  • 61. Data: 2013-10-15 18:54:05
    Temat: Re: UPS kontra komputer.
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    dyskusyjnych:525d6efb$0$2174$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Podałeś bzdurne założenia, porobiłeś błędy w wyliczeniach (przy grubościach
    > przewodów), po czym z dumną miną obaliłeś to, co planowałeś obalić.
    >
    > Do tego wszystko tak arogancko, że wątpię, by ktoś chciał z Tobą dyskutować.

    Udowodnij błędne założenia i błędy w wyliczeniach.

  • 62. Data: 2013-10-15 21:50:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pawel O'Pajak wrote:
    > Powitanko,

    > Mysle, ze wszyscy ci, co teraz musza kupic UPSy. Ja bym z pewnoscia
    > taki zasilacz wybral.

    prawdopodobnie kosztowałby tyle co UPS bez akumulatora...

    kolega qwerty już podżuciła wyliczenia na temat średnicy przewodów
    zasilających myśle że nie przewidział jeszcze tego że kable dla pradu
    ciagłego w okolicach 40 A musiałyby być dość grube aby nie pełniły roli
    grzałki.

    Praktycznie nigdzie nie stosuje sie instalacji stałoprądowych 12V poza
    samochodami i prosta automatyką...

    częsciej możan spotkać 24V AC 48V DC lub AC

    przypomnę że w PCtach w którymś momencie problemem stały sie spadki napięcia
    na drucikach zasilajacyh karty graficzne czy procesory...

    napięcie zmienne o dużej wartości jest wygodne bo dużą moc można
    dostartaczyć w sumie cienkimi przewodami na sporą odległość bez wielkich
    strat.

  • 63. Data: 2013-10-15 22:54:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    > kolega qwerty już podżuciła wyliczenia na temat średnicy przewodów
    > zasilających myśle że nie przewidział jeszcze tego że kable dla pradu ciagłego
    > w okolicach 40 A musiałyby być dość grube aby nie pełniły roli grzałki.

    Podrzucił jak coś. Przyjąłem, że maksymalna temperatura żyły do 70 stopni C (dla
    izolacji XLPE lub EPR można przyjąć 90 stopni C). Temperatura otoczenia 30
    stopni C. Temu napisałem, że przy pobieranej większej mocy trzeba zwiększyć
    przekrój przewodu.

  • 64. Data: 2013-10-15 23:06:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości grup
    > Udowodnij błędne założenia i błędy w wyliczeniach.

    Ohhh ja głupi. Jasne, że źle policzyłem. Straty napięcia i mocy przyjąłem dla
    jednej żyły 2m, a nie dla dwóch...
    Tak więc prawidłowe wartości:
    1,5mm2 - 0,09438 V (0,184041 W)
    4mm2 - 0,5926616 V (19,04814382 W)

    Dzięki za czujność.

  • 65. Data: 2013-10-16 08:03:02
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 15-10-2013 o 23:06:31 qwerty <q...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ohhh ja głupi. Jasne, że źle policzyłem. Straty napięcia i mocy
    > przyjąłem dla jednej żyły 2m, a nie dla dwóch...

    O ja cię kręcę... Czy to powyżej oznacza, że dla grubszego przewodu mamy
    większy spadek napięcia? I większe straty mocy?
    Nareszcie wiem dlaczego chińskie przewody rozruchowe do samochodów są
    takie cienkie.
    --
    Brak sygnaturki.

  • 66. Data: 2013-10-16 14:57:23
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    Użytkownik "Sławek Maculewicz" <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl> napisał w
    wiadomości news:op.w409rc168woxnu@organ--5...

> [...]
    > większy spadek napięcia? I większe straty mocy?
    > Nareszcie wiem dlaczego chińskie przewody rozruchowe do samochodów są

    Źle zrozumiałeś. Grubszy przewód - mniejsze straty, ale...
    Większy prąd płynący w przewodzie - większe straty...
    Dlatego linie przesyłowe mają 60 - 220 kV a nie 230V.
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 67. Data: 2013-10-16 17:12:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Sławek Maculewicz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > większy spadek napięcia? I większe straty mocy?
    > Nareszcie wiem dlaczego chińskie przewody rozruchowe do samochodów są takie

    Widzę, że kolejny nie zna prawa Ohma (IQ poniżej pietruszki?).
    U=R*I
    Podałem rezystancję przewodu i podałem prąd płynący dla danego przekroju...

    P=U*I=R*(I)^2

  • 68. Data: 2013-10-16 18:38:47
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    qwerty pisze:

    > Jak byś sprawdził sprawność zasilaczy UPS:
    > http://www.apc.com/products/resource/include/techspe
    c_index.cfm?base_sku=BR900G-FR&total_watts=400

    Przecież to dotyczy konwersji AC - AC. Nie uwzględnia pracy na bateriach.
    Zapomniałeś też o stratach samego zasilacza PC (czyli około 20-30 %).

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 69. Data: 2013-10-16 18:58:08
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał w wiadomości grup
    > Przecież to dotyczy konwersji AC - AC. Nie uwzględnia pracy na bateriach.

    Czy aby na pewno?:
    http://www-304.ibm.com/jct03001c/procurement/proweb.
    nsf/objectdocswebview/file9+-+heller+-+liebert+-+hig
    h+efficiency+ups+operating+modes+crh/$file/9-heller-
    liebert-high+efficiency+ups+operating+modes+crh+0504
    2011+final.pdf

    > Zapomniałeś też o stratach samego zasilacza PC (czyli około 20-30 %).

    Straty będą niemal identyczne.
    Przy AC 230V musi wyprostować i zmniejszyć napięcie.
    Przy DC 14V musi zmniejszyć napięcie (i jakiś układ stabilizujący wahania
    sieci). Nie może być zwykły stabilizator (np. 78S12) bo od razu się spali.

  • 70. Data: 2013-10-16 19:37:48
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Oddane oba UPSy, bo drugi nawet 57 s. nie wytrzymywał tylko od razu
    następowało wyłączenie urządzeń. Dzięki za pomoc.

    neelix