  • 21. Data: 2021-08-03 13:39:16
    Temat: Re: Tani i dobry miernik mocy?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Robiąc parędziesiąt pomiarów zgodnych z rozsądkiem.
    Tego swojego uszkodzonego marketowego używałem nawet półprofesjonalnie i pokazywał
    rozsądne wyniki gdy droższy miernik kolegi
    pokazywał głupoty (mierzyliśmy oprawy świetlówkowe dla biznesplanów montażu
    kompensatorów mocy biernej oraz wymian na LED).

    -----

  • 22. Data: 2021-08-03 13:41:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wylosowałem egzemplarz przed którym stalowa kula się ugnie, taka karma ;-)

    -----

  • 23. Data: 2021-08-03 14:29:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2021 13:39:16 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Robiąc parędziesiąt pomiarów zgodnych z rozsądkiem.

    No ale mam ladowarke do telefonu, i jaka moc podpowiada zdrowy
    rozsadek?
    A potem podlaczam do niej telefon - to jaka ma byc moc?

    Dalej mamy np router do internetu z wifi, telewizor wylaczony,
    komputer wylaczony, drukarke, telefon bezprzewodowy itp..

> [...]
    > pokazywał głupoty (mierzyliśmy oprawy świetlówkowe dla biznesplanów montażu
    kompensatorów mocy biernej oraz wymian na LED).

    Im wieksza moc, tym wieksza szansa poprawnej pracy.
    Pozostaje kwestia odpornosci na niesinusoidalny pobor pradu, czy
    zgodnosc z licznikiem dostawcy - czy to tarczowym, czy elektronicznym.

    > -----

    J.

  • 24. Data: 2021-08-03 17:07:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mierzę i piszę flamastrem.
    Później mam wybór 0,7 W czy 3,4 W.
    Podobnie zasilacz do NAS-a czy laptopa - oryginalny kilkanaście wat, aftermarket parę
    wat.
    Zdrowy rozsądek to ciepło, ucho (cicho lub brzęczenie) i ciężar.

    -----

  • 25. Data: 2021-08-03 22:23:56
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 03.08.2021 o 11:25, J.F pisze:

    > troche duzo, jak na "zwykly bezprzewodowy". Dosc cieply musialby byc.

    Był ciepły. I chyba ten ciepły zasilacz sprawił że wziąłem się za
    szukanie uciekających watów.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 26. Data: 2021-08-04 09:14:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdy ładował aku w słuchawce na bazie, czy "na luzie"?

    -----

  • 27. Data: 2021-08-04 11:49:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2021 17:07:56 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Mierzę i piszę flamastrem.
    > Później mam wybór 0,7 W czy 3,4 W.

    Ale nie wiadomo, na ile dobrze zmierzone :-)

    > Podobnie zasilacz do NAS-a czy laptopa - oryginalny kilkanaście wat, aftermarket
    parę wat.
    > Zdrowy rozsądek to ciepło, ucho (cicho lub brzęczenie) i ciężar.

    Hm, raczej malo prawdopodobne, aby wspolczesny sprzet mial taki
    rozrzut mocy. NAS czy laptop iles mocy potrzebuja, zasilacz ja
    dostarcza, a ze sprawnosc ma wysoka, to roznice male.

    Chyba ze Dell - jak rozpozna za slaby zasilacz, to ograniczy pobor
    mocy laptopa.

  • 28. Data: 2021-08-04 12:05:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zmierzone powtarzalnie, nie bądź aż tak wątpiącym ;-)

    Sprzęt ma rozrzut.
    Szczególnie dostarczany niegdyś z zasilaczami transformatorowymi.
    Oryginał do Toughbooka ciężki jak z ołowiu, aftermarket do IBM (taki sam wtyk) za
    jakieś drobne centy leciutki i daje to samo za to
    bez straty mocy na jałowym.
    I parę podobnych zamian.

    -----

  • 29. Data: 2021-08-04 12:16:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Aug 2021 12:05:50 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Zmierzone powtarzalnie, nie bądź aż tak wątpiącym ;-)

    Kilkoma roznymi miernikami ?

> [...]
    > Oryginał do Toughbooka ciężki jak z ołowiu, aftermarket do IBM (taki sam wtyk) za
    jakieś drobne centy leciutki i daje to samo za to

    transformatorowy zasilacz trudno teraz spotkac - widac za drogie.
    Do laptopow wyginely dawno temu - o ile w ogole kiedykolwiek byly.

    Do telefonow komorkowych tez.

    Moze bym jeszcze spotkal jakiegos switcha/routera, telefon
    bezprzewodowy - ale to nie beda duze roznice.
    I moze do halogenow - ale znow - to raczej nie beda duze roznice,
    a komu zalezy na oszczednosci - niech LED kupi :-)

    No wlasnie ... masz taki transformatorowy zasilacz, i co - podlaczasz
    sam zasilacz, bez urzadzenia ... powiedzmy, ze miernik pokazuje 3W ...
    wierzyc?

    A potem podlaczamy urzadzenie ... powiedzmy ze miernik pokazuje 5W -
    wierzyc? A z innym zasilaczem uda sie zejsc do 3W?
    Bo zakladam, ze urzadzenie bierze 2W ... moze nawet 1W ..

    J.

  • 30. Data: 2021-08-04 13:02:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wierzyć.