  • 1. Data: 2021-08-02 10:58:02
    Temat: Lampki choinkowe
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Chińskie lampki/diodki na choinkę, jak na zdjęciu. Całość układu to dwa
    szeregi diod połączonych po 41 szt. Diody mają napięcie świecenia ok.
    2,6 V, co daje na rząd jakieś 106 V. Oba szeregi są podłączone
    niezależnie pod sterownik i prawdopodobnie są sterowane niezależnie w
    różnych cyklach do wyboru. Ma ktoś pojęcie jak oni realizują
    ograniczenie prądu takiego szeregu? Jest do zrzucenia drugie tyle
    napięcia :)
    https://megawrzuta.pl/download/c42dfac44088e1114ba18
    2de313b7c28.html
    Oporniki to 2M i 150k, elektrolit 10mi/35V, jest tam mostek
    prostowniczy, przycisk zmiany cyklu, dwa tranzystory po jednym na szereg
    i tajemniczy scalaczek.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2021-08-02 11:57:08
    Temat: Re: Lampki choinkowe
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 8/2/2021 o 10:58 AM, Jacek Maciejewski pisze:
> [...]
    > Oporniki to 2M i 150k, elektrolit 10mi/35V, jest tam mostek
    > prostowniczy, przycisk zmiany cyklu, dwa tranzystory po jednym na szereg

    Masz oscyloskop? Podłącz na wyjście sterownika czy nie ma sterowania
    fazowego...

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2021-08-02 12:08:25
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 02/08/2021 09:58, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > Oporniki to 2M i 150k, elektrolit 10mi/35V, jest tam mostek
    > prostowniczy, przycisk zmiany cyklu, dwa tranzystory po jednym na szereg

    Prawdopodobnie w koszulkach przy *niektórych* diodach są szeregowe oporniki.
    Tak ogólnie to te lampki daj prosto do smieci jeśli nie chcesz mieć
    kogoś z rodziny na sumieniu.

    c.

  • 4. Data: 2021-08-02 12:58:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2021 11:57:08 +0200, Rutkowski, Jacek napisał(a):

    2de313b7c28.html

    > Masz oscyloskop? Podłącz na wyjście sterownika czy nie ma sterowania
    > fazowego...

    Sterowanie fazowe nie pomoże na ograniczenie prądu.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2021-08-02 12:59:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2021 11:08:25 +0100, Cezar napisał(a):

    2de313b7c28.html

    > Prawdopodobnie w koszulkach przy *niektórych* diodach są szeregowe oporniki.
    > Tak ogólnie to te lampki daj prosto do smieci jeśli nie chcesz mieć
    > kogoś z rodziny na sumieniu.

    Rozebrałem dwie ostatnie lampki, nie ma oporników. Obmacałem i
    obejrzałem dokładnie następne ze 20 szt i nic nie wymacałem a opornik
    musiałby się zaznaczyć jakoś.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2021-08-02 14:37:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Rozebrałem dwie ostatnie lampki, nie ma oporników. Obmacałem i
    > obejrzałem dokładnie następne ze 20 szt i nic nie wymacałem a opornik
    > musiałby się zaznaczyć jakoś.

    Też mam takie, pwm-em zasilają, szczyty sieci można ominąć :)

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2021-08-02 14:40:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jakich nie dawać i czy różnicówka robi różnicę?

    -----

  • 8. Data: 2021-08-02 15:10:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2021 14:37:47 +0200, Janusz napisał(a):

    > Też mam takie, pwm-em zasilają, szczyty sieci można ominąć :)

    Na pewno nie PWM, musieliby prąd uśredniać a nie ma indukcyjności do
    tego.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 9. Data: 2021-08-02 15:17:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Aug 2021 12:58:21 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Sterowanie fazowe nie pomoże na ograniczenie prądu.

    Troche pomoze. Wlaczysz np wtedy jak napiecie w sieci spadnie 130V,
    to do wytracenia nie bedzie juz duzo.
    Moze scalak ma jakis ogranicznik pradu, co prawda wyglada, jakby nie
    mial radiatora, ale razem ze sterowaniem fazowym moze zadzialac.

    A moze wystarczy opornosc diod czy tych tranzystorow - przy niewielkim
    spadku napiecia grzanie umiarkowane.

    J.

  • 10. Data: 2021-08-02 15:23:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2021 15:17:08 +0200, J.F napisał(a):

    > A moze wystarczy opornosc diod czy tych tranzystorow

    Stosunek oporności dynamicznej do napięcia świecenia pojedynczej diody
    jest taki sam również dla wielu diod połączonych szeregowo. Więc zestaw
    szeregowy wymaga analogicznego ogranicznika prądu.
    --
    Jacek
    -I hate haters-