  • 1. Data: 2012-10-28 13:42:14
    Temat: Test używanego kompa..
    Od: s...@g...com

    Co i czym trzeba sprawdzić żeby wiedzieć ze komp jest OK

  • 2. Data: 2012-10-28 14:47:42
    Temat: Re: Test używanego kompa..
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-10-28 13:42, s...@g...com pisze:
    > Co i czym trzeba sprawdzić żeby wiedzieć ze komp jest OK

    Najpierw włącznikiem. Później via google np.: 'narzędzia diagnostyczne
    komputer'.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 3. Data: 2012-10-28 14:51:40
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-28, s...@g...com <s...@g...com> wrote:
    > Co i czym trzeba sprawdzić żeby wiedzieć ze komp jest OK

    Zanieść do zaufanego nerda lub serwisu i poprosić o pełny przegląd
    (pewnie ze ~300 zł i ze 3 dni roboty).

    Żeby "wiedzieć że komp jest OK" to trzeba być IT-wróżką. Komp "jest OK",
    jeśli działa długo i bez problemów. Trudno to stwierdzić w ciągu kilku
    godzin :].

    A sprawdzić trzeba wszystko co się da. Najważniejsze rzeczy:
    a) procesor (fizyczny stan chipu, testy obciążeniowe)
    b) RAM (fizyczny stan, testy obciążeniowe)
    c) dyski (testy, ew. wykrycie dziwnej pracy - drgania, hałas)
    d) karta graficzna (stan fizyczny, hałas chłodzenia, testy)
    e) wszystkie łącza i interfejsu (trzeba coś podpiąć i sprawdzić
    czy działa)
    f) płyta główna (stan fizyczny - głównie kondensatory, AFAIK nie ma
    dedykowanych testów, ale coś może wyjść w powyższych)
    g) zasilacz (napięcia przy obciążeniu)
    h) wszystkie wiatraki w kompie
    i) wszystkie dodatkowe rzeczy (napędy optyczne, karty rozszerzeń itp)
    j) wszystkie powierzchnie styku gdzie transportowane jest ciepło (pod
    kątem złego montażu i ew. słabej jakości/braku substancji przewodzącej).

    Poza tym generalnie komputery są urządzeniami bezawaryjnymi. Przy
    poprawnym złożeniu i użytkowaniu pierwsze zawsze padają dyski i to
    im trzeba się przyjrzeć (albo od razu kupić nowe, bo żal danych).
    W drugiej kolejności jest procesor (bo gimnazjaliści źle składają,
    a potem kręcą).

    pozdrawiam,
    PK

  • 4. Data: 2012-10-28 14:54:01
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-28, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:

    > Najpierw włącznikiem. Później via google np.: 'narzędzia diagnostyczne
    > komputer'.

    No ja bym jednak zaczął od sprawdzenia kabli i pasty na CPU, bo po
    "najpierw włacznikiem" to już może nie być na czym odpalać tych
    narzędzi :P.

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2012-10-28 15:10:10
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-10-28 14:54, PK pisze:

    > No ja bym jednak zaczął od sprawdzenia kabli i pasty na CPU, bo po
    > "najpierw włacznikiem" to już może nie być na czym odpalać tych
    > narzędzi :P.

    Nie no, nie przesadzajmy. ;) Jak pasta skruszała, a uszkodzony kabel
    miał doprowadzić do sfajczenia komputera, to by znaczyło, że nadaje się
    on już tylko na złom. :) Ja bym jednak włączył i przy ew. problemach
    dochodził do problemu.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 6. Data: 2012-10-28 17:22:00
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    ps.com...

    >Co i czym trzeba sprawdzić żeby wiedzieć ze komp jest OK

    Poczytaj o Hirens Boot Disk, tam masz wszystkie potrzebne programy.

  • 7. Data: 2012-10-28 21:39:13
    Od: s...@g...com

    Dzieki za info nie wiedziałem do czego służy google.

  • 8. Data: 2012-10-28 21:52:32
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-10-28 21:39, s...@g...com pisze:
    > Dzieki za info nie wiedziałem do czego służy google.

    Wiedzieć do czego służy, a wiedzieć co wpisać, by otrzymać odpowiednie
    wyniki to dwie różne kwestie. Większość Internautów ma z tym problemy.

    --

  • 9. Data: 2012-10-29 09:49:58
    Od: s...@g...com

    Zgadzam się
    ale ...
    Gdybym umiał zadać pytanie.
    Zadałbym je maszynie (google).
    Zadałem pytanie na grupie ponieważ oczekuje od grupy (ludzi) większej
    wyrozumiałości...