  • 21. Data: 2009-10-11 18:19:57
    Temat: Re: [OT] UPS - problem z przelaczeniem?
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:2009101012434400@grush.one.pl...

    > Odpowiedź jest bardzo prosta. Papierosy mają wysoką szkodli-
    > wość indywidualną, a umiarkowaną globalną. Z kolei urządzenia
    > o wysokim poborze energii mają umiarkowaną szkodliwość indy-
    > widualną, a wysoką -- globalną. Unii - co naturalne - nie
    > interesuje jednostka, a jedynie wpływ jej istnienia na ogół.
    > Czy ktoś chce umrzeć na raka lub płacić wysokie rachunki za
    > energię -- jego sprawa. Zwiększenie produkcji energii w
    > elektrowniach węglowych jest poważniejszym problemem.

    No co ty mowisz?
    Odnosnie szkodliwosci globalnej - koszty leczenia chorob odtytoniowych w
    Polsce to rocznie od dwudziestu kilku do kilkudziesieciu miliardow zlotych
    (w zaleznosci od sposobu liczenia nawet do 45 mln wg money.pl)... z kieszeni
    twojej, mojej, jego...
    A z kieszeni palacych (z akcyzy, podatkow, itp) wplywa niecale 14mld zl. W
    dodatku te pieniadze ida do wspolnej puli, wiec nie sa w pelni
    wykorzystywane do niwelowania skutkow palenia.
    Nawet nie wiemy, ile z naszej skladki idzie na leczenie skuktow nalogow
    tytoniowych ludzi, ktorych nie znamy. Z zarowkami jest latwiej, bo sami
    mozemy sobie to policzyc i sami mozemy miec wplyw na zmniejszenie tych
    kosztow. I od nas zalezy, czy bedziemy placic mniej czy wiecej i placimy
    TYLKO za siebie.

    Rowniez globalna szkodliwosc (i to wysoka) to palacze bierni, zmuszani do
    tego z uwagi na srodowisko.. Ale to juz inna para kaloszy...

    A odnosnie zwiekszenia produkcji w elektrowniach weglowych:
    - naprawde uwazasz, ze likwidacja zarowek zarowych COKOLWIEK zmieni w tym
    zapotrzebowaniu?
    - problem kopalni weglowych ma Polska i chyba jeszcze ze 2 kraje UE. A
    decyzja o likwidacji dotyczy wszystkich krajow.
    - jesli juz by sie upierac tych zarowek, to istnieja metody regulacyjne,
    ktore pozwalaja osiagnac cel (wystarczy stworzyc warunki, w ktorych zarowka
    LED lub neon bedzie bardziej oplacalna niz zarowka tradycyjna). W gre
    wchodza podatki, cla, akcyza, ale takze kampanie spoleczne, promowanie i
    setki innych sposobow. Ale wybiera sie najprostszy i nabardziej kretynski w
    demokracji - ZABRANIA sie kupowania rzeczy, ktorych szkodliwosc jest ZADNA z
    punktu widzenia uzytkownika.

    > Poza tym papierosy są używką. Wiesz chyba, co spowodowała
    > prohibicja w USA?

    Wiem i zdaje sobie sprawe, ze wprowadzenie zakazu jest nierealne... ale
    kontrast palenia z zarowkami jest dobrze widoczny i ma pokazywac idiotyczne
    decyzje...

    > No i nie można pomijać lobby tytoniowego, na pewno silniej-
    > szego, niż lobby producentów żarówek żarowych.

    Jesli mowimy o tytoniu - pewnie tak... ale tak naprawde ja sie bede czepial
    zarowek...

    Unia moze wprowadzic wyzsze podatki na zarowki wloknowe, czy tez dotowac
    inne (teoretycznie lepsze) metody oswietlania... ale taki zakaz jest
    kretynski, a ludzie, ktorzy go wydali najwyrazniej nie maja pojecia o
    biznesie. A do tego wycieranie sobie geby slowem "ekologia" ... eeech,
    szkoda slow... pseudoekologia i tyle...
    Ja bym ekologicznie powycinal pewne jednostki na poziomie parlamentu
    europejskiego :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 22. Data: 2009-10-11 19:04:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Michal AKA Miki pisze:
    > Odnosnie szkodliwosci globalnej - koszty leczenia chorob odtytoniowych w
    > Polsce to rocznie od dwudziestu kilku do kilkudziesieciu miliardow zlotych

    Czy płaci za to Unia, czy Polska?

    > A odnosnie zwiekszenia produkcji w elektrowniach weglowych:
    > - naprawde uwazasz, ze likwidacja zarowek zarowych COKOLWIEK zmieni w tym
    > zapotrzebowaniu?

    Nie mam danych. Ale biorąc pod uwagę, że ludzie lubią mieć
    jasno, a w sezonie zimowym świeci się w zasadzie przez cały
    dzień, a między 15:00 a 23:00 praktycznie wszędzie, gdzie się
    da, to ograniczenie średniego zapotrzebowania na energię z
    2.4 kWh dziennie na jedno mieszkanie (czyli powiedzmy 150 MWh
    na średniej wielkości miasto) do 0.3 kWh na mieszkanie (czyli
    jakieś 15 MWh na miasto) jest dosyć znaczące. Dziesięć takich
    średnich miast i jeden blok 125 MW może zostać wyłączony.
    Zakładam wymianę w każdym mieszkaniu sześciu żarówek "setek"
    na odpowiedniki po 12 W poboru mocy.

    Pomijam już problem *dystrybucji* mocy, który jest obecnie
    większy, niż problem produkcji. Co z tego, że jest zainstalo-
    wana moc w elektrowniach, skoro linie nie wytrzymają takich
    przesyłów, jeśli pracują na granicy dopuszczalnej obciążal-
    ności długoterminowej.

    > - problem kopalni weglowych ma Polska i chyba jeszcze ze 2 kraje UE. A
    > decyzja o likwidacji dotyczy wszystkich krajow.

    No i? Wybudowanie nowej elektrowni atomowej, by pokryć
    rosnące obciążenie, to też duży wydatek. Może taniej jest
    wymusić ograniczenie poboru. Kiedyś gros poboru to były
    wielkie zakłady przemysłowe, obecnie - o ile pamiętam
    statystyki z ostatniego APE - największym konsumentem są
    miasta.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 23. Data: 2009-10-12 08:06:36
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dodaj wykształcenie zagonu okulistów.

    Wiesz, ile się czeka na wizyte do okulisty w ramach NFZ i dlaczego jest to około pół
    roku??

    A jeszcze taniej będzie wyposazyc każdego obywatela unii w noktowizor???
    JaC
    PS. Poza tym liczysz tendencyjnie, nawet energooszczędna żarówka zintegrowana 21 wat
    nie daje aż tyle światła co żarówka 100 wat.

    -----

    > ograniczenie średniego zapotrzebowania na energię z 2.4 kWh dziennie na jedno
    mieszkanie do 0.3 kWh na mieszkanie jest dosyć
    znaczące.