  • 1. Data: 2009-08-27 13:51:05
    Temat: dylemat
    Od: Radek <n...@o...ciach.pl>

    Witam
    Mam dylemat:
    posiadam teraz kompa na płycie gigabyte GA7VA rev2.0, athlon barton
    2600+, 1 GB DDRI, dyski na PATA, GF7500, który chodzi jak krew z nosa.
    Zacząłem się zastanawiać czy nie kupić za 500 zł jakiegoś della 3GHz
    P4HT, 2 GB DDRII z dyskiem na sata.
    jest szansa ze odczuje różnicę w szybkości działania kompa? - kwestia
    procka - bo pamieć na pewno szybsza

    Komp uzywany do:
    office, internet, filmy - gierki na stronach www albo coś w stylu ZUMY
    :) i innych produktów POPCAP

    kolejne pytanko:
    jak szybko dyski twarde się stażeją? spowalnianie systemu to przecież
    nie tylko zaśmiecanie się systemu operacyjnego - ilość zapisów/odczytów
    z dysku chyba też ma znaczenie - zdolności ferromagnetyczne chyba nie są
    stałe? - poprawcie jeśli się mylę (z czegoś stażenie się dysków przecież
    wynika).
    no i samo stażenie płyty głównej - elektrolit w kondenstorach odparowuje
    - też ma chyba wpływ na wydajność?

    dzięki
    Radek

  • 2. Data: 2009-08-27 17:27:14
    Temat: Re: dylemat
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    > Zacząłem się zastanawiać czy nie kupić za 500 zł jakiegoś della 3GHz P4HT,
    > 2 GB DDRII z dyskiem na sata.
    > jest szansa ze odczuje różnicę w szybkości działania kompa? - kwestia
    > procka - bo pamieć na pewno szybsza

    Dokladnie trzy tematy nizej jest link do porownania procesorow (tych
    zabytkowych tez). Swoja droga ddr2 nie jest wiele szybszy w bechmarkach od
    ddr1, tutaj bardziej pomoglaby ilosc pamieci niz predkosc zwlaszcza jesli
    swap siedzi na starym, wolnym dysku.

    > jak szybko dyski twarde się stażeją? spowalnianie systemu to przecież nie
    > tylko zaśmiecanie się systemu operacyjnego - ilość zapisów/odczytów

    ...ze co dyski robia? Ze starosci nic sie raczej z nimi nie dzieje, juz
    szybciej od wstrzasow, temperatury czy podlego zasilacza.

    --
    pozdr

  • 3. Data: 2009-08-28 05:33:43
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Lepiej zoptymalizuj dzialanie systemu (defragmentacja, deinstalacja
    smieci, antywir, autostart, rejestr, itp.)
    Barton byl jednym z lepszych procesorow, w praktyce nie odczujesz
    roznicy miedzy nim a P4. Zabawa nie warta 500pln.

    --
    venioo

  • 4. Data: 2009-08-28 06:56:51
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@M...o2.pl>

    Radek wrote:
    > Witam
    > Mam dylemat:
    > posiadam teraz kompa na płycie gigabyte GA7VA rev2.0, athlon barton
    > 2600+, 1 GB DDRI, dyski na PATA, GF7500, który chodzi jak krew z nosa.

    Dziwne, miałem podobny komputer i chodził fajnie (zapgrejdowałem tylko
    dlatego, że chciałem pograć w Krajzys). Jeśli zakres użytkowania nie
    obejmuje filmów HD i ciężkich gier, to powinien wystarczyć do większości
    rzeczy. A taki P4 to faktycznie raczej różnicy by nie zrobił.

    --
    bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser
    szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo

  • 5. Data: 2009-08-28 11:28:33
    Od: Dariusz <d...@q...pl>

    Radek pisze:

> [...]
    > P4HT, 2 GB DDRII z dyskiem na sata.
    > jest szansa ze odczuje różnicę w szybkości działania kompa? - kwestia

    poszukaj na allegro, za 300 zl mozesz kupic
    procka i plyte glowna
    http://allegro.pl/item724011839_nowa_asus_ddr2_vga_p
    ci_e_sata_dual_c_2x2ghz_e1400.html
    dodasz dysk twardy sata II 160gb za 140 zl (mozesz znalezc i taniej)
    za reszte bez problemu kupisz pamiec 2GB

    --
    web, print, branding & logo design
    http://quaint.pl

    mózgowiem i tabletem
    http://blog.quaint.pl

  • 6. Data: 2009-08-28 12:53:07
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Radek" <n...@o...ciach.pl> wrote in message
[...]

    Dell z serii GX280 badz podobnej? W takim razie poczytaj o Sudden Northwood
    Death Syndrome i odpusc sobie ten procesor, w firmie pochowalem juz
    kilkanascie takich Delli z przelomu 2004/2005 roku, P4HT 3GHz.

    Pozdrawiam
    Kamil