  • 41. Data: 2009-07-06 14:45:47
    Temat: Re: UWAGA !!! Skradziono torbę ze sprzętem Olympus
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-06 16:29:51 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Mówisz że co drugi Polak kradnie torbę pozostawioną w miejscu
    > publicznym? Ty też ze slumsów?

    Wali mnie serdecznie, czy co drugi, czy co pięćdziesiąty - efekt
    niefrasobliwości w większości miejsc publicznych będzie podobny. Że to
    nie jest fajne? No nie jesy. I co z tego wynika? Masz jakieś
    konstruktywne propozcyje, czy tak tylko będziesz strzępił klawisze?

    de Fresz

  • 42. Data: 2009-07-06 15:29:05
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > gdzies zostawic bez uwagi... Ale dookola znam mase takich ktorzy potracili
    > i sprzet foto i nie tylko. Powod straty byl zawsze ten sam....Wystawili
    > zlodziejowi towar wrecz pod oczy....Mozna powiedziec, ze powiedzieli mu
    > zlodzieju, odwracam sie i bierz ...-;)))
    > Pamietaj, ze okazja czyni zlodzieja....Moze by ci tej torby nie rabnal
    > gdybys trzymal ja przy dupie a nie zostawial w samochodzie....I tak juz na
    > koniec to takich losi mi nie zal...Wysoka to cena za nauke ale jest duza
    > szansa, ze nastepnym razem w samochodzie nie zostawi nawet drobiazgow....

    Moim zdaniem sam się pchasz w kłopoty. Jak tak zwany przyzwoity złodziej
    zauważy, że masz w torbie sprzętu za ponad 20000PLN to rąbnie cię w głowę na
    oczach okolicznej publiczności i da dyla z twoim sprzętem. Potem stwierdzi,
    że sam się prosiłeś skoro tak się z tym swoim "bogactwem" obnosiłeś. Według
    twojej logiki będzie miał rację. Złodziejską, rozbójniczą rację.

    Ja wiem co to minimalizowanie ryzyka, ale chodzi o to w tej dyskusji by nie
    zwalać winy na ofiarę przestępstwa. Winny jest przede wszyskim system, który
    nie potrafi sobie poradzić ze złodziejami, paserami i kupcami podejrzanego
    towaru. Przestępcy powinni gnić w obozach pracy i zarabiać na jedzenie
    ciężką i nawet bezsensowną pracą. Mogą np. chodzić w kołowrocie i wytwarzać
    prąd. Grunt to nauczenie ich, że na wszystko w życiu trzeba zarobić, nawet
    na jedzenie. System powinien być zmieniany w tym kierunku, ale nie jest, bo
    twórcy systemu sami nierzadko są dużej rangi złodziejami. Nie mówię, że coś
    się zmieni na lepsze w tej mierze, ale chociaż nie wypaczajmy w swoim
    rozumowaniu idei sprawiedliwości, tego co czarne i tego co białe.

  • 43. Data: 2009-07-06 15:31:00
    Od: "MW" <w...@w...pl>

> [...]
    > szansa, ze nastepnym razem w samochodzie nie zostawi nawet drobiazgow....

    Żałosne.

    MW

  • 44. Data: 2009-07-06 16:12:54
    Od: Usjwo <u...@g...com>

    On 6 Lip, 19:14, "Virck" <v...@v...com> wrote:
    > Nie napisal jakie byly okolicznosci kradziezy. Ale moj brat pracuje w
    > Policji i z jego opowiadan dokladnie wiem, ze ofiarami kradziezy np. sprzetu
    > foto sa w zdecydowanej wiekszosci osoby, ktore wrecz sie o to prosily....

    To jest wlasnie ta skrzywiona psychika, jak nie pilnuje to mozna
    zabrac :(.

  • 45. Data: 2009-07-06 16:32:07
    Od: "Gil" <g...@W...gazeta.pl>

    > Żałosne.

    Taki punkt widzenia nie jest żałosny ale racjonalny. Złodziejstwo występuje od
    tysięcy lat i wszędzie. Jest wpisane w ludzką historie w każdym kraju i ustroju.
    Jak sie wychodzi z drogim sprzętem to od razu na starcie trzeba założyc że
    ktoś będzie starał sie to ukraść. Nie tylko w Polsce ale wszędzie i nie dziś
    ale zawsze. Parę prostych zabezpieczeń po tym założeniu pozwala ustrzeć się
    kradzieży.
    I tyle. A tym co chcą kroić złodziei i mają wizję idealnego świata polecam być
    po prosu ostrożnym.

  • 46. Data: 2009-07-06 16:36:26
    Od: Paweł <p...@g...com>

    On 6 Lip, 16:24, "Virck" <v...@v...com> wrote:
> [...]

    > foto i nie tylko. Powod straty byl zawsze ten sam....Wystawili zlodziejowi
    > towar wrecz pod oczy....Mozna powiedziec, ze powiedzieli mu zlodzieju,

    Czy gdy pojawia się okazja stajesz się złodziejem? Buchną byś emerytce
    torebkę, bo nie trzymala jej "przy dupie"

> [...]
    > szansa, ze nastepnym razem w samochodzie nie zostawi nawet drobiazgow....

    Problemem naszego kraju jest liczna grupa polaczków. Różnią się od
    Polaków brakiem honoru, kultury, życzliwości. Nazwać poszkodowanego
    łosiem to skurwysyństwo. Gardzę takimi leszczami, polaczku.

  • 47. Data: 2009-07-06 16:56:39
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Virck" <v...@v...com> napisał:

    > Naturalnie, ze winny jest zlodziej, ktory ukradl...Zawsze mowielem, ze
    gdyby
    > w Polsce ucinano chociaz po jednym palcu za kazda kradziez to na ulicach
    > polowa spoleczenstwa chodzila by juz tylko z kikutami....
    > Ale jezeli kradziez nie jest z napadu to znaczy, ze wlasciciel nie
    > dopilnowal. Nie zachowal nalezytej ostroznosci...Moze byl roztargniony,
    > zamyslony, zakochany, albo pod wplywem....Rownie bywa, ale zlodziej
    kradnie
    > to co mu latwo wpada w reke....
    >[...]

    Z tym zgoda i nie neguję potrzeby pilnowania własnego sprzętu. Ale
    protestuje pzreciwki pisaniu, ze włąściciel jest winny kradzieży. Między
    'nie zachował należytej ostrożności' a 'jest winny kradzieży' jest jednak
    znacząca różnica.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 48. Data: 2009-07-06 17:01:34
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 6 Lip, 15:46, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > I nachalnie promowali homoseksualizm.
    > --
    > Mateusz Ludwin
    Okey napisze nastepnym razem ze pilnowali katolickiej kapliczki,
    bedzie to kurwa poprawne polityczne...chociez zmyslone.
    StaM

  • 49. Data: 2009-07-06 17:36:46
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Bardzo śmieszne idioto.

    Nie no bez przesady. To dżołk byl... Kurde, ludzie! Wiecej luzu.
    Ja sie usmialem (choc mam Olympusa) :)

    Thomas

  • 50. Data: 2009-07-06 18:38:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze q...@g...com:

    > Okey napisze nastepnym razem ze pilnowali katolickiej kapliczki,
    > bedzie to kurwa poprawne polityczne...chociez zmyslone.

    Ach ci filosemici, wszędzie ich pełno...