  • 41. Data: 2018-09-29 16:24:44
    Temat: Re: Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:56:40 -0500, Pszemol napisał(a):

    > W porównaniu do Golfa i Fabii? Jak najbardziej!

    Przeciez to Golf. Lub Octavia.

    No dobra - troche lepszy.

    > A mają coś co może konkurować z Tesla Model3?

    Nie musza - to nie sa te ilosci, ktore zagroza egzystencji firmy, wiec
    maja jeszcze pare lat na opracowanie konkurencyjnego modelu ... albo
    stwierdzenia, ze Tesla to slepa uliczka.

    > Skąd wątpliwości że nie są prawdziwe?

    Bo rzetelne zebranie moze byc trudne.

    A zobacz
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_EQ

    > Argument brzmi, że nie mają niczego aby konkurować z obecną
    > wersją aut robionych przez Teslę. Więc jak wypuszczą coś w 2020
    > czy 2022 konkurencyjnego z obecnymi modelami Tesli to i tak
    > będą do tyłu, bo Tesla nie stoi w miejscu. No i jeszcze jest problem
    > braku sieci szybkich ładowarek- tu też Tesla jest wiele do przodu.

    Dadza w lape, to sie okaze, ze Tesla musi swoje upublicznic :-)

    Choc ciagle mi sie wydaje, ze najlepsza bylaby hybryda - po miescie
    jedziesz na pradzie, w trasie na paliwie, i ladowanie ci nie straszne.

    J.

  • 42. Data: 2018-09-29 16:55:54
    Od: p...@g...com

    --Choc ciagle mi sie wydaje, ze najlepsza bylaby hybryda - po miescie
    jedziesz na pradzie, w trasie na paliwie, i ladowanie ci nie straszne.

    Wow wpadłeś na to co Japończycy wiedzą od 20 lat, respekt ;-)

  • 43. Data: 2018-09-29 18:37:47
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Co innego jak mieszkasz na wsi, daleko od trasy pługów śnieżnych,
    > wtedy jesteś zdany na siebie - ale wtedy pewnie jeździsz dużym pickupem
    > z napędem na 4 koła i śnieg wywołuje u Ciebie tylko uśmiech pod nosem.

    Zależy jaka wieś :)
    Na wsi mojej mamy jak droga nie jest odśnieżona
    w niedziele rano przed 7 to ludzie dzwonią do wójta

  • 44. Data: 2018-09-29 19:43:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Przeciez to Golf. Lub Octavia.
    >
    > No dobra - troche lepszy.

    Tak samo jak Lexus to "trochę lepsza" Toyota a Acura to "troche lepsza"
    Honda.

    > Nie musza - to nie sa te ilosci, ktore zagroza egzystencji firmy, wiec
    > maja jeszcze pare lat na opracowanie konkurencyjnego modelu ... albo
    > stwierdzenia, ze Tesla to slepa uliczka.

    No to zobaczymy.

    > Bo rzetelne zebranie moze byc trudne.

    Publikują te dane agencje rządowe na podstawie liczby
    rejestrowanych samochodów w każdym stanie USA.
    Ja nie mam powodów wątplić w te liczby.

    > A zobacz
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_EQ

    No i? 2022?? to za CZTERY LATA. To wieki całe.

    > Dadza w lape, to sie okaze, ze Tesla musi swoje upublicznic :-)
    >
    > Choc ciagle mi sie wydaje, ze najlepsza bylaby hybryda - po miescie
    > jedziesz na pradzie, w trasie na paliwie, i ladowanie ci nie straszne.

    Hybryda kosztuje dużo bo masz dwa napędy. Hybryda to ślepa uliczka.

  • 45. Data: 2018-09-29 19:45:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bolko" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Zależy jaka wieś :)
    > Na wsi mojej mamy jak droga nie jest odśnieżona
    > w niedziele rano przed 7 to ludzie dzwonią do wójta

    A jak śnieżyca spadnie po południu, po kościółku, to już mają w nosie?

  • 46. Data: 2018-09-29 22:41:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Sep 2018 12:43:41 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Tak samo jak Lexus to "trochę lepsza" Toyota a Acura to "troche lepsza"
    > Honda.

    A tu ta sama plyta.

    > No i? 2022?? to za CZTERY LATA. To wieki całe.

    Za 4 lata to bedzie 10 modeli. A pierwszy w 2020.
    A to tak za rok, moze dwa.

    A od roku juz rezerwacje przyjmuja
    https://www.greencarreports.com/news/1112772_mercede
    s-eqc-electric-suv-reservations-open-in-norway-for-2
    019-delivery

    I to na 2019 ...

    J.

  • 47. Data: 2018-09-29 22:44:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Sep 2018 07:55:54 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
    > --Choc ciagle mi sie wydaje, ze najlepsza bylaby hybryda - po miescie
    > jedziesz na pradzie, w trasie na paliwie, i ladowanie ci nie straszne.
    >
    > Wow wpadłeś na to co Japończycy wiedzą od 20 lat, respekt ;-)

    20 lat temu to oni zrobili hybryde bez wtyczki.
    Gdzie tu sens, gdzie logika ?

    J.

  • 48. Data: 2018-09-30 08:12:56
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-09-2018 o 22:44, J.F. pisze:

    > 20 lat temu to oni zrobili hybryde bez wtyczki.
    > Gdzie tu sens, gdzie logika ?

    NO jak gdzie?
    Da się złapać jelenia na nazwę "ekologiczny" i dopłatę kiludziesięciu
    tysięcy z tego tytułu.
    A potem w praniu (jeździe próbnej) wychodzi że pali tyle samo co diesel
    i litr mniej niż benzyniak....

    A do tego w pakiecie musisz tolerować kretyńskie japońskie cvt, czego
    tolerować się nie da, już bym wolał zapłacić za litr więcej....

  • 49. Data: 2018-09-30 08:55:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Sep 2018 08:12:56 +0200, Cavallino napisał(a):

    > NO jak gdzie?
    > Da się złapać jelenia na nazwę "ekologiczny" i dopłatę kiludziesięciu
    > tysięcy z tego tytułu.

    Od klienta ?
    Bo chyba nie od rzadu, skoro rzad nic nie wie o jakis hybrydach.
    To trzeba jeszcze z 5 lat, aby go przekonac.

    > A potem w praniu (jeździe próbnej) wychodzi że pali tyle samo co diesel
    > i litr mniej niż benzyniak....

    Ale tyle samo co diesel to juz zysk. Plus czyste spaliny.

    Dalej - w litrach liczysz, benzyna lzejsza, to naprawde jest bardziej
    sprawne niz dieslowskie auto.

    No i kierowce interesuje cena za litr, a nie jakies MJ/litr.

    Tylko czemu brak wtyczki :-)

    Czyzby umowa z rzadem - nie bedziemy wywracac podstaw systemu
    podatkowego ?

    > A do tego w pakiecie musisz tolerować kretyńskie japońskie cvt, czego
    > tolerować się nie da, już bym wolał zapłacić za litr więcej....

    Nie wiem, nie jechalem ... naprawde tak zle ?
    Ale za to maly silnik spalinowy moze pokazac dynamike przy
    wyprzedzaniu.

    J.

  • 50. Data: 2018-09-30 11:08:01
    Od: <test>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >idac w hybrydy Niemcy zalatwia i muska i toyote wiec wtyczki sie pojawia
    >ale bez pospiechu

    http://www.statista.com/graphic/1/316786/global-mark
    et-share-of-the-leading-automakers.jpg