  • 1. Data: 2011-06-15 14:42:01
    Temat: [Leganza] Problem na styku gaz/benzyna
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Witam,

    Mam dziwny problem ze swoją zagazowaną Leganzą (silnik 2.0 DOHC). Jeździ
    jak trzeba - pod warunkiem, że ma do syta benzyny. Gdy tylko poziom
    benzyny zejdzie do mniej więcej pierwszej kreski (chyba około 10 l)
    zaczyna się dławienie, gaśnięcie na luzie i tego typu ciekawostki. Po
    przełączeniu na benzynę jedzie jakby nigdy nic. Ma ktoś jakiś pomysł, co
    może dolegać? Boję się trochę pójść do serwisu bez jakiegoś punktu
    zaczepienia, bo może się skończyć na tym, że mechanik z gazownikiem
    zagrają w pingponga, kasując mnie za wyimaginowane usterki.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 2. Data: 2011-06-15 15:21:41
    Temat: Re: [Leganza] Problem na styku gaz/benzyna
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> napisał w wiadomości news:

    > Boję się trochę pójść do serwisu bez jakiegoś punktu zaczepienia, bo może
    > się skończyć na tym, że mechanik z gazownikiem zagrają w pingponga,
    > kasując mnie za wyimaginowane usterki.

    I słusznie się boisz.
    Standard w przypadku eksploatacji samochodów z gazem.
    Ale zaraz się dowiesz, że to Twoja wina, bo się nie doktoryzowałeś z
    instalacji gazowych przed założeniem takowej.

  • 3. Data: 2011-06-15 15:41:58
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Mam dziwny problem ze swoją zagazowaną Leganzą (silnik 2.0 DOHC). Jeździ
    > jak trzeba - pod warunkiem, że ma do syta benzyny.

    Nie masz przypadkiem jakiegoś odcięcia pompy paliwa przy przełączeniu na
    gaz,
    albo jako zabezpieczenie przed kradzieżą?

    > Gdy tylko poziom benzyny zejdzie do mniej więcej pierwszej kreski (chyba
    > około 10 l) zaczyna się dławienie, gaśnięcie na luzie i tego typu
    > ciekawostki.

    Rozumiem poprawnie? Jedziesz sobie na lpg, a wskaznik paliwa sobie w tym
    czasie
    spada do pierwszej kreski i wtedy zaczynają się cyrki?

  • 4. Data: 2011-06-15 17:29:57
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Rozumiem poprawnie? Jedziesz sobie na lpg, a wskaznik paliwa sobie w tym
    > czasie spada do pierwszej kreski i wtedy zaczynają się cyrki?

    No chyba niezbyt poprawnie.
    Skoro jedzie na lpg, to wskaźnik paliwa (benzyny) mu w tym czasie
    raczej nie spada... no chyba że ma dziurę w baku i leje się na ulicę :P

  • 5. Data: 2011-06-15 21:22:10
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > No chyba niezbyt poprawnie.
    > Skoro jedzie na lpg, to wskaźnik paliwa (benzyny) mu w tym czasie
    > raczej nie spada... no chyba że ma dziurę w baku i leje się na ulicę :P

    Albo LPG podpiera się benzyną...

  • 6. Data: 2011-06-15 21:42:17
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 6/15/2011 3:41 PM, Hants wrote:
    > "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> wrote in message

    > Nie masz przypadkiem jakiegoś odcięcia pompy paliwa przy przełączeniu na
    > gaz,
    > albo jako zabezpieczenie przed kradzieżą?

    Prawdę mówiąc nie wiem. Pojazd kupiłem już z gazem i za bardzo mnie to
    do tej pory nie zajmowało. Ale zakładając, że coś takiego jest, to jaki
    by to mogło mieć wpływ? Bo zaraz po wyłączeniu gazu w momencie, gdy się
    dławi, na benzynie jeździ jak ta lala. Po zatankowaniu benzyny też na
    gazie żadnych problemów nie ma.

    > Rozumiem poprawnie? Jedziesz sobie na lpg, a wskaznik paliwa sobie w tym
    > czasie
    > spada do pierwszej kreski i wtedy zaczynają się cyrki?

    Nie, nie, benzynę łyka przy odpalaniu i chwilę po nim, tak że z tymi
    cyrkami mam dość rzadko do czynienia. Na tyle rzadko, żeby traktować to
    jako upierdliwą ciekawostkę bez większego wpływu na normalną
    eksploatację, aczkolwiek na tyle regularnie, żeby zastanawiać się, czy
    to nie symptom jakiegoś większego problemu, który może wystawić łeb za
    jakiś czas. Po prostu po którymś tam odpaleniu po przełączeniu na gaz
    zamiast leganzy mam gasnącego muła bez mocy.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 7. Data: 2011-06-16 11:33:15
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > Prawdę mówiąc nie wiem. Pojazd kupiłem już z gazem i za bardzo mnie to do
    > tej pory nie zajmowało. Ale zakładając, że coś takiego jest, to jaki by to
    > mogło mieć wpływ?

    LPG 'w chwilach słabosci' uruchamia na krótki czas wtryski benzynowe. U
    Ciebie zaś prawdopodobnie jest wyłączona, albo nie wyrabia - pompa paliwa.

  • 8. Data: 2011-06-16 12:17:16
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 6/16/2011 11:33 AM, Hants wrote:
    > "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> wrote in message

    > LPG 'w chwilach słabosci' uruchamia na krótki czas wtryski benzynowe. U
    > Ciebie zaś prawdopodobnie jest wyłączona, albo nie wyrabia - pompa paliwa.

    Może być. Stawiałbym na "nie wyrabia", bo inaczej to by się chyba
    objawiało też przy wyższym poziomie w baku - a póki bak pełny mogą robić
    co chcę. Te "chwile słabości" to problem do którego należy uderzyć do
    gazownika, czy norma i lepiej się pompą zająć?

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 9. Data: 2011-06-16 12:42:10
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > co chcę. Te "chwile słabości" to problem do którego należy uderzyć do
    > gazownika, czy norma i lepiej się pompą zająć?

    Zeby ograniczyć koszty - proponuje podjechać do mechaniora, który ma
    manometr do mierzenia cisnienia na listwie,
    a pożniej do gaziarza na wymianę filtrów (o ile konieczna) i poprawki
    kalibracji.

  • 10. Data: 2011-06-16 22:04:52
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 6/16/2011 12:42 PM, Hants wrote:
> [...]
    > manometr do mierzenia cisnienia na listwie,
    > a pożniej do gaziarza na wymianę filtrów (o ile konieczna) i poprawki

    Dzięki, pójdę tym tropem.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh