  • 21. Data: 2016-04-18 19:26:40
    Temat: Re: Teraz Holandia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.04.2016 08:48, WS wrote:

    > chwila, czyli wprowadzamy elektryki, bo mniejsza emisja CO2 i hgwc, a troszke dalej
    bedziemy latac samolotami, ktore emituja wiecej niz spalinowe samochody? ;)

    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/3167/co-jest-leps
    ze-tj-mniej-szkodliwe-dla-zasobow-i-srodowiska-podro
    z-autem-czy-samolotem

    747 400 pali 12l/km - 1 200 l/100. Zapełnienie powiedzmy 300 paxów
    (raczej pesymistycznie) - 4l/100km/pax. Podobnie wychodziło dla 727 czy
    airbusa 320.

    Przy 2 osobach w aucie się mniej więcej wyrównuje.

    Shrek.

  • 22. Data: 2016-04-18 22:34:05
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

    W dniu 16.04.2016 o 21:36, Pszemol pisze:

    > Widzisz, nie każdy jest w stanie wszystko zrozumieć... nie przejmuj się.
    > Kiedyś też wydawało mi się śmieszne że UE marchewkę uznało za owoc,
    > dopóki nie zrozumiałem powodów dla takiej decyzji i już mnie to nie
    > śmieszy.

    Mnie to nie smieszy, ale z zupelnie innego powodu.

    --

    e-Shrek

  • 23. Data: 2016-04-18 22:36:56
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

    W dniu 18.04.2016 o 18:47, Shrek pisze:

    > Ryby lądowe - nie mam pojęcia. Marchewka owoc - ma to sens (choć można
    > było to zrobić lepiej).

    Sensu nie ma. Poza tym jest kompletnie niepotrzebne. Jak ktos chce
    zrobic dzem np. z kartofli to zupelnie nie potrzebuje do tego zadnych
    przepisow ... w wolnym kraju :)

    Ale zdaje sie to grupa i samochodach, nie? ;)

    --

    e-Shrek

  • 24. Data: 2016-04-19 06:48:51
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-04-18 o 22:36, e-Shrek pisze:

    > Sensu nie ma. Poza tym jest kompletnie niepotrzebne. Jak ktos chce
    > zrobic dzem np. z kartofli to zupelnie nie potrzebuje do tego zadnych
    > przepisow ... w wolnym kraju :)

    Tak, ale tak jak piszę, tu nie chodziło o logikę, ale o dotacje. Zdaje
    się, że hodowcy ryb dostawali dofinansowanie i hodowcy ślimaków się
    zezłościli, że oni też chcą, bo to niesprawiedliwe. Więc uchwalono, że
    ślimak to ryba i wszyscy byli zadowoleni. Podobnie było chyba z tą
    marchewką. Dopuszczalna krzywizna banana była wprowadzona zdaje się,
    żeby się bronić przed konkurencją z innych kontynentów, gdzie produkuje
    się krzywe i mniejsze banany właśnie.

  • 25. Data: 2016-04-19 11:33:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >się zezłościli, że oni też chcą, bo to niesprawiedliwe. Więc
    >uchwalono, że ślimak to ryba i wszyscy byli zadowoleni. Podobnie było

    Raczej inaczej - w natloku roznych napojow i "wyrobow sokopodobnych"
    Unia postanowila uporzadkowac rynek sokow owocowych ... no i okazalalo
    sie, ze sa jeszcze soki z marchewki.
    Prosciej bylo napisac "na potrzeby niniejszej dyrektywy marchew uznaje
    sie za owoc" niz wszedzie dopisywac
    "sokow owocowych i z marchwii".

    >Dopuszczalna krzywizna banana była wprowadzona zdaje się, żeby się
    >bronić przed konkurencją z innych kontynentów, gdzie produkuje się
    >krzywe i mniejsze banany właśnie.

    Raczej, zeby poprzec jednego z dostawcow, powiazanych z pewnym krajem
    unii przez stare zaleznosci kolonialne :-)

    J.

  • 26. Data: 2016-04-19 11:38:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-19 o 11:33, J.F. pisze:
> [...]
    > sie, ze sa jeszcze soki z marchewki.
    > Prosciej bylo napisac "na potrzeby niniejszej dyrektywy marchew uznaje

    Jeszcze prościej, i mniej śmiesznie, byłoby napisać "Ustawę stosuje się
    także do soków z marchwi", albo w definicji soku owocowego dopisać "oraz
    sok z marchwi".

    > "sokow owocowych i z marchwii".

    A co to marchwia?

    > Raczej, zeby poprzec jednego z dostawcow, powiazanych z pewnym krajem
    > unii przez stare zaleznosci kolonialne :-)

    Albo żeby łatwo się transportowało, a do kartonu wchodziła odpowiednia
    ilość kg bananów. Podobnie z krzywizną i wielkością ogórków (słoiki).

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2016-04-19 11:41:15
    Od: twistedme <t...@o...pl>

> [...]
    >
    > Raczej, zeby poprzec jednego z dostawcow, powiazanych z pewnym krajem
    > unii przez stare zaleznosci kolonialne :-)

    Nie drążyłem tego tak głęboko, kiedyś o tym czytałem. Coś znalazłem
    teraz na szybko:

    "O zakwalifikowanie marchewki jako owocu poprosiła bowiem Portugalia
    (tak, poprosiła!). Dlaczego? To proste - Unia dotuje produkcję dżemu.
    Dżemy, w unijnych przepisach, mogą być robione tylko z owoców. A
    Portugalia, jak na złość, lubuje się i produkuje na potęgę dżem z
    marchewki."

    "Swojego czasu przez Europę przetoczyła się dyskusja o zakrzywieniu
    bananów. Powód? UE postanowiła, że produkt, by mógł być uznany za
    banana, musi być odpowiednio zakrzywiony, mieć konkretny kształt.
    Głupie? Być może, ale miało służyć temu, by sprowadzano banany głównie z
    francuskich kolonii. UE, ostatecznie, wycofała się jednak z tego przepisu."

    "Podobny przypadek to ślimaki, uznawane przez UE za ryby. Tutaj z kolei
    za taką klasyfikacją lobbowała Francja. Unia dotowała hodowle ryb, ale
    nie hodowle ślimaków. By więc wilk był syty i owca cała, UE uległa
    prośbom Francuzów i uznała ślimaka za rybę. Teraz Francja, która jest
    największym w Europie producentem tego specjału, może dostawać na nie
    dotacje."

    http://natemat.pl/33801,marchewka-to-owoc-unijne-abs
    urdy-to-nic-innego-jak-polityczna-zmowa-i-walka-o-ka
    se

  • 28. Data: 2016-04-19 11:47:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, April 19, 2016 at 11:33:50 AM UTC+2, J.F. wrote:

> [...]
    > sie, ze sa jeszcze soki z marchewki.
    > Prosciej bylo napisac "na potrzeby niniejszej dyrektywy marchew uznaje

    google twierdza, ze chodzilo o dzem z marchwii robiony przez Portugalczykow, czy tez
    Hiszpanow?

    No, bo z sokiem to by byla dyskryminacja ;) gdzie pomidorowy, z burakow cwiklowych?

    WS

  • 29. Data: 2016-04-19 14:07:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >google twierdza, ze chodzilo o dzem z marchwii robiony przez
    >Portugalczykow, czy tez Hiszpanow?

    Mozliwe.

    >No, bo z sokiem to by byla dyskryminacja ;) gdzie pomidorowy, z
    >burakow cwiklowych?

    Pomidor to owoc, biologocznie rzecz biorac :-)

    Ale taki sok z kiszonej kapusty to juz nie wiem.

    J.

  • 30. Data: 2016-04-19 16:56:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jeszcze prościej, i mniej śmiesznie, byłoby napisać "Ustawę stosuje
    >się także do soków z marchwi", albo w definicji soku owocowego
    >dopisać "oraz sok z marchwi".

    Dobrze piszesz, ale jesli w srodku pisze np "owoce uzyte do produkcji
    sokow ..." ?
    Czy "ciezarowki do transportu owocow ...."

    J.