  • Data: 2012-01-12 21:44:35
    Temat: Re: To prawda?
    Od: n...@m...invalid szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.01.2012 r. 18:08, M.M. pisze:
    > Cytat z perełek oprogramowania, bez mojego komentarza:
    >
    > Większość ludzi sądzi, że mając w ręku przedstawiony opis, można napisać kod
    > bez trudu. Mylą się jednak. Jedynym sposobem, byś się o tym Szanowny
    > Czytelniku przekonał, jest odłożenie książki na bok i samodzielene napisanie
    > programu. Spróbuj.
    > Zadałem to ćwiczenie na wykładach dla zawodowych programistów. Mieli kilka
    > godzin na zamianę powyższego opisu na program w języku, który sobie wybrali;
    > wystarczał pseudo język wysokiego poziomu. Pod koniec określonego czasu prawie
> [...]
    Ciekawy głos. IMHO nazbyt często jest to ignorowane. Ludzie są
    doskonałym automatem niedeterministycznym dysponującym pamięcią
    asocjacyjną, wnioskowaniem logicznym i myśleniem abstrakcyjnym -- ale za
    cenę, że popełniają błędy. To był m.in. motywator do tego, by rozwijać
    w "pozytywistycznym okresie" AI programy do wnioskowania maszynowego,
    dowodzenia teoremów, a dziś stoi za statyczną weryfikacją programów lub,
    dajmy na to, projektowaniem deklaratywnym (aczkolwiek nie podam źródeł).
    Skrajnie nieliczna grupa ludzi (wręcz sawantów) potrafi przeprowadzać
    analizę warunków brzegowych i innych przez większość czasu zaangażowania
    umysłowego.
    Zresztą stanowi to jedną z podwalin OOP -- analityczne podejście do
    rozwiązywania problemów. Jak wiadomo, obdarzone tendencją do redundancji.
    Programiści powinni o tym nie zapominać.