  • 1. Data: 2009-08-27 21:45:09
    Temat: UPS - problem z przelaczeniem?
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Mam UPSa APC Smart-UPS 700. Niedawno podczas zaniku pradu nie utrzymal
    kompa i zestaw "zdechl" (choc wczesniej bylo ok). Wczoraj zrobilem mu test,
    ustawilem kompa w biosie i odlaczylem zasilanie UPSa z gniazdka. Komp sie
    wylaczyl, ale po sekundzie, juz na zasilaniu z UPSa sie podniosl, czyli
    wyglada, ze daje rade utrzymac kompa, tylko nie "kuma" zbyt szybko ze prad
    wylaczono i nie zdaza sie przelaczyc na akumulatory.
    Co to moze byc? Jest jeszcze szansa na jego uzdrowienie?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2009-08-27 22:24:16
    Temat: Re: UPS - problem z przelaczeniem?
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Uzytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisal w wiadomosci
> [...]
    > wylaczono i nie zdaza sie przelaczyc na akumulatory.
    > Co to moze byc? Jest jeszcze szansa na jego uzdrowienie?

    UPS przy zbyt duzym dla niego obciazeniu rozlacza sie automatycznie...
    Bateria aby nie za stara?

    Mozesz podlaczyc lampke i sprawdzic, jak dlugo bedzie swiecic... ot takie
    domowe metody :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2009-08-28 06:48:01
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Norbert wrote:
> [...]
    > wylaczono i nie zdaza sie przelaczyc na akumulatory.
    > Co to moze byc? Jest jeszcze szansa na jego uzdrowienie?

    To nadal ten sam komputer, czy nagle doszło mu podtrzymanie
    x2 karty graficznej w SLI, dodałeś pamięci, dysków i zmiana zasilacza?

    Pamiętam, jak mój kolega do UPSa 500VA podłączył komputer, monitor,
    drukarke, coś tam jeszcze i akwarium (grzałka ma z 40W) i się dziwił,
    że popiskuje ;-)

    Nie zmieniałeś nic w sieci elektycznej? Wszystko jest uziemione jak
    należy? Nie idzie to np. najpierw przez listwe typu "ACAR" a potem do
    UPSa?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 4. Data: 2009-08-28 08:15:49
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 28 Aug 2009 07:48:01 +0100, DooMiniK napisał(a):

    > To nadal ten sam komputer, czy nagle doszło mu podtrzymanie
    > x2 karty graficznej w SLI, dodałeś pamięci, dysków i zmiana zasilacza?

    Ten sam, dysk twardy doszedl,ale i tak, gdy mu mierze pobor mocy to podczas
    gry 3D dochodzi do 280W. Plus monitor okolo 60W.

    > Pamiętam, jak mój kolega do UPSa 500VA podłączył komputer, monitor,
    > drukarke, coś tam jeszcze i akwarium (grzałka ma z 40W) i się dziwił,
    > że popiskuje ;-)

    Nie mam nic wiecej na tym UPSie, zelazko podlaczam do gniazda w scianie ;-)

    > Nie zmieniałeś nic w sieci elektycznej? Wszystko jest uziemione jak
    > należy? Nie idzie to np. najpierw przez listwe typu "ACAR" a potem do
    > UPSa?

    Nie idzie przez listwe, bezposrednio "ze sciany" ssie. Choc uziemione jest
    po "peerelowsku", czyli do zera.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 5. Data: 2009-08-28 08:19:51
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 28 Aug 2009 00:24:16 +0200, Michal AKA Miki napisał(a):

    > UPS przy zbyt duzym dla niego obciazeniu rozlacza sie automatycznie...
    > Bateria aby nie za stara?

    No baterie moga byc stare, ale czemu w takim razie po chwili startuje
    normalnie juz z tych baterii bez zasilania sieciowego?

    > Mozesz podlaczyc lampke i sprawdzic, jak dlugo bedzie swiecic... ot takie
    > domowe metody :)

    Podlacze i sprawdze, tylko musze znalezc jakas stara zarowke, bo teraz
    wszystkie to po kilka wat tylko maja ;-) (ciekawostka: ponoc UE wycofuje za
    3 dni zarowki 100W, a potem sukcesywnie pozostale)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 6. Data: 2009-08-28 09:07:35
    Temat: Re: [OT] UPS - problem z przelaczeniem?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Norbert" napisał:

    > (ciekawostka: ponoc UE wycofuje za 3 dni zarowki 100W,
    > a potem sukcesywnie pozostale)

    Ekoterroryzm rośnie w siłę, a ekofaszystom żyje się dostatniej. A my, jak
    stado ekobaranów, oczywiście jako pierwsi postawimy ekoszlaban i rzucimy
    kohorty ekocelników na wschodnią granicę, żeby wyłapać przemytników żarówek
    z Białorusi. Ech, wziąłbym jakąś ekopałę i zajechał w jeden z drugim
    ekołeb...

    JoteR

  • 7. Data: 2009-08-28 09:22:47
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <h783v8$gv7$1@news.onet.pl>, Norbert napisał(a):

    > No baterie moga byc stare, ale czemu w takim razie po chwili startuje
    > normalnie juz z tych baterii bez zasilania sieciowego?

    Miałem około roku temu tą samą bajkę.
    Przy zaniku prądu, UPS załączał się poprawnie i wszystkie urządzenia
    działały dalej, z wyjątkiem komputera.
    Wymieniłem zasilacz w komputerze i od tej pory nie wyłącza się przy
    zanikach prądu.

    PS: skoro padł pomysł z lampą, to podłącz jakąś (byleby nie
    energooszczędną, bo one się długo rozgrzewają) żarówkę i sprawdź
    czy żarówka też zgaśnie na chwilę. Jeśli nie zauważysz mrygnięcia,
    to spróbuj wymienić zasilacz.

    Jacek

  • 8. Data: 2009-08-29 08:25:03
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    JoteR pisze:

    > Ekoterroryzm rośnie w siłę, a ekofaszystom żyje się dostatniej. [...]

    A możesz napisać, czym Ci przeszkadzają "żarówki"-świetlówki?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-08-29 16:48:16
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > A możesz napisać, czym Ci przeszkadzają "żarówki"-świetlówki?

    Może, że koszt zakupu jest większy bo produkcji droższy, zużywający więcej
    energii, generujący wiecej szkodliwych śmieci (plastiki, rtęć).
    Żarówka tania, prosta w wytworzeniu a po wyrzuceniu rozkładająca się blaszka
    metalowa i szkiełko z piasku kwarcowego.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2009-08-29 17:27:18
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Norbert pisze:
    > Mam UPSa APC Smart-UPS 700.
    > Co to moze byc? Jest jeszcze szansa na jego uzdrowienie?
    Jeśli jesteś elektronikiem, to dasz radę go ożywić. Jak nie, to oddaj
    specjaliście.
    Większość APC (smart, starszych i "z historią" nieznaną) które mają
    awarię podobną do twojej (lub w ogóle brak 230v mimo że pozornie na
    baterii pracuje) ma upalone styki przekaźników przełączających 230v z
    sieci, z trafa, z avr. Jak otworzysz bestie, to znajdziesz 2 lub 3szt,
    wielkościowo mniejwięcej jak relpol, takie też tam wstawiałem zamiennie,
    i problemy mijały natychmiast.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173