  • 1. Data: 2009-08-27 08:39:10
    Temat: zasilanie awaryjne do routera?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Czy istnieje jakiś rodzaj UPSa, który dawałby na wyjściu stabilne
    napięcie 12V i posiadał odpowiednią wydajność by zasilać router
    bezprzewodowy? Chodzi mi o coś, co mogłoby zastąpić zasilacz z
    fabrycznego zestawu. Wiem, że można kupić zwyczajny router dający 230V
    ~50 Hz, ale to trochę jak strzelanie z armaty do komara. Nie potrzebuję
    podtrzymywania desktopa. Jedynie nieco denerwujące jest to, iż przy
    każdym wyłączeniu prądu automatycznie nie mam Internetu w całym domu, a
    wystarczyłoby skorzystać z laptopa czy PDA.

    Na pewno bardziej ekonomicznie pod względem energetycznym wychodzi
    dostarczenie prądu stałego 12V niż zmiennego 230V z przetwornicy.

  • 2. Data: 2009-08-27 08:47:36
    Temat: Re: zasilanie awaryjne do routera?
    Od: "Feromon" <f...@o...pl>

> [...]
    >
    > Na pewno bardziej ekonomicznie pod względem energetycznym wychodzi
    > dostarczenie prądu stałego 12V niż zmiennego 230V z przetwornicy.

    Ja bym użył zasilacza buforowego jak w systemach alarmowych...

    Feromon

  • 3. Data: 2009-08-27 09:03:49
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 27 Aug 2009 10:39:10 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:

    >Na pewno bardziej ekonomicznie pod względem energetycznym wychodzi
    >dostarczenie prądu stałego 12V niż zmiennego 230V z przetwornicy.

    A może cos takiego lub podobnego:
    http://www.alarmy.istore.pl/sklep,1569,,,03,,pl-pln,
    163972,0.html
    To zasilacz buforowy do systemu alarmowego. Wstawiasz tam żelowy
    akumulator i masz zaislanei non stop.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2009-08-27 09:14:34
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Thursday 27 August 2009 10:39, Atlantis wrote:
    > Czy istnieje jakiś rodzaj UPSa, który dawałby na wyjściu stabilne
    > napięcie 12V i posiadał odpowiednią wydajność by zasilać router
    > bezprzewodowy?

    Najprościej (i zapewne najtaniej), to doładowywać bez przerwy siakiś
    akumulator żelowy 12V, i z niego bezpośrednio zasilać router...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 5. Data: 2009-08-27 09:35:14
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Na pewno bardziej ekonomicznie pod względem energetycznym wychodzi
    > dostarczenie prądu stałego 12V niż zmiennego 230V z przetwornicy.

    No to wywal przetwornicę z UPSa, albo zrób sobie zasilanie routera
    bezpośrednio z akumulatora.

  • 6. Data: 2009-08-27 12:53:19
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.08.27 10:39, Atlantis pisze:
> [...]
    > fabrycznego zestawu. Wiem, że można kupić zwyczajny router dający 230V
    > ~50 Hz, ale to trochę jak strzelanie z armaty do komara. Nie potrzebuję

    router na UPSie to rozwiązanie standardowe, czyli proste i łatwe do
    uzyskania w każdych warunkach.

    > Na pewno bardziej ekonomicznie pod względem energetycznym wychodzi
    > dostarczenie prądu stałego 12V niż zmiennego 230V z przetwornicy.

    Energetycznie tak. Czy jednak będzie się opłacało inwestować czas i
    poświęcać elastyczność UPSa dla niewielkich zysków finansowych ?
    Ile W/h planujesz zaoszczędzić ?

    --
    Mar

  • 7. Data: 2009-08-27 13:00:01
    Od: "Feromon" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    163972,0.html
    > To zasilacz buforowy do systemu alarmowego. Wstawiasz tam żelowy

    Non stop to też nie dobrze - raz na dobę minuta przerwy, to się nie będzie
    zawieszał :))

    Feromon

  • 8. Data: 2009-08-27 13:27:07
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mariusz"
    >Ile W/h planujesz zaoszczędzić ?

    Że co? W/h?

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 9. Data: 2009-08-27 13:46:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grupdyskusyjnych:slrnh9d2db.ocr.Mariusz.Kruk@epsilon
    .rdc.pl...
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mariusz"
    >
    > Że co? W/h?

    Pewnie miało być Wh.

  • 10. Data: 2009-08-27 16:58:03
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Na pewno bardziej ekonomicznie pod względem energetycznym wychodzi
    > dostarczenie prądu stałego 12V niż zmiennego 230V z przetwornicy.

    A ten stały 12V to skąd? czy przypadkiem także nie jest z przetwornicy?