    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Date: Mon, 21 Mar 2011 13:48:41 -0500

    news:se2fo653htmc0egknfulc2re4ncna12v4s@4ax.com...

    > Ty to nazywasz jasno napisane ?
    >
    > A mnie interesuje umowa czy regulamin, gdzie bedzie jasno napisane
    > ze w danym planie nie wolno uzywac do pewnych celow.

    OK. Tu jest pełna treść umowy:
    http://www.wireless.att.com/learn/articles-resources
    /wireless-terms.jsp

    A tu masz konkretną sekcję która wyraźnie stypuluje że nie wolno
    używać danych z komórki w laptopie czy innych urządzeniach chyba
    że wykupisz tethering:

    6.12 AT&T DataPlusSM/AT&T DataProSM Plans

    6.12.1 What Are the General Terms that Apply to All AT&T DataPlus/AT&T
    DataPro?

    Data Services sold for use with AT&T RIM BlackBerry devices, and SMARTPHONEs
    may not be used with other devices, including but not limited to, personal
    computers, PC Data Cards and the like, either by tethering devices together,
    by SIM card transfer or any other means.

    6.12.2 AT&T DataPlus/AT&T DataPro Plans With Tethering

    AT&T DataPlus/AT&T DataPro plans with Tethering may be used to tether such
    SMARTPHONE and BlackBerry devices to a personal computer. If you are on a
    data plan that does not include a monthly megabyte allowance and additional
    data usage rates, the parties agree that AT&T has the right to impose
    additional charges if you use more than 5 GB in a month. Prior to the
    imposition of any additional charges, AT&T shall provide you with notice and
    you shall have the right to terminate your Service.

    Teraz już chyba nie ma wątpliwości że nie płacąc za tethering
    łamiesz warunki kontraktu na który wyraziłeś pisemną zgodę.
    Z tego wyraźnie wynika również to, że nie możesz przełożyć
    sobie nawet SIM karty z telefonu do modemu w laptopie :-)))

    > To jeszcze mniej rozumiem.
    > Nie chca zebym przekroczyl 2GB i zaplacil za kolejne ?
    > To z czystej zlosliwosci wykorzystalbym sumiennie cala przyslugujaca
    > mi ilosc, chocbym mial cala noc YT ogladac :-P
    >
    > I jeszcze bym napisal jakis program udajacy IE :-)

    Za każde rozpoczęte 1GB w planach 2GB i 4GB po przekroczeniu limitu
    na miesiąc płacisz $10. W tańszym planie 200MB, każde następne
    rozpoczęte 200MB po przekroczeniu limitu jest naliczane po $15 :-)
    Nie wiem czego tu nie rozumiesz... Tu jest przecież pełna analogia
    do przekroczenia limitu minut w abonamencie... Masz te 500 czy
    tysiąc minut na miesiąc za cenę - powiedzmy 10 centów za minutę,
    ale jak przekroczysz limit to naliczają potem minuty po 35 czy 45c/min.