  • 11. Data: 2011-01-22 11:30:56
    Temat: Re: Totalna inwigilacja w Plusie?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jan 2011 01:00:41 +0100, Maciej Muran wrote:
    >Użytkownik "VomitroN" <v...@i...pl> napisał
    >
    >Marketing. Nieważne, że do pewnego stopnia nieetyczny. Ważne, że skuteczny.
    >A jako firma nic nie wskórasz. Jako fizyczny mógłbyś powalczyć pod rękę z
    >GIODO

    Albo i nie, jesli przechowuja tylko numery telefonow.

    Tak czy inaczej - skad to wzieli. Nie podejrzewam jakis bardzo
    zaawansowanych skojarzen, bo i po co.

    Moze jednak byl zarejestrowany, moze doladowanie .. a kart kiedys nie
    zamieniales ? Moze sprawdzili jaka byla uzywana w tym telefonie ?

    J.

  • 12. Data: 2011-01-23 08:08:48
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    .

    > Doładowania. Nigdy nie doładowywałeś prepaida z konta postpaid? Nie brałeś
    > faktury na doładowanie prepaida? Nie płaciłeś za doładowanie przelewem z
    > tego samego konta bankowego, z którego płacisz za abonament?

    No to Bingo !
    Przypominam sobie, ze faktycznie doladowywalem ze dwa razy prepaida z konta, ktorym
    oplacam abonament.
    Tylko czy zbieranie informacji o kliencie takim kanalem, nie wybiega czasem daleko
    poza ramy gromadzenia danych osobowych ?

    --
    VomitroN

    " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

  • 13. Data: 2011-01-23 08:14:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-23 09:08, VomitroN pisze:

> [...]
    > Tylko czy zbieranie informacji o kliencie takim kanalem, nie wybiega czasem daleko
    poza ramy gromadzenia danych osobowych ?

    A po co dane osobowe do skojarzenia, że numer X zasilił numer Y?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-01-23 08:47:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 09:14:12 +0100, Liwiusz wrote:
    poza ramy gromadzenia danych osobowych ?

    >A po co dane osobowe do skojarzenia, że numer X zasilił numer Y?

    Tylko ze tym sposobem zamiast do wlasciwej osoby mozna sie dodzwonic
    do calkiem innej :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-01-23 09:45:02
    Od: "Teodor" <l...@t...gazeta.pl>

    >Użytkownik "VomitroN" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    >I teraz rodzi sie pytanie: Skad ten drugi numer znalazl sie w bazie Plusa
    >na koncie mojej firmy,
    >Jakies pomysly?

    Tak sobie myślę, że jeżeli poruszasz się z dwoma telefonami, to żadna sztuka
    wywnioskować do kogo należą, po logowaniu się telefonów do BTSów. A takie
    dane może wymagać nasze państwo na wypadek użycia nie zarejestrowanego
    prepaida do przestępstwa.
    Jakiś czas temu miała wejść ustawa że każda karta mial mieć właściciela.
    Jak myslisz dlaczego nasze opiekuńcze państwo z tego zrezygnowało.
    inna sprawa, że Plus swoją wiedzę wykorzystuje do marketingu.
    --
    Teodor

  • 16. Data: 2011-01-23 10:04:27
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-22 12:30, J.F. pisze:

    > Moze jednak byl zarejestrowany, moze doladowanie .. a kart kiedys nie
    > zamieniales ? Moze sprawdzili jaka byla uzywana w tym telefonie ?

    I o czym to niby świadczy? Pamiętam jak w czasach szkoły średniej dobrzy
    znajomi wymieniali się telefonami tak na kilka dni, żeby przekonać się
    jak dany model sprawdza się w praktyce.
    U mnie w szufladzie też leży parę starszych komórek, których żal jest mi
    się pozbywać (działają, a dostałbym za nie jakieś grosze na Allegro).
    Czasem ratowałem kogoś z rodziny i znajomych taką komórką, gdy jego
    telefon uległ jakiemuś wypadkowi. :)

    To, że skojarzysz dwie karty SIM z jednym numerem IMEI nie znaczy wcale,
    że masz do czynienia z jedną osobą używającą jednego aparatu.

  • 17. Data: 2011-01-23 10:09:30
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-23 10:45, Teodor pisze:

    > Tak sobie myślę, że jeżeli poruszasz się z dwoma telefonami, to żadna
    > sztuka wywnioskować do kogo należą, po logowaniu się telefonów do BTSów.

    Zależy od tego jak często porusza się z obydwiema komórkami. Przecież
    dokładność takiego "namierzania" nie jest zbyt duża. Można co najwyżej
    stwierdzić, iż obydwa telefony równomiernie przemieszczają się w danym
    kierunku, logując się do tych samych BTS-ów. Nie da się jednak w ten
    sposób ustalić, że znajdują się w kieszeni tego samego człowieka.
    Istnieje przecież jeszcze innych możliwych scenariuszy - np. dwie osoby,
    które spędzają razem dużo czasu.

    > A takie dane może wymagać nasze państwo na wypadek użycia nie
    > zarejestrowanego prepaida do przestępstwa.

    Nawet jeśli to czy takie informacje można by swobodnie przenosić do bazy
    danych wykorzystywanej w celach czysto marketingowych?

  • 18. Data: 2011-01-23 10:23:10
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 23 Sty, 11:04, Atlantis <n...@n...pl> wrote:
    > To, e skojarzysz dwie karty SIM z jednym numerem IMEI nie znaczy wcale,
    > ze masz do czynienia z jedna osoba uzywajaca jednego aparatu.

    Teodor ma racje z tym BTS. Wystarczy zrobienie 3-4 identycznych tras
    dwoch telefonow i juz jest 100% pewnosci, ze oba miala jedna i ta sama
    osoba.

  • 19. Data: 2011-01-23 10:38:32
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Janeo" napisał:

    > Teodor ma racje z tym BTS.

    Modulo dokładność tak określonej pozycji.

    > Wystarczy zrobienie 3-4 identycznych tras dwoch telefonow
    > i juz jest 100% pewnosci, ze oba miala jedna i ta sama osoba.

    Można zrobić i 40 a nadal owe prawdopodobieństwo jest dużo niższe niż 100%.

    JoteR

  • 20. Data: 2011-01-23 13:26:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 11:09:30 +0100, Atlantis wrote:

> [...]
    >sposób ustalić, że znajdują się w kieszeni tego samego człowieka.
    >Istnieje przecież jeszcze innych możliwych scenariuszy - np. dwie osoby,

    Dwie osoby z tego samego osiedla i tej samej szkoly/uczelni/zakladu
    :-)

    Ale porownujac sama liste logowan do BTS np przez miesiac nie powinno
    byc problemow z ustaleniem.

    J.