  • 31. Data: 2014-06-13 00:53:45
    Temat: Re: Telefon niemacalny z WiFi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    >Ja widzę coś takiego: ktoś kupuje NAJTAŃSZEGO smartfona,
    >kupuje w efekcie skończone badziewie, doświadczenie ma
    >katastrofalne, nie lubi urządzenia, wyrabia sobie na jego
    >podstawie opinię o wszystkich smartfonach zakładając
    >(czy muszę dodać, że błędnie?) że wszystkie smarfony są
    >dupiane jak ten najtańszy...
    >Dam Ci dwa przykłady: koleżanka w pracy miała do wyboru
    >parę lat temu iPhone 4 i Samsunga Galaxy II.

    I na tymze ajfonie wygodnie sie pisze SMS jedna reka na stojaco w
    tramwaju ?
    Albo w czasie prowadzenia samochodu wybiera jeden z kilku ulubionych
    numerow ?

    Albo gdzie to trzymac w czasie jazdy na nartach, zeby bylo bezpieczene
    w i czasie upadkow i w czasie rozmowy na wyciagu ...

    >Usiadła na nim, jak był w tylnej kieszeni dżinsów - ekran ma
    >połowę powierzchni ciemną, jak by podświetlenie poszło...
    >Mój iPhone 4 od trzech lat spada na podłogę, wypada z kieszeni
    >podczas jazdy na rowerze, odbijając się od krawężnika drogi,
    >wszystko jest ok, nic mu się nie dzieje - jej telefon do wyrzucenia.

    Ale nie przetestowales czy ajfon jest kompatybilny z dzinsami
    kolezanki ?

    >Morał z tego płynie taki, że smartfone może być różny, i różne
    >mogą być doświadczenia z jego używania - ciężko potępiać
    >w czambuł całą kategorię urządzeń na podstwie doświadczenia
    >z jednym, zwłaszcza tanim, urządzeniem...

    klawiatury, ktora mozna wymacac bez spogladania nie ma zaden :-P

    J.

  • 32. Data: 2014-06-13 02:42:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > I na tymze ajfonie wygodnie sie pisze SMS jedna reka na stojaco w tramwaju
    > ?

    W tramwaju to kultura pełna, o ile nie kupisz za dużego ekranu :-)
    Na moim iPhone 4 bez problemów! Nawet jadąc w samochodzie... ;-)

    > Albo w czasie prowadzenia samochodu wybiera jeden z kilku
    > ulubionych numerow ?

    Bez problemów - od tego jest lista "Favorites" a jest też wybieranie głosem.

    > Albo gdzie to trzymac w czasie jazdy na nartach, zeby bylo bezpieczene w i
    > czasie upadkow i w czasie rozmowy na wyciagu ...

    Z nartami jest o tyle gorzej, że niewygodnie jest rękawice ściągać.
    Polecam jako narciarz słuchawkę bluetooth, najlepiej taką do
    włożenia do kasku narciarskiego...

    > Ale nie przetestowales czy ajfon jest kompatybilny z dzinsami kolezanki ?

    Samsung jest "giętki", plastikowy - iPhone4 jest metalowy i sztywny.
    Prędzej by się złamał zanim by się wygiał, a chyba tyłek nie jest
    aż taki nieczuły aby nie poczuć że się siedzi na telefonie... :-)

    > klawiatury, ktora mozna wymacac bez spogladania nie ma zaden :-P

    Myślisz starymi, przestarzałymi technologiami...
    Słyszałeś o sterowaniu głosem?

  • 33. Data: 2014-06-16 08:18:49
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-06-13 02:42, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    Zapewne podróbki:
    http://iphonefreakz.com/wp-content/uploads/2012/10/i
    phone-5-bent-1.jpg
    https://www.youtube.com/watch?v=rzVCaPqrtUw

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 34. Data: 2014-06-16 11:00:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W tramwaju to kultura pełna, o ile nie kupisz za dużego ekranu :-)
    >Na moim iPhone 4 bez problemów! Nawet jadąc w samochodzie... ;-)

    W samochodzie to pikus, w jadacym tramwaju czy autobusie na stojaco

    >Bez problemów - od tego jest lista "Favorites" a jest też wybieranie
    >głosem.

    Favorites to maja wszystkie, tylko wymaga popatrzenia w ekran.
    w klawiaturze mozna w ciemno prawy gorny przycisk.

    Sterowanie glosem piekna rzecz ... ale czy po polsku dziala ?
    Komendy moge mowic po angielsku, ale polskich nazw nie wybierze :-)
    Durnemu samsungowi nie mozna podyktowac numeru cyferkami ...

    >Z nartami jest o tyle gorzej, że niewygodnie jest rękawice ściągać.

    Takze o samo przechowywanie chodzi - stary telefon mialem w pokrowcu,
    podpinalem do smyczy i niegrozne mi byly upadki z fikolkami, wyciagi
    itp.
    To byl "zwykly telefon", ale maly, wiec dosc odporny.

    Iphone to gdzie i jak trzymac, zeby nie pekl przy uderzeniu, zeby nie
    wypadl, zeby nie spadl przy sieganiu na wyciagu ?

    >Polecam jako narciarz słuchawkę bluetooth, najlepiej taką do
    >włożenia do kasku narciarskiego...

    I nie wymaga naciskania przycisku ?
    A sterowac glosem sie daje ?

    >Samsung jest "giętki", plastikowy - iPhone4 jest metalowy i sztywny.
    >Prędzej by się złamał zanim by się wygiał, a chyba tyłek nie jest
    >aż taki nieczuły aby nie poczuć że się siedzi na telefonie... :-)

    Przetestuj, zobacz :-)

    >Myślisz starymi, przestarzałymi technologiami...
    >Słyszałeś o sterowaniu głosem?

    Ba, nawet stosowalem. Moze i na ajfonie jest to dobrze zrobione, bo na
    samsungu/androidzie na pewno nie.

    Siri mi sie podobalo ... ale czy radzi sobie z polskim i czy nie
    wymaga nacisniecia ikony na ekranie ?

    J.

  • 35. Data: 2014-06-18 00:51:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Sterowanie glosem piekna rzecz ... ale czy po polsku dziala ?
    > Komendy moge mowic po angielsku, ale polskich nazw nie wybierze :-)

    Wybierze, pod warunkiem że będziesz czytał te polskie nazwy
    po angielsku... Np. "Call Kuba" będzie zamiast "Kall Kuba" powiesz
    "Kall Kiuba" :-)) Wypróbuj a zobaczysz że zadziała :-)))
    Najlepiej wcześniej użyć telefonowego głosu aby telefon przeczytał
    nazwę/imię po swojemu :-)))

    > Durnemu samsungowi nie mozna podyktowac numeru cyferkami ...

    No cóż, durnego samsunga nie miałem.

> [...]
    >
    > Iphone to gdzie i jak trzymac, zeby nie pekl przy uderzeniu, zeby nie
    > wypadl, zeby nie spadl przy sieganiu na wyciagu ?

    Ja trzymam w zewnętrznej kieszeni kurki - wyciągam na wyciągu
    rutynowo... Czasem nawet wybieram numer telefonu nosem, bo
    mi się rękawiczki ściągać nie chce... Przeżył kilka dosyć mocnych
    wyglebień na nartach - tak mocnych że po półtora roku bark nadal
    czuję po tym wypadku, kije narciarskie połamane, iPhone4 cały.

    > I nie wymaga naciskania przycisku ?
    > A sterowac glosem sie daje ?

    Możesz ustawić aby automatycznie odbierało połącznia... To raz.
    A dwa - są słuchawki które zamiast guzika sterujesz głosem
    i na przychodzącą rozmowę mówisz po prostu "Answer".
    Tak jest w mojej BT Marque 155 od Plantronicsa.

    > Przetestuj, zobacz :-)

    No widać obok na załączonych obrazkach, że są zdolni i do tego aby
    wygiąć metalowo szklany telefon... Jest prawdziwe widać powiedzenie:
    "If you make something idiot proof, someone will just make a better idiot."

    > Ba, nawet stosowalem. Moze i na ajfonie jest to dobrze zrobione, bo na
    > samsungu/androidzie na pewno nie.
    >
    > Siri mi sie podobalo ... ale czy radzi sobie z polskim i czy nie wymaga
    > nacisniecia ikony na ekranie ?

    Wymaga naciśnięcia mechanicznego guzika Home - to się da zrobić
    nawet w rękawicy lub w kieszeni a po polsku nie wiem, mam język
    angielski w telefonie wybrany jako główny.

  • 36. Data: 2014-06-18 00:53:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

  • 37. Data: 2014-06-18 01:34:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Jun 2014 17:51:34 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Wybierze, pod warunkiem że będziesz czytał te polskie nazwy
    > po angielsku... Np. "Call Kuba" będzie zamiast "Kall Kuba" powiesz
    > "Kall Kiuba" :-)) Wypróbuj a zobaczysz że zadziała :-)))

    Kiuba ... ale jak zadzwonic do Pszemola ? Albo Jarka ... albo Lecha ..

    > No cóż, durnego samsunga nie miałem.

    A ajfonowi mozna ?

    > Ja trzymam w zewnętrznej kieszeni kurki

    Ale musi byc na zamek zapinana ...

    > - wyciągam na wyciągu rutynowo...

    I nigdy sie nie wyslizgnal ?

    > Czasem nawet wybieram numer telefonu nosem, bo
    > mi się rękawiczki ściągać nie chce...

    O, ciekawe ... faktycznie, dobrze sie wybiera.
    Zeza trzeba robic strasznego, ale sie da :-)
    Tylko ze ja mam -3, jak kto ma +1, to troche kiepsko sie celuje.

    Jakie fajne te smartfony, mozna sobie nosem wybrac :-P

    > Możesz ustawić aby automatycznie odbierało połącznia... To raz.

    A jak nie chce automatycznie ?

    > A dwa - są słuchawki które zamiast guzika sterujesz głosem
    > i na przychodzącą rozmowę mówisz po prostu "Answer".
    > Tak jest w mojej BT Marque 155 od Plantronicsa.

    A jak zrobic wychodzaca ?

    > Wymaga naciśnięcia mechanicznego guzika Home - to się da zrobić
    > nawet w rękawicy lub w kieszeni

    Lub nosem :-)

    Android tez to ma ... ale niektore telefony nie maja zadnych
    wydzielonych guzikow :-(

    > a po polsku nie wiem, mam język angielski w telefonie wybrany jako główny.

    Koll moge powiedziec, ale co z Pszemolem ?

    Samsung czy Android maja calkiem dobry modul rozpoznawania polskiej
    mowy. SMS da sie podyktowac. Ale numeru sie nie da wykrecic :-(

    J.

  • 38. Data: 2014-06-19 01:16:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Kiuba ... ale jak zadzwonic do Pszemola ? Albo Jarka ... albo Lecha ..

    Tak jak mówię - najlepiej zmusić telefon do odczytania tej nazwy
    na liście kontaktów i powtórzyć z takim samym akcentem :-)
    Niestety producenci olewają nasz polski język sikiem prostym.

    > A ajfonowi mozna ?

    Tak. Ale nie kombinujesz z czytaniem dziesiątkami czy setkami...
    Czytasz każdą cyfrę z osobna, równomiernie i w miarę normalnie
    szybko. Mówisz np. "call five eight seven five eight seven five eight
    seven".

    > Ale musi byc na zamek zapinana ...

    Moja kurtka ma taką kieszeń.

    > I nigdy sie nie wyslizgnal ?

    Jeszcze nie :-)

    > O, ciekawe ... faktycznie, dobrze sie wybiera.
    > Zeza trzeba robic strasznego, ale sie da :-)
    > Tylko ze ja mam -3, jak kto ma +1, to troche kiepsko sie celuje.

    Jak masz +1 to wybieraj językiem, albo brodą :-)

    > Jakie fajne te smartfony, mozna sobie nosem wybrac :-P

    :-))))

    > A jak nie chce automatycznie ?

    To siedzisz przy ognisku zamiast jeździć na nartach...
    Musisz się zdecydować co dla Ciebie ważniejsze: od tego masz
    automatyczną sekretarkę w telefonie aby nie musieć jak niewolnik
    odbierać każdej rozmowy telefonicznej bez względu co robisz
    i bez względu gdzie jesteś... Albo jeździsz na nartach albo dzwonisz :-)))

    > A jak zrobic wychodzaca ?

    Już to przerabialiśmy... "Call Kiuba" :-)))

    > Lub nosem :-)

    Mechaniczny to guzik, palec w grubej rękawicy też działa.

    > Android tez to ma ... ale niektore telefony nie maja zadnych
    > wydzielonych guzikow :-(

    Właśnie w tym problem że te trzy androidkowe guziki często są też dotykowe.
    Tutaj iPhone ma znowu przewagę z guzikiem mechanicznym: wciskasz go
    rękawicą - zgłasza się asystentka Siri i jej już dyktujesz "Call Kiuba"
    :-))))
    A że Siri leniwa i języków się nie uczy to musi być Kiuba a nie Kuba.

    > Koll moge powiedziec, ale co z Pszemolem ?
    >
    > Samsung czy Android maja calkiem dobry modul rozpoznawania polskiej
    > mowy. SMS da sie podyktowac. Ale numeru sie nie da wykrecic :-(

    Czemu??? Próbowałeś cyfra po cyfrze?
    Czy leciałeś siedemset pięćdziesiąt cztery? :-)

  • 39. Data: 2014-06-19 08:47:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Jun 2014 18:16:20 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Tak jak mówię - najlepiej zmusić telefon do odczytania tej nazwy
    > na liście kontaktów i powtórzyć z takim samym akcentem :-)

    Jezyk mozna polamac :-)

    > Niestety producenci olewają nasz polski język sikiem prostym.

    No to po co placic za macanke zanim przestana olewac ? :-)

> [...]
    > Czytasz każdą cyfrę z osobna, równomiernie i w miarę normalnie
    > szybko. Mówisz np. "call five eight seven five eight seven five eight

    ajfon jednak lepszy.
    Ha - ale od Ace juz nie - tez potrafi.

    > Moja kurtka ma taką kieszeń.

    Dodatkowy wymog.

    > Jeszcze nie :-)

    Ja tam wole byc zabezpieczony :-)

    > Jak masz +1 to wybieraj językiem, albo brodą :-)

    Jezyka nie widze, brody nie, nos jest dobry.

> [...]
    > odbierać każdej rozmowy telefonicznej bez względu co robisz
    > i bez względu gdzie jesteś... Albo jeździsz na nartach albo dzwonisz :-)))

    No wiesz, w dol dwie minuty, w gore 10, w kolejce bywa ze 15 - jest
    czas pogadac. Poza tym czesto w grupie sie jezdzi, trzeba sie
    skomunikowac.

    Zawsze tez mozna kask przewiercic :-)

    > Już to przerabialiśmy... "Call Kiuba" :-)))

    Ale ona caly czas czuwa i rozpoznaje ?

> [...]
    > Tutaj iPhone ma znowu przewagę z guzikiem mechanicznym: wciskasz go
    > rękawicą - zgłasza się asystentka Siri i jej już dyktujesz "Call Kiuba"

    No ale samsung tez jeden przyciski ma. No i mozna rzec "Hi Galaxy".
    .. ha, a potem sie ekran wygasza i nie mozna ..

    > A że Siri leniwa i języków się nie uczy to musi być Kiuba a nie Kuba.

    Ty lepiej powiedz Pszemol :-)

    A wlasnie - literka po literce da sie podyktowac ?
    Do d* ten ajfon.

    > Czemu??? Próbowałeś cyfra po cyfrze?
    > Czy leciałeś siedemset pięćdziesiąt cztery? :-)

    754 to on ladnie rozpoznaje, ale to funkcja klawiatury wirtualnej.
    SMS mozna napisac, ale dialer pokazuje swoja klawiature.

    A i tak trzeba sie przy tym telefonu namacac ... mozna nosem :-)

    J.

  • 40. Data: 2014-06-19 18:38:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Koll moge powiedziec, ale co z Pszemolem ?
    >
    > Samsung czy Android maja calkiem dobry modul rozpoznawania polskiej
    > mowy. SMS da sie podyktowac. Ale numeru sie nie da wykrecic :-(

    Użyj Windows Phone :-)

    "Zadzwoń do Grzegorza" :-)