    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Te małe bidne chińskie łapki..
    Date: Thu, 18 Jun 2015 12:30:02 +0200

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup
    Powitanko,

    >Nie wiem co sie stalo z ludzmi, ktorzy umieli. Odtworzenie kadry, nie
    >mowiac juz o konkurowaniu jest malo realne.

    Tamci ludzie we wspolczesnym przemysle polprzewodnikowym to chyba juz
    "nic nie umieja".

    >Za czasow UL1111 CEMI produkowalo tez uklady cyfrowe i jak porownuje
    >katalog TI z tego okresu, to tak za bardzo w tyle nie bylismy.

    Zalezy jak spojrzec - pod koniec lat 70-tych analogowke i TTL
    robilismy podobne.
    Co do jakosci tej analogowki sie nie wypowiem, TTL dzialaly poprawnie.

    Ale zachod robil juz mikroprocesory, troche ukladow V/LSI do
    procesorow, czego CEMI nie umialo, choc gdzies tam z 8080 probowalo w
    nastepnej dekadzie.
    Ogolnie bylismy z 10 lat zacofani, ale tego jeszcze nie bylo widac, z
    braku specow od komputerow :-)

    W latach 80-tych zachod zrobil spory krok w rozwoju, a u nas
    Jaruzelski pilnowal pryncypiow.
    Ale ciagle jeszce nie bylo tak zle.
    A w latach 90-tych na tym zachodzie cos wybuchlo, procesory 20MHz, 33,
    40, 50, 100, 200, ..

    Z drugiej strony - ta produkcja elektroniki na Zachodzie podupadla
    mocno.
    To i u nas pewnie by podupadla, zaoszczedzilismy sobie tylko
    niepotrzebnego inwestowania :-)

    >Tu sie niestety musze zgodzic. To nie tyle jest wina wymogow, tylko
    >calego systemu szkolnictwa, a podejscia do przedmiotow scislych w
    >szczegolnosci. W podstawowce nie ma fizyki. K' nie ma takiego
    >przedmiotu.

    O ile pamietam, to dawniej fizyka startowala w 6 klasie. Teraz
    podstawowka ma 6 klas.
    No dobra, niby jedna klase tracimy, ale tez teraz gimnazjum
    obowiazkowe.

    >Czy maja wiecej oleju w glowie to nie wiem. Z pewnoscia potrafia
    >sprzedawac. Stoisko polskie na pewnych targach: puste, nikogo nie ma,
    >na stoliku pare ulotek. Chinska hala na tych samych targach -
    >wystarczy idac troche zwolnic i juz skosnooka panienka nawiazuje
    >kontakt, a na pozyskany adres mailowy przysyla nowinki o swojej
    >firmie i nie, nie z automatu, pisze indywidualnie i pamieta co mnie
    >interesowalo.

    Spoko, to na calym swiecie roznie wyglada.

    "We don't care. We don't have to. We're IBM" :-)

    J.