  • 11. Data: 2021-08-02 19:31:56
    Temat: Re: Tani i dobry miernik mocy?
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 02.08.2021 o 11:20, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > wewnętrznej baterii nie pomogła) szukam nowego.
    > Główne zastosowanie to pomiar poboru mocy domowych urządzeń
    > elektronicznych (w tym w czasie spoczynku).
    > Są różne modele mierników na aledrogo czy w marketach, ale któryś
    > szczególnie polecicie lub nie?
    > W obecnym niewygodne było usytuowanie ekranu LCD i odczyt wskazań "na
    > kolanach", większość gniazdek ściennych mamy na 15-30 cm od podłogi,
    > inna sprawa to gabaryty blokujące dostęp do sąsiednich gniazdek.
    > Odczyt bezpośredni ewentualnie zdalny na PC, używanie fona z Andkiem

    A tak swoją drogą, to właściwie do czego Ci potrzebny taki miernik ?
    Będziesz optymalizował zużycie energii w domu ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 12. Data: 2021-08-02 22:17:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    M.in. tak właśnie (zoptymalizowałem chyba wszystkie domowe zasilacze w liczbie
    kilkunastu sztuk czy tryby pracy TV).
    Zastanawiam się np., czy miernik mocy pomoże w ustaleniu bez rozbierania urządzenia,
    czy wewnątrz przepalił się palnik UVC -
    inwerter chyba będzie działał nadal "na sucho", ale całkowita moc pobierana może być
    mniejsza o te 9 W palnika (będzie?).

    -----

  • 13. Data: 2021-08-02 22:47:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    obecnie co chwila sam się wyłącza i załącza piszcząc,
    większość gniazdek ściennych mamy na 15-30 cm od
    > Kup takie coś
    > https://www.google.com/search?q=wtyczka+z+gniazdkiem
    &client=tablet-android-lenovo&prmd=isvn&sxsrf=ALeKk0
    12kwNuWkXthuRbhjuS4lC-QUxGYQ:1627904347959&source=ln
    ms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjvjo2joJLyAhU5i8MKHe7yCF
    AQ_AUoAXoECAIQAQ&cshid=1627904371216&biw=1280&bih=80
    0#imgrc=Xy5dFqrCYU3ItM
    > I podłącz do miernika przewodem.

    Oj jakaż trafna i na temat jest twoja pomoc.

  • 14. Data: 2021-08-02 23:13:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 2 sierpnia 2021 o 22:47:40 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]

    AQ_AUoAXoECAIQAQ&cshid=1627904371216&biw=1280&bih=80
    0#imgrc=Xy5dFqrCYU3ItM
    > Oj jakaż trafna i na temat jest twoja pomoc.
    A jaka jest twoja uzyszkodnik? Teraz nie pisz. Napisz jak ci mgła mózgowa przejdzie.

  • 15. Data: 2021-08-03 09:27:41
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 02.08.2021 o 22:17, ąćęłńóśźż pisze:
    > M.in. tak właśnie (zoptymalizowałem chyba wszystkie domowe zasilacze w
    > liczbie kilkunastu sztuk czy tryby pracy TV).

    Kiedyś zrobiłem przegląd poboru mocy przez różne drobiazgi w domu, ale
    przy mocach ~ kilkunastu W trzeba już się przyłożyć sprzętowo do tematu.

    W efekcie zrezygnowałem z bezprzewodowego telefonu stacjonarnego, bo
    zasilacz żarł 8-12 W non stop. Jako że tel. stacjonarny mam w pakiecie z
    modemem, zostawiłem zwykły telefon bez zasilacza, bo czasem się z niego
    korzysta.

    Przy okazji wyszło że sporo sprzętów w stand-by mimo deklaracji 0.5 W
    bierze więcej. Zasilacze wtyczkowe pewnie i dało by się jakoś
    zoptymalizować, ale pytanie czy to się opłaci - moim zdaniem w przypadku
    sprzętów 24/7 ważniejsza jest ich niezawodność, aby zwyczajnie nie
    spaliły chałupy.

    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 16. Data: 2021-08-03 11:01:42
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 03.08.2021 o 09:27, PeJot pisze:

> [...]
    > korzysta.
    >
    > Przy okazji wyszło że sporo sprzętów w stand-by mimo deklaracji 0.5 W

    Na ile wiarogodne są takie pomiary? Zasilacz z przetwornicą pobiera prąd
    o przebiegu bardzo nieprzyjemnym dla pomiaru. A urządzenia za $$$$ nikt
    nie kupi.

    P.P.

  • 17. Data: 2021-08-03 11:07:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W miejsce transformatorowych zastosować nowoczesne impulsowe dobrej jakości.
    Na Wolumenie w jednym ze sklepów stoi (stał?) karton z zasilaczami "wszystko po 5 zł"
    i sporo tam wyszperałem (trzeba dopasować
    jednocześnie napięcie, amperaż, DC/AC, wtyczkę).
    Czasem zaglądam do pojemnika z elektrośmieciami rozglądając się m.in za zasilaczami.

    -----

  • 18. Data: 2021-08-03 11:19:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Obecny chyba z Lidla spokojnie rozróżniał 0,3 W, 0,7 W, 1,5 W, 3 W i więcej.
    Proporcjonalnie do temperatury odczuwanej dłonią lub nosem.

    -----

  • 19. Data: 2021-08-03 11:25:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2021 11:01:42 +0200, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]

    troche duzo, jak na "zwykly bezprzewodowy". Dosc cieply musialby byc.

    > Na ile wiarogodne są takie pomiary? Zasilacz z przetwornicą pobiera prąd
    > o przebiegu bardzo nieprzyjemnym dla pomiaru. A urządzenia za $$$$ nikt
    > nie kupi.

    Trudno zweryfikowac wiarygodnosc ... bo czym ?

    wersja a) - kupic sobie licznik energii taki jak zainstalowala
    elektrownia. Wiarygodnosc pomiaru podobna, ale wiarygodnosc finansowa
    bedzie duza :-)

    Tylko ... taki niewielki zasilacz moze miec rozny wplyw na licznik w
    zaleznosci od innych obciazen. Jak np lodowka sie wlaczy, czy
    telewizor pracuje ...

    Kiedys to badano, i bledy pomiarowe licznikow wychodzily zadziwiajaco
    duze.

    A tu porownanie mierniczkow
    https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=1
    0.1.1.207.364&rep=rep1&type=pdf

    Tylko co z tego - te typy pewnie juz dawno niedostepne ...

    J.

  • 20. Data: 2021-08-03 11:40:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2021 11:25:32 +0200, J.F wrote:

    > Kiedys to badano, i bledy pomiarowe licznikow wychodzily zadziwiajaco
    > duze.

    P.S. to chyba to
    https://strathprints.strath.ac.uk/61571/1/Quijano_Ce
    tina_etal_IUPEC_2017_A_review_of_electrical_metering
    _accuracy_standards_in_the_context_of_dynamic_power_
    quality.pdf

    błędy po 500%

    J.