  • 1. Data: 2011-06-15 11:42:57
    Temat: zapowietrzone?
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Googlałem i wygląda na to, że chyba zapowietrzyły mi się hamulce... Albo
    gorzej ;)

    Objawy: ledwo hamują, pedał "wpada" dość głęboko, jak próbuję "pompować"
    to się robi dość mocna "sprężyna" (tj. zaczyna stawiać dość sprężysty
    ale mocny opór dużo wcześniej - odmiennie jak przy np. odłączeniu pompki
    przy alternatorze wspomagającej układ hamowania).

    Klocki oglądałem - z zewnątrz widać dobry centymetr okładziny, więc to
    powinno być OK (konstrukcja hamulców powinna zapewniać w miarę
    równomierne zużycie klocków - czyż nie?)

    Po robocie rzucę okiem na poziom płynu hamulcowego, ale wycieków jakoś
    nie zauważyłem (tylko skąd zapowietrzenie jak dziurek nie ma?).

    Płyn był z 9 miesięcy temu "przy okazji" wymieniany (urwał się przewód
    hamulcowy - przerdzewiał - i płyn cały wyciekł) więc teoretycznie
    jeszcze za stary nie jest.

    Jakby co: Corsa B, diesel 1,5.

    Trudno mi powiedzieć kiedy to się zaczęło i czy nagle czy stopniowo - w
    każdym razie wyszło wczoraj, jak chciałem testowo mocniej przyhamować (z
    reguły hamulców używam bardzo delikatnie - poza "przytrzymaniem"
    samochodu na skrzyżowaniu itepe staram się w ogóle unikać hamowania
    dostosowując prędkość do planowanej trasy).

  • 2. Data: 2011-06-15 12:02:04
    Temat: Re: zapowietrzone?
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Andrzej Ława" datowanym 15 czerwca 2011 (11:42:57) napisano:

> [...]
    > ale mocny opór dużo wcześniej - odmiennie jak przy np. odłączeniu pompki
    > przy alternatorze wspomagającej układ hamowania).

    Może niekoniecznie zapowietrzone a kończąca się pompa hamulcowa? Czy
    jak jest ciśnienie w układzie i naciśniesz pedał hamulca trzymając go
    przez jakiś czas to pedał zostanie w miejscu czy będzie stopniowo się
    zapadał?

    --
    Javelin
    Kraków

  • 3. Data: 2011-06-15 12:07:33
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2011 12:02, Javelin pisze:

> [...]
    > jak jest ciśnienie w układzie i naciśniesz pedał hamulca trzymając go
    > przez jakiś czas to pedał zostanie w miejscu czy będzie stopniowo się

    Sprawdzę wracając...

    Czyli tak: nacisnąć parę razy aż się pojawi ten solidny sprężysty opór i
    przytrzymać? I jak będzie się zapadał, to pompa?

  • 4. Data: 2011-06-15 12:11:39
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Andrzej Ława" datowanym 15 czerwca 2011 (12:07:33) napisano:

    > Sprawdzę wracając...

    > Czyli tak: nacisnąć parę razy aż się pojawi ten solidny sprężysty opór i
    > przytrzymać? I jak będzie się zapadał, to pompa?

    Tak miałem w poprzednim samochodzie. Podczas jazdy od czasu do czasu
    pedał wpadał w podłogę, po podpompowaniu było ok. Na postoju
    przytrzymałem pedał i on stopniowo zaczał się zapadać, powoli bo
    powoli ale odczuwalnie. Pompa miała wewnętrzne przecieki, po wymianie
    pompy wszystko ustało.

  • 5. Data: 2011-06-15 12:25:25
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2011 12:11, Javelin pisze:
> [...]

    > przytrzymałem pedał i on stopniowo zaczał się zapadać, powoli bo
    > powoli ale odczuwalnie. Pompa miała wewnętrzne przecieki, po wymianie

    A jak się "napompuje" i będzie trzymać, ale hamować nadal będzie
    słabiej, to raczej zapowietrzenie?

  • 6. Data: 2011-06-15 14:01:12
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    > A jak się "napompuje" i będzie trzymać, ale hamować nadal będzie
    > słabiej, to raczej zapowietrzenie?

    tak. tylko wiesz.... raczej ciezko zeby same od niczego sie zapowietrzyly.

  • 7. Data: 2011-06-15 14:20:20
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2011 14:01, marek pisze:

    > tak. tylko wiesz.... raczej ciezko zeby same od niczego sie zapowietrzyly.

    No właśnie to mnie lekko niepokoi.

  • 8. Data: 2011-06-15 14:30:48
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Javelin"

> [...]
    > jak jest ciśnienie w układzie i naciśniesz pedał hamulca trzymając go
    > przez jakiś czas to pedał zostanie w miejscu czy będzie stopniowo się

    Ciekawe, ciekawe...na moje pytanie przez CB o taki objaw, kierowcy
    zgodnie odpowiedzieli, że pedał hamulca zawsze się zapada na postoju -
    czyżby wprowadzili mnie w błąd?

  • 9. Data: 2011-06-15 14:32:03
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    > No właśnie to mnie lekko niepokoi.

    bardziej prawdopodobne jest ze masz mikrowyciek lub tak jak pisal
    przedmowca - pompa przepuszcza.

  • 10. Data: 2011-06-15 14:40:25
    Od: Olo <a...@d...pl>

    > Ciekawe, ciekawe...na moje pytanie przez CB o taki objaw, kierowcy
    > zgodnie odpowiedzieli, że pedał hamulca zawsze się zapada na postoju -
    > czyżby wprowadzili mnie w błąd?

    raczej, albo dla jaj, albo Cie źle zrozumieli...
    Zapadał Ci się kiedykolwiek pedał hamulca na postoju?