  • 1. Data: 2021-08-02 11:20:17
    Temat: Tani i dobry miernik mocy?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Po tym, jak TŻ uparła się włączyć odkurzacz w gniazdkowy miernik mocy (który obecnie
    co chwila sam się wyłącza i załącza piszcząc,
    wymiana wewnętrznej baterii nie pomogła) szukam nowego.
    Główne zastosowanie to pomiar poboru mocy domowych urządzeń elektronicznych (w tym w
    czasie spoczynku).
    Są różne modele mierników na aledrogo czy w marketach, ale któryś szczególnie
    polecicie lub nie?
    W obecnym niewygodne było usytuowanie ekranu LCD i odczyt wskazań "na kolanach",
    większość gniazdek ściennych mamy na 15-30 cm od
    podłogi, inna sprawa to gabaryty blokujące dostęp do sąsiednich gniazdek.
    Odczyt bezpośredni ewentualnie zdalny na PC, używanie fona z Andkiem wykluczone.

  • 2. Data: 2021-08-02 13:39:16
    Temat: Re: Tani i dobry miernik mocy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Aug 2021 11:20:17 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Po tym, jak TŻ uparła się włączyć odkurzacz w gniazdkowy miernik mocy (który
    obecnie co chwila sam się wyłącza i załącza piszcząc,
    > wymiana wewnętrznej baterii nie pomogła) szukam nowego.

    A swoja droga to ciekawe co odkurzacz temu mierniku zrobil :-P

> [...]
    > Odczyt bezpośredni ewentualnie zdalny na PC, używanie fona z Andkiem wykluczone.

    A czemu nie fon z andkiem? Nie trzeba bedzie klekac przed miernikiem
    :-)

    A te sprzety to jakie - zalezy Ci na mocach do 5W czy bardziej na 2kW?

    W Biedronce byly gniazdka Melink, ale to takie jak nie chcesz - odczyt
    na telefonie.
    https://www.youtube.com/watch?v=KqF9Br0xwC4

    Za to o tyle dobre, ze jest to jakas firma, wyglada na to, ze
    rozszerzaja oferte, beda aktualizacje programow itp.

    J.

  • 3. Data: 2021-08-02 13:42:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 2 sierpnia 2021 o 11:20:57 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > Odczyt bezpośredni ewentualnie zdalny na PC, używanie fona z Andkiem wykluczone.
    Kup takie coś
    https://www.google.com/search?q=wtyczka+z+gniazdkiem
    &client=tablet-android-lenovo&prmd=isvn&sxsrf=ALeKk0
    12kwNuWkXthuRbhjuS4lC-QUxGYQ:1627904347959&source=ln
    ms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjvjo2joJLyAhU5i8MKHe7yCF
    AQ_AUoAXoECAIQAQ&cshid=1627904371216&biw=1280&bih=80
    0#imgrc=Xy5dFqrCYU3ItM
    I podłącz do miernika przewodem.

  • 4. Data: 2021-08-02 14:06:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Powiedzmy do 200 W (porządny lapek).

    -----

  • 5. Data: 2021-08-02 14:08:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo pół roku później się okazuje, że musisz kupić "nowy lepszy" fon z "nowym jeszcze
    lepszym" andkiem.

    -----

  • 6. Data: 2021-08-02 14:14:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawe o tyle, że później miernik czasem jeszcze działał, lecz włączał się tylko co
    któryś raz.

    Wiele lat temu podobnie załatwiłem brata zegar fotograficzny podłączając przezeń
    lodówkę (ciemnia w kuchni ;)).
    Lodówka miała na tabliczce napisane "max 170 wat".
    Szkoda, że sprężarka w momencie rozruchu tego nie wiedziała.

    Na odkurzaczu było chyba 1700 W (sprzed unijnej dyrektywy).

    -----

  • 7. Data: 2021-08-02 14:23:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> napisał(a):
    > Bo pół roku później się okazuje, że musisz kupić "nowy lepszy" fon z
    > "nowym jeszcze lepszym" andkiem.

    Dlaczego ma się tak okazać? Jak wypuszczą nową wersję wymagającą nowego
    Andka, to stara nie przestanie działać.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2021-08-02 14:39:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale na starego andka przestaną pisać apki bo tak.
    Jestem po świeżych przejściach z gniazdkiem sterowanym "wifi".
    Okazało się nie żadnym "wifi", lecz apką na androida, która nie chciała działać na
    żadnym emulatorze na PC.
    Wytłumacz mi prostymi słowami: po jaki ch_j komuś telefon do odczytania poboru mocy
    przez lodówkę / wannę / grzejnik przepływowy
    prysznica / pompę CO ?

    -----

  • 9. Data: 2021-08-02 15:23:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> napisał(a):
    > Ale na starego andka przestaną pisać apki bo tak.

    I co się stanie jak przestaną? Opisałeś sytuację gdy apka już jest na
    telefonie.

    > Jestem po świeżych przejściach z gniazdkiem sterowanym "wifi".
    > Okazało się nie żadnym "wifi", lecz apką na androida, która nie chciała
    > działać na żadnym emulatorze na PC.

    No właśnie przez WiFi to było i potrzebny był emulator z pełną obsługą WiFi
    a nie okrojoną. Taką żeby widoczne były pakiety latające w powietrzu, bez
    połączenia z konkretną siecią. Swoją drogą nie rozumiem dlaczego czepiasz
    się, że coś nie działało na emulatorze. Miało prawo. Apka była pisana na
    telefon a nie emulator.

    > Wytłumacz mi prostymi słowami: po
    > jaki ch_j komuś telefon do odczytania poboru mocy przez lodówkę / wannę /
    > grzejnik przepływowy prysznica / pompę CO ?

    Żeby nie łazić po budynku i mieć historię z wykresami? Nie wiem od kiedy
    zdalny odczyt liczników jest czymś dziwnym.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2021-08-02 15:56:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Aug 2021 15:23:53 +0200, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > I co się stanie jak przestaną? Opisałeś sytuację gdy apka już jest na
    > telefonie.

    Telefon sie kiedys zepsuje, a na nowym stara apka nie bedzie dzialac
    :-)

    Albo apka zniknie ze sklepu, a o zapamietanie wersji instalacyjnej nie
    zadbales ...

    > Żeby nie łazić po budynku i mieć historię z wykresami? Nie wiem od kiedy
    > zdalny odczyt liczników jest czymś dziwnym.

    I zeby nie kleczec przed miernikiem, a czasem to nawet moc zobaczyc
    wskazania w trakcie grzebania w urzadzeniu ...

    J.