  • 21. Data: 2009-01-23 16:07:11
    Temat: Re: Tamron 17-50 czy 28-75 2.8?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-23 16:38:22 +0100, "Robert" <r...@u...com.pl> said:

    > zrozum, ludzie mają różne potrzeby, jednym pasuje 17-50, innym 28-75,

    Potrzeby, takie świadome? Osobiście - zgaduje że nie do końca to ten
    przypadek. Ale nic to, to tylko moja opinia.

    > uprawiasz teraz demagogie, obiektyw trzeba dopasowac do swoich
    > rzeczywistych potrzeb,

    Demagogią jest twierdzenie, że coś jest super dopasowane do potrzeb,
    gdy brak jakiegokolwiek punktu odniesienia. Ale chętnie się dowiem, kto
    poza Jankiem, mając pełną świadomość i skalę porównawczą, wybrał akurat
    taki zakres i dlaczego.

    > a Ty masz świadomość, że 28-75 jest b. wygodny, bo masz fajne tele bez
    > wymiany obiektywu?

    Faken, do analogów z dobre 30 lat tłukli zumy i jakoś dziwnym trafem
    takie zakresy (ekw. 45-120 mm) się nie upowszechniły. Bardzo ciekawe
    dlaczego? Aaa no tak, dopiero cropowe body pozwoliły odkryć zajebistość
    takich, jakże poręcznych ogniskowych :->

    de Fresz

  • 22. Data: 2009-01-23 16:29:50
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > nie rozumiem, o co Ci teraz Kubuś chodzi?
    > zaprzeczasz, ze tak jest?

    9/10 tych ktorzy tak gadaja nie potrafi zrobic dobrego
    technicznie zdjecia, nawet LLLLLkkkkkaaaaa za pincet tysiecy,
    za to sa swietni w ocenianiu sprzetu obiektywow ;)

    Najczesciej nie widzieli wiecej niz jednego egz. szkla,
    tylko powtarzaja "sieciowe mondrosci".

    > wyobraź sobie, że przy kupnie miałem w rękach 5 egz. 28-75 i dopiero
    > piaty był tym, który chciałem, reszta była albo taka sobie, albo kiepska,

    TZN co im konkretnie bylo? Mialy kwadratowe soczewki? ;)

  • 23. Data: 2009-01-23 16:30:38
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Potrzeby, takie świadome? Osobiście - zgaduje że nie do końca to ten
    > przypadek. Ale nic to, to tylko moja opinia.

    osobiscie to Ty nie masz najmniejszego pojecia co jest mnie potrzebne, a co komu
    innemu,
    jesli masz ochotę cos sensownie doradzić, to prosze bardzo,
    choc mnie Twoja rada w temacie 17-50 vs 28-75 nie jest potrzebna,
    tylko miej troche pokory i szacunku, bo jak na razie to za wszelką cenę upierasz
    się, że to Ty masz rację

> [...]
    > mając pełną świadomość i skalę porównawczą, wybrał akurat taki zakres i

    wyobraź sobie, że mi pasował...
    w tym co robie lekkie tele jest ważniejsze od szerokiego kąta
    teraz się przestawiam na zjęcia ślubne, więc zmieniłem 28-75 na 17-50

    dalej nie dociera do Ciebie, że różne typy fotografii wymagają różnego sprzetu?

  • 24. Data: 2009-01-23 16:42:03
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Robert wrote:
    > Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > osobiscie to Ty nie masz najmniejszego pojecia co jest mnie
    > potrzebne, a co komu innemu,

    Tabletka? ;)

  • 25. Data: 2009-01-23 16:57:38
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-23 17:30:38 +0100, "Robert" <r...@u...com.pl> said:

    > osobiscie to Ty nie masz najmniejszego pojecia co jest mnie potrzebne,
    > a co komu innemu,

    A skąd niby masz jakiekolwiek pojęcie o tym, o czym ja mam pojęcie?

    > jesli masz ochotę cos sensownie doradzić, to prosze bardzo,

    Chyba zająłem dość jasne stanowisko w kwestii takiego wyboru, nieprawdaż?

    > choc mnie Twoja rada w temacie 17-50 vs 28-75 nie jest potrzebna,

    To po kiego się tak żołądkujesz w tym wątku?

    > tylko miej troche pokory i szacunku, bo jak na razie to za wszelką cenę
    > upierasz się, że to Ty masz rację

    No a nie? :->
    Zresztą - prosiłem o jakieś rzeczowe argumenty, ale Ty jak na razie
    wymamrotałeś tylko coś niejasnego o swoich tajemniczych potrzebach...

    > wyobraź sobie, że mi pasował...

    Do krawata czy pod kolor oczu? :->

    > w tym co robie lekkie tele jest ważniejsze od szerokiego kąta

    Zdradzisz cóż to takiego, czy też musiał byś nas wszystkich tutaj
    później zabić?

    > dalej nie dociera do Ciebie, że różne typy fotografii wymagają różnego sprzetu?

    Dociera do mnie przedewszystkim, że jak ktoś rozważa obiektywy jak z
    tematu, to:
    1- nie ma jasno sprecyzowanych wymagań i nie robi czegoś ściśle
    specjalizowanego
    2- raczej, jak gdzieś tak z 95% użytkowników, potrzebuje czegoś w miarę
    uniwersalnego, w tym przypadku z przewagą jasności nad zakresem.
    A więc się doczekać nie mogę, jakie to "różne typy fotografii" wymagają
    takich, de facto z czapki wytrzaśniętych ogniskowych?

    de Fresz

  • 26. Data: 2009-01-23 17:02:46
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-23 17:30:38 +0100, "Robert" <r...@u...com.pl> said:

    > wyobraź sobie, że mi pasował...
    > w tym co robie lekkie tele jest ważniejsze od szerokiego kąta
    Lekkie tele mówsz?
    28-70/2,8 jest lekkie?
    > teraz się przestawiam na zjęcia ślubne, więc zmieniłem 28-75 na 17-50
    >
    > dalej nie dociera do Ciebie, że różne typy fotografii wymagają różnego sprzetu?
    Ależ oczywiście, że różne potrzeby wymagają różnego sprzętu.
    Powtórzę pytanie de Fresza.
    Dlaczego nie było w małym obrazku obiektywów o zakresie 45-120. Uwierz
    mi sporo widziałem, ale takiego nie widziałem.
    Były nieliczne 50-150 na początku ery zoomów.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2009-01-23 19:38:32
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    "Jakub Jewuła" wrote:

    > Kolejny raz to slysze/czytam to przy okazji
    > zapytam - ile miales egz. tego samego szkla,
    > ze tak twierdzisz? :::::::::))))))))))

    Z moich doswiadczen - mam ostrego 28-75 i mialem w rekach 17-50, ktory
    byl tragiczny. Zatem:
    1. albo trafilem na wyjatkowo dobry 28-75 - czyli sa rozrzuty w
    jakosci
    2. albo na wyjatkowo kiepski 17-50 - czyli sa rozrzuty w jakosci
    3. albo obiektywy te znaczaco roznia sie jakoscia - co jest wbrew
    powszechnej opinii, wiec tez dowodzi rozrzutow w jakosci :)

  • 28. Data: 2009-01-23 21:03:52
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Nathan" <a...@s...ha> napisał
    > Kup jakąś stałkę, bo właściwie do czego ma być ten obiektyw? Ani długo,
    > ani szeroko, ogniskowe bez znaczenia..

    nie bez znaczenia, tylko i jeden i drugi zakres przydatny, każdy moge sobie
    wytłumaczyć do zakupu ;)

    mam sigmę 17-70 jako podstawowy ale nie jestem z niego zadowolony

    stałki też są

    --

    Sebastian

  • 29. Data: 2009-01-23 21:16:03
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

> [...]
    > tematu, to:
    > 1- nie ma jasno sprecyzowanych wymagań i nie robi czegoś ściśle

    a jesli do pełni obrazka dopowiem Ci że jestem posiadaczem sigmy 17-70?
    i zakresami jest ona jako podstawowy DLA MNIE idealna? ale reszta juz nie -
    chociazby pieprzony focus i swiatlo

    po wieeeeeeelu lekturach , obserwacjach, wychodzi mi ze mam dowyboru dwa
    szkla - te z tematu

    to podstawowe, ale zdecydowanie nie jedyne szkło.
    mam inne które kryją mi i górę i dół tych ogniskowych

    wiec wazniejszy jest dla mnie inny aspekt niz same ogniskowe tych Tamronów,
    bo świadomie się godze na to, zeby obciąć sobie początek albo koniec obecnie
    posiadanego zakresu, ale zalezy mi na jak najlepsiejszym szkle.

    troche sie obawiam początku dopiero na 28 ale i tez ogniskowej kończącej się
    na 50 (a tego chyba ciut bardziej). Stąd szukam innych aspektów tych szkieł,
    które by przeważyły.

    wiec Twoje teorie ze w zasadzie ze nie wiem sam czego chce, są troche
    nieprawdziwe.

    i zgadzam sie - foce sobie wszystko takim szkłem, wiec kazdy z tych zakresow
    bywa przydatny, ale z tym swiatelkiem przyda sie na pewno na koncerciki
    chociazby.

    --

    Sebastian

  • 30. Data: 2009-01-23 21:17:46
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@u...com.pl> napisał
> [...]
    > był tym, który chciałem,
    > reszta była albo taka sobie, albo kiepska,
    > czy wg Ciebie moge twierdzić, że ten obiektyw ma duże rozbiezności

    czym sie roznily? FF/BF? lewa i prawa strona ostrosc?

    --

    Sebastian