    From: sumar <s...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: UPS na 2-3 godziny pracy
    Date: Fri, 16 Dec 2011 19:41:33 +0100

    Maciek:

    > Czy ktos moze mi polecic UPS, ktory starczylby na 2-3 godziny pracy
    > przecietnego peceta z monitorem?

    > Wyobrazam sobie, ze najtanszym rozwiazaniem byloby polaczenie UPS-a z
    > akumulatorem samochodowym. Da sie kupic sprzet przystosowany do tego, czy
    > raczej trzeba zlecic dobremu elektronikowi?

    Najlepiej wybrać jakiś markowy używany UPS o mocy odpowiadającej potrzebom
    i dokupić do niego odpowiednią ilość akumulatorów. Będą się dłużej ładowały,
    ale się naładują.

    Jako że akumulatory żelowe są dwukrotnie droższe od samochodowych, można też
    zrobić tak, żeby kupić UPS zapewniający podtrzymanie przez powiedzmy 30 minut
    i akumulator samochodowy na resztę czasu. I wtedy jak komputer zacznie być
    zasilany z UPS-a dołączyć do układu akumulator samochodowy, pamiętając, aby
    od razu go odłączyć, kiedy powróci napięcie sieci. A akumulator samochodowy
    ładować jakimś zwykłym prostownikiem.