  • 11. Data: 2009-08-06 15:49:25
    Temat: Re: Tani monitor do obróbki zdjęć
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Vituniu pisze:

    > Zostaja smugi od nosa... ;)

    Eee, do 40-50 cm można.

    > PS: i usciskaj ode mnie QLX'a ;)

    Nie omieszkam, dzięki :)

  • 12. Data: 2009-08-06 19:42:17
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał:

    > Okazji nie ma. Trzeba pojechać i obejrzeć, albo zapewnić sobie na piśmie
    > pieczętowanym krwią handlarza, możliwość zwrotu. "Panie jak nówka
    > nieśmigany" nader często okazuje się zniszczonym, przywożonym luzem
    > złomem, którym zresztą jest przed przekroczeniem polskiej granicy.

    Wyciąłeś początek zdania, które napisałem - w całości wygladało to tak:

    "Jeśli rzeczywiście te monitory są w dobrym stanie - to
    jest to okazja."

    Jak widać zacytowanie tylko wybranego fragmentu wypowiedzi dość istotnie
    zmienia jej sens.

    > Używany monitor najlepiej kupować od prywatnego użytkownika, który zmienia
    > sobie na nowszy model.
    >[...]

    Jest to tylko jedna z możliwości. Bezpiecznym wyjsciem jest też odbiór
    osobisty - sprzedający na tej aukcji dopuszcza taką formę odbioru.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2009-08-06 19:59:31
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    >>> www.allegro.pl/item696424282_nec_20_4_3_2070nx_s_ips
    _igla_1600x1200.html

    > Uzywal ktos moze tego monitora podlaczonego laczem d-sub?
    > Jak z jakoscia obrazu? Nie pytam o kolory, tylko wrazenie ogolne -
    > ostrosc, rownomiernosc jasnosci etc Ocena "na oko".
    >[...]

    Używam nieco innego modelu - 2080UX+ (też matryca S-IPS, ale nie wiem czy
    identyczna) i wrażenie jest bardzo OK. Jedyny problem to 'pamięć' matrycy -
    jeśli w jednym miejscu długo pozostaje np. otwarte okno, to ślad jego
    konturu jest słabo, bo słabo, ale jednak widoczny po jego wygaszeniu -
    szczególnie jeśli w tym miejscu wyświetlimy ciemny brąz lub ciemną zieleń.
    Efekt nie jest silny (sam go zauważyłem dopiero po kilku dniach używania
    monitora) i ustępuje po kilku minutach od wygaszenia okna, ale niewątpliwie
    jest to pewna wada. Podobno jest to wada matryc LG-Philips zastosowanych
    pzrez NEC-a w 2080UX+ - czy 2070NX ma też takją matrycę - nie wiem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2009-08-06 20:26:28
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Używam nieco innego modelu - 2080UX+ (też matryca S-IPS, ale nie wiem
    > czy identyczna) i wrażenie jest bardzo OK. Jedyny problem to 'pamięć'
    > matrycy - jeśli w jednym miejscu długo pozostaje np. otwarte okno,

    A mógłbyś bardziej precyzyjnie określić "długo" ??? Minuty, dziesiątki
    minut, czy godziny?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 15. Data: 2009-08-06 20:52:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-06 16:24:29 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Uzywal ktos moze tego monitora podlaczonego laczem d-sub?

    Daj sobie siana z podłączaniem przez d-sub. Ile będzie kosztować karta
    z DVI, jakieś 50 zł? A będzie widocznie lepiej.

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-08-06 22:45:30
    Od: Romuald Szcześniak <r...@g...pl>

    On Thu, 06 Aug 2009 17:42:17 +0200, *"Paweł W."* wrote:

    > Też takiego mam i nie jestem zachwycony. Dlatego podejrzliwie podchodzę do
    > wszystkich propozycji FullHD czy 1920x1200 na matrycy mniejszej jak 24".

    no, akurat 1920x1200 na 24" to dokładnie 0,27 - np. taki Dell 2408WFP.
    natomiast w 1920x1200 na 27" (2709W) masz całkiem przyzwoite 0,303 :-)

    --
    RomekSz __________ http://www.geocities.com/romeksz/ __________ ICQ 38248653
    MusIQ: Screamer Radio

    "Trzeba sobie jakoś radzić - powiedział turysta zawiązując buta dżdżownicą."

  • 17. Data: 2009-08-06 23:23:08
    Od: " konsew" <k...@g...pl>

    Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> napisał(a):

    > Uzywal ktos moze tego monitora podlaczonego laczem d-sub?
    > Jak z jakoscia obrazu? Nie pytam o kolory, tylko wrazenie ogolne -
    > ostrosc, rownomiernosc jasnosci etc Ocena "na oko".

    Kupiłem ten monitor wysyłkowo miesiąc temu u tego sprzedawcy. Dostałem sprzęt
    niemal jak nowy ze sklepu - żadnych otarć na obudowie, żadnego kurzu nawet w
    drobnych zakamarkach. Jest jedno małe zmatowienie na matrycy wielkości ziarnka
    ryżu, właściwie niewidoczne. Monitor ma jeden spalony pixel dosłownie przy
    prawej dolnej krawędzi oraz jeden świecący subpixel (widać go tylko na czarnym
    tle w całkowicie ciemnym pomieszczeniu). Generalnie ze stanu technicznego
    jestem w pełni zadowolony.
    Oczywiście obraz żyleta, kolorki świetne jak dla mnie nie ustępujące monitorom
    CRT. Podświetlenie jest równomierne, sprawdzane na białym tle jak i czarnym w
    całkowitej ciemności (jedynie występuje delikatne pociemnienie tuż przy samych
    rogach obrazu). Jasność nie wali po oczach, da się pracować wieczorem przy
    małej lampce (oczywiście trzeba ją ustawić na 0%). Monitor podłączałem również
    przez d-sub i specjalnych różnic w jakości w porównaniu do DVI nie
    stwierdziłem (mam starą kartę Geforce 5900XT).
    Jest tylko jeden drobny zgrzyt - monitor gubi klatki przy wyświetlaniu ruchu,
    co sekundę jest szarpnięcie obrazu (jest to równomierny efekt), więc nie wiem
    czy to jest kwestia mojego egzemplarza, całej serii, czy czegoś jeszcze
    innego, muszę sprawę wyjaśnić.
    Natomiast zgodzę się się z opinią że najlepiej monitor sprawdzić osobiście,
    sprzedawca wcześniej zastrzegł że mogą się trafić badpixele.

  • 18. Data: 2009-08-06 23:49:19
    Od: Romuald Szcześniak <r...@g...pl>

    On Thu, 6 Aug 2009 23:23:08 +0000 (UTC), *konsew* wrote:

> [...]

    > ryżu, właściwie niewidoczne. Monitor ma jeden spalony pixel dosłownie przy
    > prawej dolnej krawędzi oraz jeden świecący subpixel

    "!!!MONITOR BEZ WAD NA MATRYCY!!!"

    i to by było na tyle...

    > Natomiast zgodzę się się z opinią że najlepiej monitor sprawdzić osobiście,
    > sprzedawca wcześniej zastrzegł że mogą się trafić badpixele.

    w którym to niby miejscu?!

  • 19. Data: 2009-08-07 00:21:50
    Od: " konsew" <k...@g...pl>

    > "!!!MONITOR BEZ WAD NA MATRYCY!!!"
    >
    > i to by było na tyle...

    No niestety jest to niedomówienie. Wad fizycznych typu otarcia faktycznie nie
    ma, co do badpixeli to sprzedawca zastrzegł telefonicznie że mogą się trafić.

    > w którym to niby miejscu?!

    Na aukcji nie jest to napisane. Jak napisałem wcześniej zadzwoniłem i mi to
    powiedział.

  • 20. Data: 2009-08-07 06:47:39
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    konsew pisze:

> [...]
    > czy to jest kwestia mojego egzemplarza, całej serii, czy czegoś jeszcze

    Wątpię, by była to wina monitora. Piszesz o ruchu w filmach, grach, interfejsie?