  • 51. Data: 2018-09-30 11:53:48
    Temat: Re: Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-09-2018 o 08:55, J.F. pisze:

    > Od klienta ?

    Oczywiście.
    Jeleń kupi drożej hybrydę bo myśli, że będzie mnie spalał.....

    > Ale tyle samo co diesel to juz zysk.

    Na czym polegający?
    Na wyciu układu z cvt?

    A koszt nadal wyższy, z uwagi na amortyzację DUŻO wyższej ceny zakupu.

    > No i kierowce interesuje cena za litr, a nie jakies MJ/litr.

    ?????

    > Nie wiem, nie jechalem ... naprawde tak zle ?

    Gorzej niż źle, jeździ to gorzej niż skuter.

    Jedyny sens hybryda ma w przypadku hybrydy Kii - tam jest zwykły
    dwusrzęgłowy automat zamiast cvt.

    O niebo przyjemniejszy w obsłudze, a spalanie z hybrydą identyczne.
    Ale to już nie japończyk o którym pisałeś.

  • 52. Data: 2018-09-30 12:20:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2018 o 12:10, T. pisze:

    > W lutym 2017 roku samochody elektryczne i zelektryfikowanych stanowiły
    > 37,5 proc. wszystkich nowych samochodów kupionych w Norwegii.

    Ulgi podatkowe. U nas dla odmiany mieliśmy wysyp samochodów ciężarowych
    w postaci cieniasa z kratką.

    Shrek

  • 53. Data: 2018-09-30 12:23:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.09.2018 o 19:09, Pszemol pisze:

    > Nawet gdyby ulga podatkowa była dobrą motywacją
    > to Norwegowie nie kupowaliby auta niedostosowanego
    > do używania w zimie wiedząc że u nich są tylko dwa
    > sezony w całym roku: zima i lipiec :-)

    A Polacy przecież nie kupowaliby ciężarówek w postaci sejcza z kratką
    jakby nie dało się tym przewieźć trzech palet. A nie wróć...

    Shrek

  • 54. Data: 2018-09-30 16:59:42
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-09-29 o 22:41, J.F. pisze:

    > A tu ta sama plyta.

    > Za 4 lata to bedzie 10 modeli. A pierwszy w 2020.
    > A to tak za rok, moze dwa.
    >
    > A od roku juz rezerwacje przyjmuja
    > https://www.greencarreports.com/news/1112772_mercede
    s-eqc-electric-suv-reservations-open-in-norway-for-2
    019-delivery

    > I to na 2019 ...
    >

    > J.

    https://motoryzacja.wnp.pl/mercedes-benz-zaprezentow
    al-samochod-elektryczny-o-zasiegu-ponad-450-km,32984
    2_1_0_0.html
    T.

  • 55. Data: 2018-09-30 17:17:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A Polacy przecież nie kupowaliby ciężarówek w postaci sejcza z kratką
    > jakby nie dało się tym przewieźć trzech palet. A nie wróć...

    Chyba nie przemyslales tego argumentu - nikt nie kupowal tego auta aby
    przewieźc trzy palety.

    Co innego kupic auto ktore nie jezdziloby w zimie, gdy mieszkasz w
    Norwegii.. to byłaby glupota.

  • 56. Data: 2018-09-30 17:34:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2018 o 17:17, Pszemol pisze:

    > Chyba nie przemyslales tego argumentu - nikt nie kupowal tego auta aby
    > przewieźc trzy palety.

    Przemyślałem. Podobnie jak nikt nie kupował sejcza bo jest dobrym
    samochodem dostawczym tak nikt nie kupuje tesli bo jest najlepszym
    samochodem do skandynawskich warunków.

    Po prostu dzieje się tak ze względów podatkowych, więc nie można z tego
    żadnego logocznego wniosku wyciągnąć.

    BTW - który jesteś w kolejce po teslę?

    Shrek

  • 57. Data: 2018-09-30 21:20:16
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 30 września 2018 08:55:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie wiem, nie jechalem ... naprawde tak zle ?

    Wręcz przeciwnie, bardzo dobrze - przyśpiesza na maksa, ale... jednostajnie, więc
    wapniaki nie mogą się przyzwyczaić, bo nie kopie ich w dupohamownie (i w uszy) <:

    W sumie to kwestia gustu, więc najlepiej sprawdź sam.

  • 58. Data: 2018-09-30 21:49:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 września 2018 17:17:39 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Chyba nie przemyslales tego argumentu - nikt nie kupowal tego auta aby
    > przewieźc trzy palety.
    Dobrze napisał
    Zgadnij dlaczego dośc wysokie ceny miły(a moze i jeszcze mają) kilka lat temu Żuki w
    Polsce
    Nie było problemu dostac kilka tysi nawet jak fizycznie auto trupem było lu nawet go
    już nie miałes a tylko ważny dowód rejestracyjny.

  • 59. Data: 2018-10-01 07:16:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-30 o 21:49, Kris pisze:

> [...]
    > Nie było problemu dostac kilka tysi nawet jak fizycznie auto trupem było lu nawet
    go już nie miałes a tylko ważny dowód rejestracyjny.

    Dlaczego?
    Ba na dzisiaj sprawny żuk skrzyniowy z plandeką i LPG 3,5 tyś.

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2018-10-01 18:02:48
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-09-2018 o 21:20, laisar pisze:

    > Wręcz przeciwnie, bardzo dobrze - przyśpiesza na maksa

    Na pewno wyje na maksa, mimo braku takiej potrzeby, a o niczym innym
    słowa nie było.