09:18
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-05-05, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie, w dwóch, to standardowy samochód a nie monocykl. Nawet mial okazję
    > w tym czasie 2x mieć ustawianą zbierzność.

    Nie te koła...

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 8. Data: 2011-05-05 09:32:16
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    > Nie mogłem się powstrzymać :)

    O jeju, skrót myślowy to był :P

> [...]
    > samą czestotliwością. Nie mogę wykluczyć że zamnotoano jes znowu źle,
    > ale to kwestia chyba niewielkiego prawdopodobieństwa.

    A masz fotke tych niszczonych pasków?

  • 9. Data: 2011-05-05 09:54:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-05 09:32, Nex@pl wrote:
    > A masz fotke tych niszczonych pasków?

    Pierwszy pierd... poprzednikowi na 2 miesiące przed moim zakupem. Nie mam.

    Drugi i trzeci zostawione "na drodze" bo pękaly przy 100km/h ;)
    zostawiając po sobie tylko wióry na silniku.

    Czwarty (dzisiaj) wygląda jak by jeden z klinów "odpruł" się od reszty
    na odcinku 5cm i sobie wesoło jak frędzel obijał o różne elementy w tym
    przewody paliwowe ;) Zdjęcia mieć nie będę bo już zutylizowany.

  • 10. Data: 2011-05-05 10:16:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:iptl4p$us1$1@news.onet.pl...
> [...]
    > reszty na odcinku 5cm i sobie wesoło jak frędzel obijał o różne
    > elementy w tym przewody paliwowe ;) Zdjęcia mieć nie będę bo już

    Obejrzec starannie wszystkie kola miedzy tymi rowkami. Moze tam
    jednak cos jest.

    A moze rowek za bardzo wytarty, pasek wchodzi za gleboko, opiera
    sie "na pasku".
    No wlasnie - widac jakies slady przetarcia paska od zewnetrznej,
    czy od wewnetrznej ?

    Ustawienie kol w jednej plasczysnie sprawdzic ... no i jak wszystko
    zawiedzie to nie kupowac wiecej paskow w ASO :-)

    J.