  • 31. Data: 2021-08-04 15:35:47
    Temat: Re: Tani i dobry miernik mocy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Aug 2021 13:02:25 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Wierzyć.

    transformatory na luzie mocno przesuwaja faze :-)
    A 3W moze byc obarczone duzym bledem w przyrzadzie o zakresie 3500W.

    No coz, moze wygrzebie pare transformatorow i sprawdze,
    tylko co - rozejrzec sie jeszcze za styropianowym pudelkiem do
    kalorymetrii ?

  • 32. Data: 2021-08-04 17:45:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Skoro miernik ma pomiar także cosinus fi, to pewnie sobie poradzi.

    -----

  • 33. Data: 2021-08-04 18:02:52
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 04.08.2021 o 15:35, J.F pisze:

> [...]
    >
    > No coz, moze wygrzebie pare transformatorow i sprawdze,
    > tylko co - rozejrzec sie jeszcze za styropianowym pudelkiem do

    Ja bym raczej szukał multimetru z przyzwoitym pomiarem IAC i uważał na
    prąd rozruchu transformatora.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 34. Data: 2021-08-04 20:52:30
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 03.08.2021 o 11:07, ąćęłńóśźż pisze:
    > W miejsce transformatorowych zastosować nowoczesne impulsowe dobrej
    > jakości.
    > Na Wolumenie w jednym ze sklepów stoi (stał?) karton z zasilaczami
    > "wszystko po 5 zł" i sporo tam wyszperałem (trzeba dopasować
    > jednocześnie napięcie, amperaż, DC/AC, wtyczkę).
    > Czasem zaglądam do pojemnika z elektrośmieciami rozglądając się m.in za
    > zasilaczami.

    We własnym domu bałbym się instalować w domu tanie badziewne zasilacze
    pracujące 24/7.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 35. Data: 2021-08-04 21:36:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie są badziewne, lecz w większości są markowe, w każdym bądź razie takich szukam, a
    nie no name.
    Twój kolega wyrzuca iPhona, zostaje mu zasilacz - bierzesz?

    -----

  • 36. Data: 2021-08-04 22:33:24
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 04.08.2021 o 21:36, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie są badziewne, lecz w większości są markowe, w każdym bądź razie
    > takich szukam, a nie no name.
    > Twój kolega wyrzuca iPhona, zostaje mu zasilacz - bierzesz?

    Nie mam iPhona. Wolałbym zasilacze wydłubane z szaf z automatyką.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 37. Data: 2021-08-05 11:20:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Aug 2021 18:02:52 +0200, PeJot wrote:

    > Ja bym raczej szukał multimetru z przyzwoitym pomiarem IAC i uważał na
    > prąd rozruchu transformatora.

    Ale takim multimetrem cos fi nie zmierzysz.

    A i wynik na ladowarce impulsowej moze zmylic.

    J.

  • 38. Data: 2021-08-05 11:48:32
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 05.08.2021 o 11:20, J.F pisze:

    > Ale takim multimetrem cos fi nie zmierzysz.

    Ale zgrubnie można oszacować.

    > A i wynik na ladowarce impulsowej moze zmylic.

    Oczywiście, tu nawet TRMS w tanim mierniku może pokazać głupoty.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 39. Data: 2021-08-05 12:06:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Aug 2021 11:48:32 +0200, PeJot wrote:

    > Ale zgrubnie można oszacować.

    Z bardzo duzym bledem, jesli mowimy o pracy jalowej.

    Chyba ze ... miernik tak zawyza, ze i taki pomiar ujawni klamstwo :-)

  • 40. Data: 2021-08-05 12:20:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak ktoś się uprze to może liczyć mrugnięcia swojego licznika energii (po odłączeniu
    wszystkich innych odbiorników w domu).
    Tak swoją drogą dlaczego liczniki energii instalowane przez zakłady energetyczne nie
    pokazują chwilowego zużycia (mocy)?

    -----