  • 11. Data: 2009-08-20 21:12:39
    Temat: Re: Telewizja od TPSA. Warto?
    Od: "Pablo Puertorican" <p...@o...pl>

    > BTSy na akumulatorach nie ciągną dłużej niż kilka godzin.

    Zaraz, stop ! Co to za ściema?
    Na moim terenie stoi BTS. I jak brakuje prądu we wiosce, to w ciągu dwóch
    godzin podjeżdża terenowe auto z agregatem.
    Nie ma bata - nie może być tak, że jest jakaś przerwa w zasięgu.

    \> Internetu z kolei nie ma tu skąd brać jeśli nie z linii telefonicznej
    > (alternatywną jest drogi i wolny EDGE).

    Nie, alternatywą jest porządna antena (koszt ok. 150 zł). Ja mam taką antene
    na dachu domy i zasuwa mi wszystko w 3G - zbieram BTSA który jest oddalony
    daleko stąd i w szoku byś był, jak to śmiga. Płacę jakieś 120 zł mc i mam
    8gb limitu. Dla mnie bajka. Korzystam z plusa.

    > Z Plusem też tak było ale postawili BTSa w sąsiedniej wsi (inni operatorzy
    > może się na "wioskowych" wypięli i pieniądze im śmierdzą).

    Zorientuj się, czy ten bts nie daje już 3g.

    Maciek

  • 12. Data: 2009-08-21 05:46:33
    Od: z <z...@g...pl>

    R pisze:
    > he he vari, odpisałeś na te posty super, aż się czyta z przyjemnością o
    > realiach usług dostępowych poza dużymi aglomeracjami, po przeczytaniu się
    > zastanawiam czy Ty nie aby jakiś agitujący pracownik tych firm jesteś :-)
    > ???

    E tam...
    Tez mogę taką "agitację" wysmarować.
    Czasem dobrze poznać sytuację zwykłego Kowalskiego.
    Nie taką jak np. moja (5 operatorów netu do wyboru do koloru)
    Z netem w Polsce jesteśmy "za murzynami". Tylko tp to odpowiada i
    "osłowie" dobrze się z tym czują. Ciekawe dlaczego ;-)

  • 13. Data: 2009-08-21 05:59:04
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
    Czyli tepsy nie można brać pod uwagę podczas rozważań: - skąd wziąć cyfrową
    TV.
    Mam w domu TPSA (internet 512) i UPC (analogowy pakiet podstawowy).
    Przyjdzie mi więc rozszerzyć usługę w UPC.
    Dzięki.
    jagr

  • 14. Data: 2009-08-21 06:00:28
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    jagr pisze:
    > Ostatnio TPSA oferuje pakiety internet + telewizja (chyba cyfrowa???).
    > Jak sprawdza się przesył telewizyjny po kabelkach telefonicznych?
    > Jaka jest jakość, pasmo, czy nie ma zakłóceń?
    > Jeśli już ktoś z Was ma taką usługę, prosiłbym o podzielenie się wrażeniami.
    > Bo na stronach tepsy jakoś mętnie tłumaczą. Nie piszą o dekoderach
    > a także nic nie mówią o tym, że to TV cyfrowa. O co to może chodzić?
    > Pozdrawiam Was serdecznie.
    > jagr

    do tego co napisali poniżej - jeszcze jedno.
    po lini telefonicznej tylko do 2500m od centrali,
    powyżej dodatkowa antena satelitarna.
    osobiście uważam, że warto tylko tym co chcą trzymać
    telefon stacjonarny, bo korzystają z neo i łapią się
    z tej odległości.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 15. Data: 2009-08-21 06:57:48
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > po przeczytaniu się zastanawiam czy Ty nie aby jakiś agitujący pracownik
    > tych firm jesteś :-)

    Ale jakich firm ?
    BTW: Jeżdżę Nissanem :-) 14 letnim....:P
    vari

  • 16. Data: 2009-08-21 06:59:44
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Eeee tam.
    > Ja zawiesiłem, płacę tyle co Ty, gadam sobie z darmowgo voipa, jeśli
    > akurat muszę nie z komórki.

    No proszę. Ja nie korzystam z rozmów wychodzących jak tylko z komórki (jest
    tam pakiet minut i w zasadzie wyrabiam się na styk).
    A komórkę muszę mieć.
    Tak więc wychodzi na to, że za rozmowy nie dopłacam do teleonów (abo
    komórkowy wychodzi tyle samo bo nie przekraczam wliczonych minut).
    vari

  • 17. Data: 2009-08-21 07:07:13
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Zaraz, stop ! Co to za ściema?
    > Na moim terenie stoi BTS. I jak brakuje prądu we wiosce, to w ciągu dwóch
    > godzin podjeżdża terenowe auto z agregatem.
    > Nie ma bata - nie może być tak, że jest jakaś przerwa w zasięgu.

    Powiedz to Erze w Kołczewie..... Ona jest pierwsza w kolejce do zaniku
    nadawania. Może dlatego że BTSa postawiła na 4 pierowym bloku popegeerowskim
    i aby zasilić BTS trzeba by zasilić cały blok (może nie ejst tam instalacja
    zrobioa jak należy).
    W Polsce prowizorki są bardzo trwałe (bo taki BTS trudno inaczej nazwać).
    w Końcu PKiN w Warszawie od 1959 to PROWIZORYCZNE centrum nadawcze (tak
    traktowano je ju z wtedy).

> [...]
    > oddalony daleko stąd i w szoku byś był, jak to śmiga. Płacę jakieś 120 zł
    > mc i mam 8gb limitu. Dla mnie bajka. Korzystam z plusa.

    Nie ucz ojca dzieci robić.
    Ja mam cały dach w antenach (w tym Yaga na GSM pozostała po czymś takim jak
    Go!Internet - downlik satelitarny a uplink po GSM).
    Nawet gdybyś tu postwił parabolę na 2,1 GHz to 3G nie złapiesz. Góry (bo ten
    teren morenowy to góry a nawet nie pagórki) i to porosniete lasem NIE DAJĄ
    możliwości 3G u mnie.

    > Zorientuj się, czy ten bts nie daje już 3g.

    Nie nadaje. Ma aparat 3G i włączam go w 3G only i sprawdzam.
    TEN BTS który daje nam tu usługę komórkową nie nadaje 3G.
    W zasadzie dziwne i dziwne także to że nikt nie chce z tego masztu Plusa w
    Warnowie skorzytać (inni operatorzy).
    3G Plus ma w Wisełce (zasłonięta górą) a Era w Kołczewie (to już wogóle nie
    ma prawa dotrzeć).

    A mapki operatorów to można sobie wsadzić.
    Np te mapki przesadzają z zasiegiem BTSów Wisełki a niedoszacowują Warnowa.
    vari

  • 18. Data: 2009-08-21 10:34:12
    Od: "Pablo Puertorican" <p...@o...pl>

    > Nie nadaje. Ma aparat 3G i włączam go w 3G only i sprawdzam.
    > TEN BTS który daje nam tu usługę komórkową nie nadaje 3G.

    U mnie dokładnie też tak było - czyli ten bts który stoi u mnie nie ma 3g.
    Po założeniu anteny podpiąłem wszystko pod router bezprzewodowy linksysa -
    wkładasz w router kartę pcmcia z modemem, pod modem kabalek. Ku mojemu
    zdziwieniu router loguje się teraz (ma ustawione preferowane 3g) nie do
    mojego btsa bez 3g, tylko dzięki antenie łapie bts oddalony daleko ode mnie,
    omijając ten który mam pod nosem (bo ten nie ma 3g). Oceniam, że na tej
    antenie odległość wynosi ok. 6 km też są górki i mocne zalesienie. Wiem, że
    jest tak jak mówie, bo jak tylko wypnę kabelek z modemu wsadzonego do
    routera, światełka na routerze zmieniają kolor z błekitnego (3g) na zielony
    i mam tylko zwykły edge.

    Może po prostu u Ciebie jest takie samo rozwiązanie - czyli wymuszenie na
    sprzęcie, żeby złapał dalszy BTS z 3G? Zauważ, że twój telefon nie pokazuje
    3g podobnie jak mój tutaj - bo się loguje z automatu do tego btsa który jest
    najbliżej i ma najsilniejszy sygnał. Potrzebujesz słabszego sygnału, ale za
    to z 3g.

    Polecam mój patent z routerem i anteną, to naprawdę działa, a całymi latami
    walczyłem o internet i w końcu wszystko śmiga w całym domu w naprawdę dużej
    szybkości.

    pozdrawiam

    Maciek

  • 19. Data: 2009-08-21 10:59:55
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Polecam mój patent z routerem i anteną, to naprawdę działa, a całymi
    > latami walczyłem o internet i w końcu wszystko śmiga w całym domu w

    Najbliższy niezasłonięty górami BTS z 3G znajduje się 20 km ode mnie.
    Może z anteną kierunkową bym go osiągnął.
    Tylko że cena takiego internetu (na mobilnosci mi nie zależy) jest mało
    konkurencyjna.
    Obecna prędkość 256 kb/s zupelnie mi wystarcza.
    Mamy rodziną firmę w nieodległym miasteczku. Tam jest również telefon
    stacjonarny.
    Techniczne możliwosci są nawet dla 6MB/s ale wybrałem.....też 256 kb/s. W
    Orange Freedom.
    Było to w czasie gdy mieli najniższą cenę (24 PLN brutto miesięcznie).
    Potem inni operatorzy się poskarżyli że to poniżej kosztów i Orange podniósł
    ceny ale ci co podpisali umowy (m.in. ja) mamy wciąż te 24 PLN brutto
    miesięcznie.
    I to mi "pasi".
    Nie wiem czy ktoś da mi internet taniej (no chyba że darmowy - są tacy co
    mieszkają w miejscach gdzie do takiego jest dostęp).
    vari

  • 20. Data: 2009-08-21 13:50:12
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "vari" <v...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Może z anteną kierunkową bym go osiągnął.
    > Tylko że cena takiego internetu (na mobilnosci mi nie zależy) jest mało

    w play kosztuje 50zl/2mc/4GB
    czyli 25zl/mc 2GB/mc
    Jak nic sie nie sciaga to spokojnie wystarcza.

    c.