  • 101. Data: 2011-03-21 17:45:50
    Temat: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 18:18:27 -0500, Pszemol wrote:

    >Widzę że razem z Waldkiem macie IQ kanarka i nie rozumiecie
    >tego co tu piszę. Przykre to - a może ideologicznie zacietrzewiliście się?
    >Co tak trudnego w zrozumieniu, że w domu nie potrzebuję tetheringu,
    >że ten telefon o który pytam to na wyjazd za granicę potrzebuję?
    >Te wyjazdy w sumie w roku to 2, góra 3 tygodnie a iPhone używam
    >codziennie. Czego jeszcze nie rozumiesz? Co wciąż śmieszne dla Ciebie?

    No jakze to - za przyjemnosc surfowania w kibelku, 5m od komputera z
    duzym ekranem, zaplaciles 200$, a za przyjemnosc surfowania w Europie
    nie chcesz zaplacic ? To sobie nie surfuj, zobaczysz ile to warte :-P

    J.

  • 102. Data: 2011-03-21 17:51:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 21 Mar 2011 18:34:08 +0100, J.F. napisał(a):

    > To jeszcze mniej rozumiem. Nie chca zebym przekroczyl 2GB i zaplacil
    > za kolejne ?
    > To z czystej zlosliwosci wykorzystalbym sumiennie cala przyslugujaca
    > mi ilosc, chocbym mial cala noc YT ogladac :-P
    >
    > I jeszcze bym napisal jakis program udajacy IE :-)

    Ale po co? Oni nie mają możliwości sprawdzić, jak weźmiesz telefon z
    Windows Mobile czy Androidem to nie będzie problemu, zużyjesz, uczciwie
    zapłacisz za to co zużyłeś i tyle.

    Natomiast jeżeli masz jedynie słusznego i najlepszego w całej galaktyce
    gejfona, to problem jest inny. Tam musisz mieć plan, bo da się skasować.
    Pierwsze gejfony nie miały w ogóle możliwości udostepnienia netu w żaden
    sposób. Możliwość tetheringu po kabelku pojawiła sie dwa lata temu wraz z
    premierą 3GS. Kupując na całym świecie w Apple Store miałeś funkcję z
    pudełka. Kupując od AT&T i niektórych innych operatorów, stosowny kawałek
    softu dostawałeś po zapłaceniu abonamentu. Stąd też pojawił się abonament
    za tethering (skoro się da strzyc barany, to czemu nie??)

    Ostatnio doszła jeszcze jedna rzecz - ponieważ jakoś ponad pół roku temu
    pojawił się w Cydii stosowny kawałek softu umożliwiający to samo co
    rewolucyjny iOS 4.3 czyli tethering bez kabelka, nowy iOS ma jeszcze jedną
    jakże rewolucyjną funkcję - jak przystało na produkt Związku
    Socjalistycznych Republik Amerykańskich posłusznie kabluje na swojego
    właściciela do operatora, czy ten przypadkiem nie robi niczego zdrożnego.

    Ludzi to wkurza, natomiast niektórzy się obruszają, jak ich to może
    wkurzać. Ajfon jest święty, jedyny w galaktyce i jak to robi, to znaczy, że
    to jest święte i dobre.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

  • 103. Data: 2011-03-21 18:25:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Bez zdefiniowania co maja ma mysli ?

    Definują... Załączyłem opis tej opcji w poscie obok.

    > A jak bede mial hobby ogladac sobie youtuba do poduszki, grac w jakas
    > sieciowa gierke czy sluchac radia przez telefon i wykorzystam wszystko
    > co oplacilem, to mi przysla ze mnie nie lubia czy odpisza ze mam
    > smartfona ? :-P

    Nie mając smarfona raczej sobie youtube nie pooglądasz... no chyba
    że o czymś nie wiem? :-) Tak czy inaczej tu nie chodzi o konkretnego
    jednego klienta tylko o miliony klientów i ich statystyczne użytkowanie
    sieci. Statystycznie, klient który ma szczątkowy internet EDGE na jakimś
    Razr Motorolki i sobie raz na tydzień sprawdzi e-mail bo właściwie
    nic więcej na takim telefoniku zrobić nie może to skasują go tylko $10.
    Jak ktoś ma smartfone (iPhone czy Android, bez różnicy) to najtańszy
    internet już kosztuje Cię $15 za 200MB miesięcznie. $25 za 2GB.
    Bo faktycznie możesz więcej zrobić i więcej tego internetu pociągnąć.
    Takie różne stawki na internet w zależności od urządzenia jakie
    używasz były w AT&T od bardzo dawna i nie dotyczą wyłącznie iPhone.
    Nie dziwi więc fakt, że tethering, dzięki któremu możesz jeszcze więcej
    kosztuje więcej.

    > No i czym sie rozni pakiet do odczytania emaila przez pop3 przez
    > telefon od takiegoz przez Outlooka ? Na dobra sprawe to juz
    > analizowanie na jaki port wysylam pakiety brzmi jak podsluch tresci
    > :-)

    Moga lecieć w pakietach numery IP lub MAC adresata i już po tym
    wiadomo że pakiet nie wyszedł z telefonu tylko jakiegoś urządzenia
    które jest przez bluetooth, usb czy wifi do tego telefonu podłączony.

    > Albo patrza w tresc i szukaja User-Agent, albo Waldek ma racje
    > i ten najlepszy telefon szpieguje dla AT&T :-)

    Waldek nie ma racji - Waldek jest ślepym i ideologicznym wrogiem
    iPhone. Emocje zalewają mu rozum. No chyba że szpiegowaniem
    nazywa on przestrzeganie umów... Nie zdziwiłbym się gdyby takie
    dodatkowe mechanizmy były w iPhone, który przecież przy
    współpracy między AT&T a Apple został opracowany.

    > Umowa z operatorem komorkowym. TPSA sprawa nie dotyczy.
    >
    > Stanowisko prawa polskiego jest niesprecyzowane - w niektorych
    > przypadkach kodeks karny zawiera pasujacy paragraf.

    OK.

    > Centralka wewnetrzna rozpoznaje i kieruje na bramke lub bramki.
    >
    > Wszstko oczywiscie z g* oszczednosci :-)
    > Bo na stacjonarne taniej z linii stacjonarnej zadzwonic, a na komorki
    > z komorek .. chociaz - czy to sie obecnie nie zmienilo ?

    A wszystko przez to, że macie prepaidy... :-)
    Bo w moim abonamencie masz te 1400 minut i nie ma to znaczenia
    czy dzwonisz do komórki, do miasta lokalnie czy w innym stanie...
    Czy jesteś na wakacjach na Hawajach i dzwonisz do domu do Illinois
    czy też lokalnie po pizzę czy taksówkę na wyspie. Minuta jest minuta
    i już - jedyny wyjątek to rozmowy z komórki AT&T do komórki AT&T
    bo te wewnątrzsieciowe są zawsze za darmo. U Was się płaci za
    połączenia Orange-Orange? Albo z Plus do Plusa?

  • 104. Data: 2011-03-21 18:32:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "rols rojs" <r...@r...com> wrote in message

    > <ciach, bzdury azbeściarza>
    >
    > I co nas to obchodzi? Nikt tu nie będzie rozmawiać o ATT nie nasza
    > broszka, kapujesz? Wypad na usańskie grupy.
    > Żaden operator nie używa pojęcia teteringu, akurat z danymi robisz co
    > chcesz

    Misu - jak Cię nie interesuje to nie czytaj...
    J.F. pytał jak jest tethering zdefiniowany to mu zacytowałem.

  • 105. Data: 2011-03-21 18:48:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ty to nazywasz jasno napisane ?
    >
    > A mnie interesuje umowa czy regulamin, gdzie bedzie jasno napisane
    > ze w danym planie nie wolno uzywac do pewnych celow.

    OK. Tu jest pełna treść umowy:
    http://www.wireless.att.com/learn/articles-resources
    /wireless-terms.jsp

    A tu masz konkretną sekcję która wyraźnie stypuluje że nie wolno
    używać danych z komórki w laptopie czy innych urządzeniach chyba
    że wykupisz tethering:

    6.12 AT&T DataPlusSM/AT&T DataProSM Plans

    6.12.1 What Are the General Terms that Apply to All AT&T DataPlus/AT&T
    DataPro?

    Data Services sold for use with AT&T RIM BlackBerry devices, and SMARTPHONEs
    may not be used with other devices, including but not limited to, personal
    computers, PC Data Cards and the like, either by tethering devices together,
    by SIM card transfer or any other means.

    6.12.2 AT&T DataPlus/AT&T DataPro Plans With Tethering

    AT&T DataPlus/AT&T DataPro plans with Tethering may be used to tether such
    SMARTPHONE and BlackBerry devices to a personal computer. If you are on a
    data plan that does not include a monthly megabyte allowance and additional
    data usage rates, the parties agree that AT&T has the right to impose
    additional charges if you use more than 5 GB in a month. Prior to the
    imposition of any additional charges, AT&T shall provide you with notice and
    you shall have the right to terminate your Service.

    Teraz już chyba nie ma wątpliwości że nie płacąc za tethering
    łamiesz warunki kontraktu na który wyraziłeś pisemną zgodę.
    Z tego wyraźnie wynika również to, że nie możesz przełożyć
    sobie nawet SIM karty z telefonu do modemu w laptopie :-)))

> [...]
    > mi ilosc, chocbym mial cala noc YT ogladac :-P
    >
    > I jeszcze bym napisal jakis program udajacy IE :-)

    Za każde rozpoczęte 1GB w planach 2GB i 4GB po przekroczeniu limitu
    na miesiąc płacisz $10. W tańszym planie 200MB, każde następne
    rozpoczęte 200MB po przekroczeniu limitu jest naliczane po $15 :-)
    Nie wiem czego tu nie rozumiesz... Tu jest przecież pełna analogia
    do przekroczenia limitu minut w abonamencie... Masz te 500 czy
    tysiąc minut na miesiąc za cenę - powiedzmy 10 centów za minutę,
    ale jak przekroczysz limit to naliczają potem minuty po 35 czy 45c/min.

  • 106. Data: 2011-03-21 19:00:51
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "GS" <g...@g...pl> wrote in message

    > Za 100zł? Podasz mi proszę model/producenta?

    A w jakim abonamencie chcesz?
    99zł wraz z internetem 10GB ;-)

    pzdr
    GS

  • 107. Data: 2011-03-21 19:06:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > Ale po co? Oni nie mają możliwości sprawdzić, jak weźmiesz telefon z
    > Windows Mobile czy Androidem to nie będzie problemu, zużyjesz,
    > uczciwie zapłacisz za to co zużyłeś i tyle.

    Jeśli używasz danych z komórki w laptopie to łamiesz umowę.
    Niezależnie od tego czy połączysz laptopa z komórką (tether)
    przez usb, bluetooth czy wifi czy też przełożysz SIM z fona do modemu.
    Mówi o tym rozdział 6.12 umowy. Zacytowałem ją dla J.F. poczytaj sobie.

    > Natomiast jeżeli masz jedynie słusznego i najlepszego w całej galaktyce
    > gejfona, to problem jest inny. Tam musisz mieć plan, bo da się skasować.

    I czemu wprowadzasz ludzi w błąd? To co napisałeś jest nieprawdą.
    Albo jesteś niedoinformowany albo celowo kłamiesz... tylko po co?
    Czyżbyś miał jakiś interes w tym aby szkalować iPhone bardziej niż
    inne telefony? Polityka AT&T w kwestii danych jest podobna wszędzie.
    To samo dotyczy każdego smartfona, z Blackberry włącznie. Oto dowód:

    DataPro 4GB for Blackberry Tethering

    Includes:
    4 GB of data to share between your phone and your laptop or Netbook
    Unlimited AT&T Wi-Fi Basic usage!
    Designed for BlackBerry users who primarily:

    Provide internet access to their laptop or Netbook
    Stream music from music services such as AT&T Music
    Watch videos on YouTube
    Download apps and files
    Surf the web
    Send and receive personal email
    Visit social networking sites
    Use search engines
    Reference Wikipedia and other reference sites
    Shop and pay bills online
    Get maps and directions
    Is it the right amount of data for you?
    Try the AT&T Data Usage Calculator tool to estimate how much data you use
    every month.

    How do I use AT&T Wi-Fi Basic?
    Most BlackBerry devices have Wi-Fi built in! You can connect quickly and
    seamlessly to your home wireless network or to more than 20,000 AT&T Wi-Fi
    Hot Spots in the U.S at no additional charge. Find an AT&T Hot Spot near
    you. A Wi-Fi enabled device required. Other restrictions apply. See
    www.attwifi.com; for additional services details and locations.

    What if I go over 4 GB?
    DataPro 4 GB for BlackBerry includes 4 GB of data for use in the U.S. If 4
    GB is exceeded, an additional 1 GB is automatically provided at a rate of
    $10 for each additional 1 GB. All data allowances, including overages, must
    be used in the billing period in which the allowance is provided. For more
    details on Data Plans, go to www.att.com/dataplans.

    Dla tego samego blackberry możesz kupić tańszy plan, bez tethering:

    DataPro 2 GB for BlackBerryR
    Includes:
    2 GB of data
[...]

    What if I go over 2 GB?
    DataPro 2 GB for BlackBerry includes 2 GB of data for use in the U.S. If 2
[...]

    A więc Walduś - doszkól się i nie kłam już więcej, kłamczuszku!

    > Ludzi to wkurza, natomiast niektórzy się obruszają, jak ich to może
    > wkurzać. Ajfon jest święty, jedyny w galaktyce i jak to robi, to znaczy,
    > że
    > to jest święte i dobre.

    Jak nazywamy w języku polskim człowieka który jedną ręką
    podpisuje umowę godząc się na pewne warunki i limity a drugą
    ręką łamie te warunki umowy twierdząc że są dla niego niewygodne?
    Czy to nie są właśnie próby wyłudzenia niezapłaconej usługi?

  • 108. Data: 2011-03-21 19:14:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Widzisz, europejski sposób stanowienia prawa obejmuje pewien zakres
    > praw niezbywalnych (dla człowieka, klienta czy przedsiębiorcy). To czasem
    > wieje socjalizmem, ale częsciej się przydaje niż przeszkadza.
    > Tak BTW, to nawet wg prawa amerykańskiego wiele "nielegalnych" działań
    > z ajfonem JEST legalnych, czy tego chcesz, czy nie, chociażby jailbreak i
    > instalowanie innych programów niż te namaszczone przez Steva.

    To, że Ty sobie możesz zainstalować inny os na iPhone nie znaczy
    że AT&T ma obowiązek takiego iPhone obsłużyć jeśli nie chce.
    Możesz sobie iść do innej sieci jak Ci się umowa z AT&T nie podoba.

    > Kupisz ajfona w innej sieci? Pomijając oczywiście wersję CDMA sprzedawaną
    > od dwóch tygodni.

    A co to ma do rzeczy? Chyba nie rozumiesz znaczenia słowa monopolista.

  • 109. Data: 2011-03-21 19:18:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał
    > w wiadomości news:ce6vvxg9px3m.1aws50gmarfcb$.dlg@40tude.net...

    > Widzę że jest tu niezły aj-diota z USA, a ja się wepnę w wątek, czy
    > przełożenie karty do modemu to też tetering? Co na ajfon, ej ti en ti i
    > konstytucja USA?

    Tethering po angielsku znaczy uwiązać, np. uwiązać psa do budy
    lub krowę do pastucha na pastwisku :-)

    Przełożenie karty SIM z telefonu do modemu w laptopie nie zalicza
    się do określenia tether, bo jak sama nazwa wskazuje musisz mieć
    psa i budę (iPhone i laptopa) a jak przełożysz SIM to masz tylko modem
    z SIM card a iPhone jest wyłączony. Zwykły data plan jednak nie zezwala
    również na to, patrz punkt 6.12 zacytowanej umowy z AT&T.

  • 110. Data: 2011-03-21 19:24:14
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-21 20:14, Pszemol pisze:
> [...]
    > że AT&T ma obowiązek takiego iPhone obsłużyć jeśli nie chce.
    > Możesz sobie iść do innej sieci jak Ci się umowa z AT&T nie podoba.

    Słyszałeś kiedyś pojęcie "net neutrality"? Dla ułatwienia powstało w
    Stanach i jest jednym z motywów działania FCC.

    > A co to ma do rzeczy? Chyba nie rozumiesz znaczenia słowa monopolista.

    Ja rozumiem, z Tobą gorzej. Mieszkasz w Stanach, chcesz kupić iPhona.
    Gdzie to możesz zrobić i na jakich warunkach?

    To JEST właśnie monopol, dla niepoznaki zwany wyłącznością.