  • 11. Data: 2011-06-15 15:37:33
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe przód - Vectra C kombi, poliftowa, 1.9 CDTI, 150 PS
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Dlaczego nie kupisz np. sprawdzonych Brembo + klocki Ferodo, z wymiana

    To połączenie klocków i tarcz niesamowicie piszczało u mnie. Nie polecam,
    nie tylko z tego względu ale z racji kiepskiej jakości tarcz.

  • 12. Data: 2011-06-15 17:29:15
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Jakie macie sprawdzone tarcze hamulcowe z przodu do Opla Vectry C
    > kombi 150 PS, poliftowa.

    załóż ATE i nie kombinuj,
    tak jak ktoś tu już napisał alternatywnie tarcze Zimmermann lub ew. TRW,

    brat

  • 13. Data: 2011-06-15 19:38:22
    Od: "chriso" <c...@n...none.pl>

    > Jakie macie sprawdzone tarcze hamulcowe z przodu do Opla Vectry C
    > kombi 150 PS, poliftowa.
    identyczna moja dostała tarcze + klocki textar
    nic nie piska, pylenie znośne, hamulce zyletka

  • 14. Data: 2011-06-15 19:42:44
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 11-06-15 14:48, fred pisze:

    [cut]

    IMHO najlepsze połączenie tarcze gładkie Zimmermann i klocki Ferodo Premier.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 15. Data: 2011-06-15 19:54:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-15 14:48, fred pisze:
    > Witam,
    >
    > Jakie macie sprawdzone tarcze hamulcowe z przodu do Opla Vectry C
    > kombi 150 PS, poliftowa.

    Tak jak już tu polecano - do spokojnej jazdy sprawdzają się zestawy
    tarcze+klocki Ate.
    Jeździłem na takich zestawach i w Vectrze i w Corolli i w sumie nie mam
    żadnych zarzutów.

    > Jeszcze nie sprawdzałem, ale rozmiar powinien być 285 x 25 mm z tego
    > co czytałem.

    Katalog mówi że są też tarcze 302mm do tej wersji silnikowej, więc
    jeszcze sprawdź dokładnie nim kupisz.

  • 16. Data: 2011-06-15 20:18:12
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 06/15/2011 03:13 PM, Piotr Czyż wrote:

    > Dlaczego nie kupisz np. sprawdzonych Brembo + klocki Ferodo, z wymiana
    > zapłacisz mniej niż połowa tego co za części chce ASO.

    Tylko nie Brembo.
    Polecam Zimmermany, zwykłe, żadne nacinane czy coś.

    Mam taki zestaw tarcze Zimmermann, klocki Ferodo Premier - hamuje super
    a kosztowało sporo mniej niż oryginalne ATE.

  • 17. Data: 2011-06-15 20:28:27
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Jun 2011 20:18:12 +0200, omega_fan napisał(a):
    > Tylko nie Brembo.
    > Polecam Zimmermany, zwykłe, żadne nacinane czy coś.
    >
    > Mam taki zestaw tarcze Zimmermann, klocki Ferodo Premier - hamuje super
    > a kosztowało sporo mniej niż oryginalne ATE.

    A u nas Zimmemann nie wytrzymał standardowej trasy WRC-Paryż (bez
    szaleństw, wymiana i eksploatacja przebiegała zgodnie ze zdrowym
    rozsądkiem i zaleceniami standardowymi - wymiana nastąpiła ok. 2 kkm
    przez wyjazdem) w Mondeo MK III - wibracje podczas hamowania przy końcu
    porózy były już mocno upierdliwe i męczące. Się okazało, że jedna z
    tarcz się zwichrowała - i to po niecałym 3kkm przebiegu (zero wody, czy
    nadświetlnych prędkości, długiego hamowania, itd.).
    IMO ciężko dziś utrafić w powtarzalną jakość.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 18. Data: 2011-06-15 21:11:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-15 20:28, Seba pisze:

> [...]
    > przez wyjazdem) w Mondeo MK III - wibracje podczas hamowania przy końcu
    > porózy były już mocno upierdliwe i męczące.

    Pytanie czy ta tarcza była na pewno dobrze zamontowana i czy nie została
    przegrzana zaraz na początku po zamontowaniu.

    Bo standardowe Zimmermany to z tego co mi wiadomo tarcze dość miękkie,
    ale odporne na wichrowanie.
    Dlatego wielu ludzi używa ich w sporcie - taki budżetowo-wyczynowy
    zestaw, gdzie do gładkich Zimmermanów zakłada się jakieś lepsze klocki
    np. DS3500.
    Co ciekawe - jeden komplet tych klocków przeżyje 2-3 komplety tych
    tarcz, czyli zamiast wymieniać klocki wymienia się zużyte tarcze :)
    No ale hamuje to bardzo ładnie, a jest tańsze niż wyczynowe tarcze.

  • 19. Data: 2011-06-15 21:13:41
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Katalog mówi że są też tarcze 302mm do tej wersji silnikowej, więc jeszcze
    > sprawdź dokładnie nim kupisz.

    z tego co widzę będą raczej 285mm, bo przy tarczach 302mm jest notatka, że
    jest to średnica tarcz dla pojazdów policyjnych,

    brat

  • 20. Data: 2011-06-16 10:16:42
    Od: fred <f...@i...pl>

    Cześć,

    Dziękuję wszystkim za info.

    Zatem zdecyduję się na zestaw TRW, bo mój mechanik takie tez mi
    polecał.

    Pozdrawiam
    Andrzej