    From: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: To prawda?
    Date: Thu, 12 Jan 2012 17:08:08 +0000 (UTC)

    Cytat z perełek oprogramowania, bez mojego komentarza:

    Większość ludzi sądzi, że mając w ręku przedstawiony opis, można napisać kod
    bez trudu. Mylą się jednak. Jedynym sposobem, byś się o tym Szanowny
    Czytelniku przekonał, jest odłożenie książki na bok i samodzielene napisanie
    programu. Spróbuj.
    Zadałem to ćwiczenie na wykładach dla zawodowych programistów. Mieli kilka
    godzin na zamianę powyższego opisu na program w języku, który sobie wybrali;
    wystarczał pseudo język wysokiego poziomu. Pod koniec określonego czasu prawie
    wszyscy zgłosili, że mają poprawnie zapisane procedury. Przeznaczyliśmy 30
    minut na sprawdzanie kodu, co programiści robili za pomocą zadanych testów.
    Wyniki osiągane w różnych grupach z ponad setką programistów, były mniej
    więcej takie same: dziewięciu na dziesięciu znalazło błędy w swych funkcjach
    (a nie zawsze byłem przekonany o poprawności kodu, w którym błędów nie wykryto).
    Byłem zdumiony: mimo dostatecznej ilości czasu, zaledwie 10% zawodowych
    programistów zdołało poprawnie zapisać ten niewielki programik. Nie tylko dla
    nich zadanie okazało się trudne: w części poświęconej historii, w p 6.2.1
    książki Sortowanie i wyszukiwanie Kunth podkreśla, że wprawdzie pierwszy
    algorytm wyszukiwania binarnego ukazał się drukiem w 1946r, ale na pierwszą
    jego publikację nie zawierającą błędów trzeba było czekać do 1962r"