  • 1. Data: 2012-10-28 00:57:15
    Temat: Magazyn danych
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam kompa chodzącego 24h jako mag danych do wszelkiego sprzętu w domu.
    Chciałbym trochę w nim posprzątać i kilka dysków wymienić na 2 duże.

    Predkośc nie ma praktycznie znaczenia bo i tak wiekszosc rzeczy łączy sie
    przez sieć, przez wifi albo przez usb2.0.

    Liczy się natomiast bezawaryjnosc, cisza, zuzycie prądu.

    Zastanawiam się nad Wd Green 3TB lub WD Red 3Tb- różnica w cenie - 100zł
    pomijalna.

    Czy dobrze rozumiem, ze:
    - bezawaryjnosc - bez znaczenia - przypadkowosc, albo bedzie ok, albo nie.
    - cisza - podobnie
    - zuzycie prądu - no wlasnie - czy green rzeczywiscie jest znacząco
    oszczędniejszy?

    Reasumując - dobrze myślę, że brak greena?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 2. Data: 2012-10-28 09:57:41
    Temat: Re: Magazyn danych
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-27, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Liczy się natomiast bezawaryjnosc, cisza, zuzycie prądu.
    >
    > Zastanawiam się nad Wd Green 3TB lub WD Red 3Tb- różnica w cenie - 100zł
    > pomijalna.

    Na silentpcreview jest test WD Red, w którym porównują go m.in. do
    WD Green. W skrócie: wyszło im, ze ten Red 3TB to taki dysk niemal
    idealny (za to 1TB wypadł dużo słabiej). Nie widziałem nigdzie równie
    szczegółowego testu, więc trudno powiedzieć, czy to nie był efekt
    dobrej sztuki.

    Co do WD Green, to jest kilka serii i trzeba uważać, którą się kupuje
    (tzn. wybrać tę najnowszą: EZRX, a mogą jeszcze mieć w sklepach
    starsze). Mój WD10EZRX jest właściwie bezgłośny i bezproblemowy,
    choć moim zdaniem mógłby mniej drgać (tzn. drga mało, ale mógłby
    bardzo mało).

    Generalnie musisz pamiętać, że Red to seria do NAS, czyli przystosowana
    do ciągłej pracy. Green to oszczędne dyski desktopowe, więc teoretycznie
    praca non-stop może je męczyć.

    > - zuzycie prądu - no wlasnie - czy green rzeczywiscie jest znacząco
    > oszczędniejszy?

    Poszukaj wspomnianego testu na spcr - są tam podane interesujące Cię
    wartości (pobór prądu, głośność, drgania).

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2012-10-28 10:15:01
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-10-28 00:57, Budzik pisze:
    > Liczy się natomiast bezawaryjnosc, cisza, zuzycie prądu.
    ^^^^^
    Z ciekawości: gdzie trzymasz komputer? Przy łóżku?

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 4. Data: 2012-10-28 10:34:43
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-28, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Z ciekawości: gdzie trzymasz komputer? Przy łóżku?

    Ja trzymam 170cm od łóżka. Czy to już "przy"? :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2012-10-28 11:19:19
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-10-28 10:34, PK pisze:

    > Ja trzymam 170cm od łóżka. Czy to już "przy"? :)

    A ja, w tej chwili, jakiś metr, tyle że nie desktopa, a laptopa, choć z
    dwoma zewnętrznymi dyskami. I w weekendy jest włączony 24h/d. Ale muzyka
    też idzie 24h/d, więc kompletnie mi nie przeszkadza.
    Choć nawet gdyby to był desktop i sobie cicho szumiał przy wyłączonej
    muzyce/radiu, to raczej działałoby to na mnie kojąco-usypiająco.
    Jak szum morza, hehe.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 6. Data: 2012-10-28 13:01:43
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-28, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > A ja, w tej chwili, jakiś metr, tyle że nie desktopa, a laptopa, choć z
    > dwoma zewnętrznymi dyskami. I w weekendy jest włączony 24h/d. Ale muzyka
    > też idzie 24h/d, więc kompletnie mi nie przeszkadza.

    Śpisz przy muzyce? :D

    > Choć nawet gdyby to był desktop i sobie cicho szumiał przy wyłączonej
    > muzyce/radiu, to raczej działałoby to na mnie kojąco-usypiająco.
    > Jak szum morza, hehe.

    "Morza szum" (podobnie jak "ptaków śpiew") ma jakąś określoną
    częstotliwość i "brzęczność" :). Niestety dźwięk wiatraków
    (szczególnie tych wysokooobrotowych) trochę się od tego różni :D.

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2012-10-28 13:14:17
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-10-28 13:01, PK pisze:

    > Śpisz przy muzyce? :D

    Mam problemy ze snem, ponoć za dużo myślę/rozmyślam, toteż najlepiej mi
    się zasypia przy jakimś audiobooku. A od całkowitej ciszy tak się już
    odzwyczaiłem, że byłoby trudno.

    > "Morza szum" (podobnie jak "ptaków śpiew") ma jakąś określoną
    > częstotliwość i "brzęczność" :). Niestety dźwięk wiatraków
    > (szczególnie tych wysokooobrotowych) trochę się od tego różni :D.

    Nie wiem, nie ogarniam Twojej sytuacji. Piszesz, że sprzęt służy jako
    "magazyn danych" dla domowego sprzętu. Mnie np. mógłby służyć jako punkt
    dostępowy dla drukarki wi-fi, ale nie widzę potrzeby drukowania czegoś
    poprzez e-mail. Zresztą połączę ją z routerem, jak mi go wymienią. Wobec
    tego znowu tak z ciekawości: co ten komputer dokładnie robi, że dyski
    muszą mieć taką pojemność, a wiatrak chodzić na wysokich obrotach?

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 8. Data: 2012-10-30 11:56:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > ^^^^^
    > Z ciekawości: gdzie trzymasz komputer? Przy łóżku?

    w salonie przy TV. A jakie to ma znaczenie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 9. Data: 2012-10-31 08:47:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:30102012.1559D1B5@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail s...@g...com napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > w salonie przy TV.

    masz na mysli salon gier?

  • 10. Data: 2012-10-31 23:56:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@e...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > masz na mysli salon gier?

    A podobno nie ma głupich pytań :)

    Ale rozumiem co chcesz powiedzieć. Że hałas jest pomijalny.
    Chyba rzeczywiście wiatraczki są głośniejsze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych